London Weekend!

Orket ikke å skrive dette innlegget i går siden jeg var så sliten. Kom ikke hjem før midnatt på mandag, og jeg greide selvfølgelig å bli litt småforkjølet på torsdag forrige uke. Føler meg i alle fall bedre i dag enn i går, så håper jeg er klar for arbeidsdagen i morgen!

Men, over til det jeg skulle skrive om: London turen! Hadde en herlig langhelg, og har endelig fått besøkt denne storbyen! Det ble nok ikke første og siste tur, går nok ikke altfor lenge før jeg må vende nesa tilbake! Er jo så utrolig mye å finne på i denne byen!

Vi hadde dessverre et ganske sent fly, gikk ikke før i 17 tiden på fredag, så vi var ikke fremme på hotellet før i 20 tiden. Men det var utrolig lett å komme seg fra Heathrow til hotellet våres, hvis man først bruker litt penger på ekspresstoget og taxi. Og hotellet så skikkelig fancy ut, og det var tydeligvis en spansk hotellkjede, for det var kun spanjoler som jobbet der. Når vi endelig kom frem og fikk summet oss litt vandret vi ut i byen og prøvde å finne et sted å spise. Vet egentlig ikke helt hvor vi ruslet hen, men det var et ganske stille nabolag og ikke så aldeles lett å finne noe å spise. Fant til slutt en italiensk restaurant, og fant jaggu veien hjem igjen også. Innimellom er det greit å ha innebygd GPS som en sjette sans :p


^^ Hadde et ganske trangt hotellrom, men sånn blir det vel på et relativt fancy hotell.

Dagen etter visste vi kom til å bli en utrolig hektisk dag! Vi begynte første med å tusle inn i Regents Park som vi bodde ved siden av, og det var virkelig en fantastisk park! Der kunne jeg sikker brukt en hel dag på å bare vandre rundt, det var så fint der. Og så stort! Vi brukte en evighet bare på 1/5 av parken! Endte til slutt på den ene kafèen hvor vi spiste en skikkelig full english breakfast. Kjempegodt! Etter dette gikk vi videre for å finne oss en sightseeing tur rundt i byen. Fant den jeg hadde håpet på og hoppet ombord i bussen. Kjøreturen tok ca 2 timer, og det er virkelig noe man burde gjøre når man først kommer til byen! Fikk sett utrolig mye, hørt noen morsomme historier, og fikk sitte på toppen av den klassiske double-decker bussen!





^^ Parken var helt fantastisk med mange fontener, masse blomster og store gressområder. I tillegg var det jo boliger der, et universitet eller to, og London Zoo!



^^ St. Paul’s Cathedral.





^^ Kjører under Tower Bridge.



^^ Westminster Abbey.



^^ Houses of Parliament og Big Ben ble mine favoritt bygninger i byen! Bildene viser virkelig ikke hvor fanastisk vakkert det er!

Etter dette kom vi oss etter mye om og men til Harrods, men det falt liksom ikke veldig mye i smak å gå rundt og bare se på ting jeg ikke har råd til. Så det var ikke lenge vi var der inne. Prøvde oss på noen av butikkene i gata utenfor, og fant endelig noe å kjøpe i en Swarowski butikk.

Så ble det på tide å prøve å finne frem til der vi skulle se på teater. Før showet måtte vi få i oss en kjapp matbit, og endte på en tapas restaurant, men det var utrolig godt og noe av det beste vi spiste på hele turen! Så ble det endelig tid for kveldens underholdning og Agatha Christie’s The Mousetrap. Visste ingenting om handlingen, annet at det var en mordgåte, er jo tross alt Agatha Christie. Men det var utrolig gøy, spennende og underholdende! En skikkelig fantastisk forestilling, som aldri ble kjedelig og var akkurat passe lang! På slutten ble vi bedt om å aldri røpe løsningen på mordgåten, og det var jo kjempegøy å sitte der og fundere på hvem det kunne være!

Etter showet kom vi oss til Chinatown hvor vi fant ut at vi burde spise en gang til, og ble sittende på en av de mange restaurantene ganske lenge. Men det tok enda lengre tid å få en taxi hjem! Aldri igjen skal jeg prøve å ta taxi på en lørsdagskveld i London! Vi brukte to timer på å få tak i en ledig taxi, og det føltes ut som vi aldri kom til å komme oss tilbake på hotellet :p Det ble mildt sagt en lang dag og lang kveld.

