Endelig!

Siden det er så mye som skjer i livet mitt, og alle dager føles ut som de går i ett har jeg pleid å skrive en setning ned på mobilen når hver dag er over, slik at jeg faktisk husker hva som har skjedd den siste uka, men har jo ikke gjort det denne uka. Så hva har skjedd? Spørs om jeg greier å huske det da :p

På søndag kveld etter jeg kom hjem fra Vetle og Chingy begynte jeg smått å kjenne smerter i visdomstanna nede på venstre side, så det er absolutt det som har preget uka mi mest. Har hatt like vondt som når jeg fjernet mandlene, så har kjempet meg gjennom denne uka med helt syke smerter! Sitter her nå, på søndag kveld en uke senere og har fortsatt veldig vondt, men merker forbedring siden natt til lørdag (mer om den natta senere).

På mandag etter Filmmaking timen dro vi alle på et Orson Welles foredrag. Var ganske kjedelig, pluss at jeg var jo ekstremt trøtt. Vanskelig å holde meg våken. Han sa plutselig Lucille Ball og Desi Arnaz, da våknet jeg plutselig, eneste ordene jeg husker fra den timen der. Men det var første gangen jeg endelig var i teateret på skolen, og det var kjempefint! Var jo som å være på Nationaltheatret, må få kommet meg dit oftere, for vi får gratis billetter til alle forestillingene.

Senere på kvelden hadde vi vel et event, og det samme egentlig på tirsdag, onsdag og torsdag. På torsdag kveld måtte vi på en fest med en fraternity, og kombinasjonen av smerter og at vi ikke hadde lov til å drikke satt meg ikke akkurat i riktig humør eller stemning. Følte jeg bare telte minuttene til jeg kunne dra derfra, for visste neste kvelden kom til å bli vanskelig. For på fredag ettermiddag dro vi jentene til et sted. Å nei, først hadde vi et Amazing Race lignende opplegg hvor vi skulle til forskjellige adresser, og jeg var sjåfør i en bil, det var ganske gøy.

Image14
^^ Lol, stjal noens Snapchat bilde, av meg og den ny statuen på skolen, en hauk :p

Image5
^^ Min branch, i treet. Bak: Meghan (min Big), Sam (min Twin, altså vi har samme Big), meg, Nicole og Francesca (som er Sam sine Littles, tuller med at jeg da er deres tante, lol :p)

Image12
^^ Martine Avenue! Måtte jo bare ta et bilde!

På fredagkvelden hadde vi et opplegg, som altså varte hele natta og frem til 8-tiden eller noe på lørdag morning. Så, tidlig på lørdag morning ble vi 8 nye jentene endelig offisielt en del av Delta Xi Delta, etter 6 (eller er det 7) helt SYKT harde uker. Har egentlig ikke lov til å fortelle hva vi har gjort, kan forsikre om at det ikke har vært noe farlig eller ulovlig, men jeg føler jeg vet bedre åssten det er å være på Survivor med mangel på mat og søvn. Kroppen slutter å funke som den skal, å gå to skritt i en trapp er helt dødelig, og å spise en gang om dagen er virkelig ikke nok næring. Sove ca 3-4 timer hver natt gjorde at hjernen gikk i stå hele tiden. Hadde vondt i kinna, vondt i kroppen. De grå hårene multipliserte seg, og føler de første rynkene har sakte men sikkert begynt å vise seg. Hodet var surrete, og sette sammen en hel setning var ikke lett. Hadde samtaler på facebook med folk hvor jeg virkelig trodde de var fulle eller noe, men når jeg leste samtalene etterpå var det bare hjernen min som ikke greide å skjønne hva folk skrev til meg. Må jo si at Disney søvnmangelen var bedre, for da var det fordi jeg ikke ville gå glipp av noe, dette har vært helt annerledes. Dette her er absolutt noe av det hardeste jeg har vært gjennom i hele mitt liv!

Hadde heller ikke bare mye å gjøre for sorority opplegget, men hadde også mye memorisering i fagene mine, spesielt i Speech og Acting. Er helt sjokkert at hjernen min faktisk har greid å huske så mye, og spesielt jeg som alltid har så gullfisk hukommelse.

