Oscar utdelingen 2012!

Da er årets Oscar utdeling over for i år! Er jo noen timer siden nå da, men etter jeg hadde sittet oppe til kl 6:00 måtte jeg legge meg for å sove noen timer før jeg måtte opp på jobb! Men med litt Red Bull innabords var det ikke så aldeles lett å sovne, så det ble ikke mange timer søvn på meg i dag! Men det var så verdt det!

Oscar utdelingen er en av mine favoritt dager hele året! Det er så magisk, så magisk! Og aldri før har jeg sett såpass mange av filmene som er nominert, og manglet faktisk bare to av de ni som var nominert til beste film (Extremely Loud & Incredibly Close som ingen skjønner hvorfor var der, og dessverre Hugo). De store vinnerne fra kvelden var Hugo og The Artist. Førstnevnte tok fem priser i de mer tekniske kategoriene, mens min favoritt av alle de nominerte filmene, The Artist, vant også fem priser, men inkludert tre av de aller mest gjeveste prisene for beste regi, mannlig hovedrolle, og beste film!


^^ Var kanskje mest fornøyd over at Jean Dujardin vant for beste mannlige hovedrolle! En utrolig velfortjent pris, og det er umulig å ikke falle helt for denne utrolig karismatiske franskmannen!

Hadde også faktisk rett på alt jeg tippet om hvem som skulle vinne (i dette innlegget), og det er jeg ganske imponert over! Altså, det ble jo ingen store overraskelser blant vinnerne, men det betydde jo i alle fall at jeg ikke ble skuffet! Er jo selvfølgelig også fornøyd at Meryl Streep vant sin tredje Oscar statuett, noe denne legendariske skuespillerinnen så absolutt fortjener! Har ikke sett The Iron Lady, men tviler ikke på at hun var like fantastisk som alltid!

Ellers synes jeg showet i sin helhet var helt fantastisk! I motsetning til så mange andre som kritiserte hele showet synes jeg det var perfekt fra begynnelse til slutt, og lo som bare det gjennom hele kvelden! Og toppen av kranskekaka for meg var jo å se Christian Bale som delte ut en pris, noe jeg tror nesten jeg aldri har sett før. This guy ❤

Men det jeg liker å dedikere et innlegg til etter en stor prisutdeling er selvfølgelig alle de vakre kjolene! Synes i grunn det var litt vel minimalistiske kjoler i år, og ikke så mange som skilte seg ut i mengden, i min mening. Men det var noen som falt mer i smak hos meg enn andre! Så her kommer mine favoritter fra kvelden!


^^ Ja, jeg vet de fleste hatet denne Giambatista Valli kjolen, og det første jeg tenkte når jeg så den var at denne har jeg da sett før (og jeg hadde rett, Nicole Kidman hadde en lignende kjole i 2007). Men jo mer jeg så henne i denne kjolen jo mer elsket jeg den! Den er så Emma Stone, og synes hun ser helt fantastisk ut!


^^ Så et bilde av Leslie Mann i denne Roberto Cavalli kjolen et eller annet sted, og syntes umiddelbart at den var utrolig vakker!


^^ Så heller ikke denne kjolen før i dag, og syntes den skiller seg veldig ut fra alle de andre. Det er ikke ofte kjoler med brun-toner blir så fine, men Ellie Kemper får denne Armani Prive kjolen til å se strålende ut!


^^ Michelle Williams ser igjen fantastisk ut, her i en Louis Vuitton, og med litt farge på den ellers så kjedelige motefronten på årets Oscar.


^^ Denne vakre Elie Saab kjolen på den like vakre Milla Jovovich var en av mine to soleklare favoritter for kvelden. Denne ser jo virkelig ut som et smykke, og elsker skulderen på den!


^^ Men den vakreste av alle i min mening var Jessica Chastain! Det var nesten så hun tok pusten fra meg da jeg så henne på skjermen, hun så virkelig ut som en engel med den lyse huden, nydelige hårfargen og denne fantastiske Alexander McQueen kjolen!

Føler meg skikkelig alene om å ikke like kjolene til Gwyneth Paltrow eller Angelina Jolie i det hele tatt! Men slenger meg i alle fall på med alle andre som syntes Jennifer Lopez så ganske tragisk ut!

Hvilke var dine favoritter/minst favoritter av Oscar kjolene?
Og hva syntes du om Oscar vinnerne?

9 thoughts on “Oscar utdelingen 2012!

  1. Jeg greide ikke å holde ut særlig lenge,men fulgte med helt til prisen for beste animasjonsfilm ble ut delt:P Men likte godt kjolen til Chastain:)
    Skal se å få sett «The Artist».

    • Haha, jeg var uvanlig våken hele natten! Begynte å slite bitte litt rundt fire-tiden så da tok jeg Red Bullen som hadde ventet på meg hele kvelden. Men det var litt dumt da jeg skulle sove to timer senere :p

      Jaaa, du må få sett The Artist! 😀

  2. Var et fantastisk show! Jeg er glad for at The Artist vant 😀 En flott film! Milla Jovovich sin kjole var flott, og så likte jeg Natalie Portman sin, men mest fordi hun er så nydelig! 😀

    • Bra det er noen som er enig med meg 😀 Begynte å føle rundt på nettet at det var så mange nordmenn som heiet på The Tree of Life :/ Natalie Portman ser vel alltid nydelig ut :p

Legg igjen en kommentar