På søndagen tok vi undergrunnen til Oxford Street hvor vi fant oss en Starbucks for frokost. Smakte også på noe som var vanvittig godt, en bærdrikke, som nesten smakte som en blanding av saft, te og masse gode bær. Sykt godt var det! Etter det gikk vi til Selfridges som vi gikk ganske fort igjennom. Stoppet i grunn kun i julebutikken som var skikkelig herlig for en som elsker alt med julen! Særlig mer enn det fikk vi ikke tid til, før vi skulle dra og se på The Lion King musikalen! Satt skikkelig bra og det var virkelig en opplevelse! Så utrolig bra lagd, og med noen utrolig talentfulle sangere. Vi hadde virkelig gjort bra valg med showene vi så på!

Etter showet vandret vi igjen, gikk innom noen butikker, endte plutselig opp på Trafalgar Square før vi fant frem til Covent Garden hvor vi skulle spise på Jamie Oliver’s restaurant Jamie’s Italian. Det var virkelig god mat! Men det beste var nok desserten Mamma spiste, bringebær og prosecco gelè, boblene fra champagnen poppet i munnen når man spiste det, noe jeg absolutt må prøve meg på selv!



Når vi kom ut derifra var det ikke så aldeles sent, men det var i ferd med å bli mørkt. Så vi hoppet på tuben og dro til Buckingham Palace. Måtte gå et stykke gjennom Green Park som ligger ved siden av for å komme frem, men fikk til slutt sett litt rundt og tatt noen bilder. Vi var late igjen og tok taxi tilbake til hotellet. Måtte få pakket og gjøre plass til det vi eventuelt skulle shoppe dagen etterpå. Før vi hoppet i seng ikke så alt for sent, satt vi en stund på hotellbaren hvor det ble noen drinker og delte en skikkelig god eplepai!




På mandag sto vi opp tidlig igjen for å komme oss tidligst ut av hotellet. Tok tuben til Piccadilly Circus og fant raskt et koselig sted å spise frokost. Så tok vi fatt på vandringen oppover Regents Street og butikkene, før vi tok turen bort til Selfridges igjen. Synes at både Harrods og Selfridges var ganske overvurdert, går mye heller bare i gatene og shopper!

Etter en kort tur innom Selfridges tok vi taxi tilbake til hotellet, pakket ferdig og kom oss til slutt på ekspresstoget tilbake til Heathrow. Har aldri hatt så god tid på en flyplass før, siden flyet ikke gikk før 1930. Men da ble det i alle fall god tid til enda mer shopping, middag og en tur innom Starbucks før avgang.

Og over til turens fangst:


^^ To kjeder og en ring fra Swarowski. Hjertekjedet kjøpte jeg på Heathrow, mens de andre to brukte jeg alt for mye penger på utenfor Harrods :p


^^ Julepynt fra Selfridges.


^^ Øredobber fra Top Shop, ny mascara, lipstain fra Clinique.


^^ Lue fra Top Shop og sovemaske fra Zara Home.


^^ Måtte selvfølgelig kjøpe Lady Gaga sin parfyme og body lotion!


^^ Skikkelig god kosegenser fra Zara!


^^ Og en altfor dyr cardigan fra Guess :p

14 tanker om “London Weekend!

  1. Du, DET høres ut som en veldig fin og effektiv tur!! LITT stress MÅ man jo ha for å få med seg at 😉 Det eneste jeg legger merke til som var ganske kjipt, var det med taxien… Æsj. Men du har jo handla fint også 😀 HURRA for fin tur!

  2. Mange fine ting du kjøpte og mange fine bilder! Jeg savner London, det er min favorittby og jeg håper jeg kommer meg dit snart igjen. Jeg var der i mars, men da fikk vi ikke sett noen musikal. Jeg ville gjerne se The Lion King, men de andre ville ikke. Jeg vil til senere anbefale å gå mer i Covent garden og shoppe litt der, for det er masse små og fine butikker der!! 🙂

    • Tusen takk 🙂 Likte byen skikkelig godt i alle fall, så vil gjerne tilbake 😀 The Lion King var ganske så fantastisk, så den anbefales! Skjønner ikke at noen ikke vil se musikaler/teater, det var jo i grunn det som var gøyest! Covent Garden vil jeg også gå mer i, var der kun på kvelden, så fikk ikke tittet i butikkene…

Legg igjen en kommentar