Den siste tiden i Florida; del 1

Her kommer del en av den siste tiden våres i Florida som jeg har vært treig med å poste:

På søndag forrige uke tok vi oss en liten sightseeing tur og dro til en bydel av Orlando vi aldri har vært i før. Har alltid hørt at det skal være et fancy og fint sted, og når vi endelig fant frem til Park Avenue, så vi at det var det jo! En lang gate som var utrolig koselig med parken på den ene siden og små boutiques og fortauskafeèr på den andre. I parken var det tilogmed en midlertidig bygning i jula hvor det var en ordentlig skøytebane, så da måtte jo Pappa stå på skøyter. Vi var innom et par butikker og kjøpte noen små ting før vi dro tilbake igjen og lagde middag hjemme.

Image2
Image4

Mandagen våres ble endelig brukt til å gå i Epcot, parken hvor jeg jobbet i Disney! Først kjørte vi et par rider i Future World, før vi begynte ferden rundt jorda. Vi rakk innom Mexico, Norge (rart å være tilbake i butikken jeg jobbet, noen små ting var blitt forandret selvfølgelig), Kina, Tyskland, Italia, USA og Japan før vi måtte ta båten til andre siden av parken hvor jeg og Pappa skulle rekke å kjøre Soarin’ før middagsreservasjonene våres. Vi måtte løpe tilbake og fortsatt var vi for sent, men det er jo Disney så det gjør jo ingen ting! Vi hadde bestilt for flere måneder siden bord på restauranten i Canada, for det var absolutt den beste i hele Epcot, og bordene blir ofte bortbestilt mange måneder i forveien. Maten var i alle fall kjempegod som før, spiste Cheddar Cheese Soup som er så og si den beste suppen jeg har smakt! Og tilslutt Filet Mignon med sopprisotto.

Image6

Image13^^ Inne i den mexikanske pavilijongen.

Image21

Image17

Image19

Image15
^^ Måtte inn å smake på skolebrødet i Bakern igjen, er jo bedre enn originalen!

Image8
^^ Tyskland og Italia.

Image10
^^ Bittelitt av USA, Japan og Marokko.

Image23

Image25^^ Den utrolig gode maten i Canada!

Vi var mildt sagt utrolig mette når vi kom ut derifra, men vi hadde enda to rider til å rekke før parken stengte. Den første var Captain EO, en 20-minutters 3D film lagd av Francis Ford Coppola og George Lucas i 1986, med Michael Jackson i hovedrollen! Den var i Epcot fra 1986 til 1994, og ble satt opp igjen et år etter Michael Jackson’s død, så jeg hadde aldri sett den før. Men den var utrolig kul, og kanskje tilogmed bedre enn Honey I Shrunk the Audience som jeg tok utallige ganger! Til slutt måtte jeg og Pappa løpe litt igjen, for å komme oss på Test Track før det stengte. Den har nettopp blitt pusset opp, så den var skikkelig annerledes enn den var, men gikk enda fortere, så det liker jeg!

Image27

Dagen etter dro vi til hovedkvarteret til Tupperware, som er et must for Mamma hver gang vi er her. Der inne er det et lite museum (som ikke var der sist), og en butikk som vi var i alt for lenge og selvfølgelig kjøpte alt for mye! Etter det dro vi endelig til Florida Mall hvor vi skulle bruke resten av dagen. Jeg gikk for meg selv inn i de butikkene jeg alltid pleier å handle på, Forever 21 forblir nok favoritten fortsatt. Fant faktisk to kjoler, noe jeg hadde virkelig håpet jeg fant og som klesskapet mitt sårt skrek etter! Vi spiste så lunsj i foodcourten før vi gikk hver våres vei igjen, og jeg fant enda flere topper og smykker. Smykker er uten tvil det jeg har handlet mest av på denne turen! Sjokk :p

Image29 Image31

Image71
^^ En del smykker, Batman t-skjorter, Hard Rock Cafè t-skjorte, blå genser, en lyseblå blonde kjole, en mørkeblå kjole, og en rosa og en marineblå genser.

På onsdag sto jeg og Pappa opp tidlig for å dra til Universal Studios og Islands of Adventure, hvor vi kjøpte oss deres versjon av FastPass for å komme fremst i alle køene. Det var i alle fall et sjakktrakk, for vi rakk alt vi ville kjøre: fem berg og dalbaner, den awesome 4D Spider-Man riden, Twister (får oppleve hvordan det er å være inne i en tornado), Earthquake (hvor man sitter i en subway under et jordskjelv og bakken raser sammen over deg), og selvfølgelig et must for oss, The Blues Brothers showet! Vi tok oss også en burger på dineren, før det ble litt shopping og vi dro hjem igjen. Når vi kom hjem måtte vi hoppe i bassenget, for det var den mest klamme og varmeste dagen siden vi har vært her!