Men til tross for alt dette, har jeg hele tiden innerst inne visst at jeg skulle klare dette. Jeg liker ikke å gi opp, og ble bare mer og mer overbevist om at dette er noe jeg ville. Men jeg hadde ikke klart det uten de 7 andre nye jentene – Nicole, Lauren, Tiffany, Sasha, Melanie, Francesca og Brittany, de fortjente jo endelig å bli nevnt her på bloggen ❤

Å være så mye sammen som det vi har vært, omtrent nesten hele døgnet, har gjort at det føles ut som vi har kjent hverandre i flere år. Å være sammen så mye som vi har vært kan jo ta flere år med venner man ser av og til. Vi er alle så forskjellige, men vi går så utrolig bra sammen. Vi har ledd, og vi har grått. Vi har vært sinte, og vi har vært lykkelige. Vi har vært overtrøtte hver eneste kveld. Vi har vært igjennom en emosjonell berg-og dalbane, men har holdt ut hele veien. Uten disse jentene tror jeg virkelig ikke at jeg hadde klart dette, for det skal litt til for at jeg føler meg komfortabel rundt nye mennesker, og før jeg blir ordentlige gode venner med noen. Men det klaffet helt fra begynnelsen. Gleder meg virkelig til alt det morsomme vi kommer til å finne på fremover ❤

Så på lørdag morning var alt dette vi hadde vært gjennom endelig ferdig. Jeg fikk mitt scroll nummer i sororityen – #177, og jeg fikk kallenavnet Sunny, fordi jeg alltid er så blid, ler av alt og sprer varme, ikke dårlig 🙂 Når sermonien var over fikk vi alle gaver av våres Big, og jeg fikk tre t-skjorter med de greske bokstavene våres på, pluss en hettegenser. Hun var lei seg for at det var sølv på den, fordi jeg nevnte til henne etter at hun kjøpte den at jeg hatet sølv og elsker gull, men jeg overlever nok :p

Image3
^^ Fikk en treramme med hele treet våres, og en med branchen. To bilderammer, vimpel som jeg endelig greide å henge opp i dag, notatkort, godteri, en bamse, en kopp, og en treramme med NJ og Norge, pluss hettegenser, og tre t-skjorter. Den svarte er jo favoritten min, med Batman i bokstavene ❤

Image8
^^ Lol, hvorfor er det bare jeg som ser ut som jeg har vært våken i over et døgn? :p

Vi dro alle derifra ganske fort, for hadde vært våken i 26 timer. Hadde et stykke å kjøre hjem, men var heldigvis ikke så trøtt. Jeg kjørte Nicole hjem til seg selv, før jeg endelig kom hjem til senga mi! ❤ La meg ned og sov noen timer, sto opp og dro på Pizza Hut, ryddet rommet, så endelig på Survivor, og sovna igjen i noen timer. Våknet opp kanskje i 23 tida, men gikk å la meg ganske med en gang igjen, og sov til ca kl 11 i dag. Tror jeg fant ut jeg sov sånn 23 timer iløpet av 25 timer. Helt sykt. De som sier man ikke kan ta igjen søvn tar helt feil! Og i morgen har jeg ikke time før kl 1730, så kan sove til jeg våkner i morgen og, helt FANTASTISK! Har dessverre en del lekser jeg burde få unna i dag og i morgen, men spørs hvor mye som skjer. Så håper jo i grunn jeg ikke sover så lenge i morgen da.

Image21
^^ Bydelen Kearny hvor Nicole bor er rett på andre siden av Manhattan, med denne utsikten fra gata hennes!

Image23
^^  Endelig kan jeg gå rundt med disse bokstavene!

Også gleder jeg meg til onsdag! Endelig får jeg onsdagene mine tilbake! Jeg burde nok sikkert gjøre lekser da og, men vil jo gjøre noe gøy. I dag dro jeg i butikken, først for å finne medisiner til tanna mi, men må visst ha resept, så må kanskje ta en tur til tannlegen på onsdag og…. Så selvom denne lange prosessen er over, har jeg fortsatt mye jeg må og vil gjøre. Har ENDA ikke vært i NYC, kanskje det endelig skjer til helga ❤

One thought on “Endelig!

  1. Yay! gratulere så mye med å bli en del av Delta Xi Delta:D *tommel opp* Håper du får restituert deg nok så du henger med skolen:p greit å få ta igjen med søvn noen ganger. Hadde ikke hatt noe mot å sove så lenge som du gjorde:) men så er jeg et dovendyr delux XD

    Du får ha god bedring med tanna og lykke til videre med studier og «søsterskapet» (eller hva er det norske ordet for sorority?).

Legg igjen en kommentar