Image53

Image33

Image35

Image37

Image39^^ Inne i Twister hvor man virkelig får se noen ødeleggelser en tornado kan gjøre, en liten del av tornadoen kan også sees på bildet!

 

Image41

Image43

Image45

Etter det dro vi for å gjøre noe jeg har hatt lyst til i mange år, og gå på Titanic museumet! Der var det dessverre ikke lov å ta bilder, men det var utrolig mye spennende å se på, og mange fine rekonstruksjoner. Det beste var selvfølgelig the grand staircase i ekte størrelse! Etter vi hadde vandret rundt der dro vi ut for å spise, denne gangen på Olive Garden, hvor maten var faktisk bedre enn jeg husket. Kom hjem ganske sent, så måtte tvinge meg til å rydde det rotete rommet mitt (som så ut som det hadde vært både en tornado og et jordskjelv) før jeg endelig kunne legge meg etter en super lang dag.

18 thoughts on “Den siste tiden i Florida; del 1

  1. Først og fremst vil jeg bare si at jeg elsker bloggen din! Du skriver så bra, man blir helt fengslet av å lese blogginnleggene dine, og det er et stort bonus at du legger med så mange fine bilder. Jeg, som deg, elsker USA, shopping (når jeg er i USA ihvertfall), og filmer, så det gjør bloggen din lett å like. Og ja, jeg elsker reise generelt, så er alltid kjempegøy å lese om turene dine. Keep up the good work!🙂

  2. ååå savn❤ Ganske så misunnelig gitt, men jeg har jo vært der 2 ganger.. de som aldri har vært der burde absolutt reise der i løpet av livet. Får du plass til alt i kofferten på vei hjem, eller må du gjøre som meg å både sende hjem og betale for ekstra kollie?
    Nyt de siste timene, her i Norge er det så å si minus grader over alt, ikke noe å trakte etter…

    • Ja, det har du helt rett i, Orlando er virkelig noe som burde oppleves! Haha, vi hadde oppgraderte flybilletter, så kunne ha to kofferter hver på 32 kg😉 Har måtte ofte sendt esker hjem tidligere :p

  3. Blir ikke misunnelig når jeg hører alt det morsomme du får være med på!!! Jeg har virkelig lyst til å besøke Florida en gang altså!! men det er tydelig at man bør ha god tid der🙂

    • Florida er absolutt et sted man burde oppleve, men du har rett i at man trenger mye tid! Veldig mye tid! Lønner seg i alle fall veldig å prøve å finne ut hva man vil gjøre hvis man ikke har så lang tid der😉

  4. Heldig du er som har vært innom Titanic museumet:D Kan tenke meg at du har stor shoppet smykker:D Må si den ene kjolen ovenfor var kjemep stilig!

    SV;Trives som bare det nå:) Var en omstilling å jobbe hver dag,men får se ulike deler av yrket. Både de “tunge” med organsering av bøker,rydding og merking av hyller. hehe:) Men også det koselig som å kunne anbefale bøker og treffe folk:D

  5. Du har virkelig storkost deg ser jeg🙂 Jeg er misunnelig til de tusen ! Skulle så ønske jeg var i dine sko. Men må si du virkelig får mye ut av oppholdet ditt også🙂 Du har forresten gjort mange fine innkjøp ^^

  6. Som vanlig flotte bilder! Gøy å høre om den siste tiden der. Epcot er bare en fantastisk park (dog den eneste jeg har vært på av Disneyworldparkene i Orlando :P). Test Track var morsom, og jeg bare elsket Soarin’! Det gjorde tydeligvis alle andre også siden vi stod i kø i nærmere 90 minutter, haha.. Angrer på at jeg ikke fikk tid til å dra til islands of adventure denne gang (vil jo så gjerne se Harry Potter-delen), men det får bli neste gang.. Godt å ha en unnskyldning for å dra tilbake😉 Ser ut som du har fått med deg mange flotte kjøp også hjem!🙂

    • Takk🙂 Soarin’ er som regel en av de ridene i hele Disney World som har lengst køer, er høyst nødvendig å ha FastPass, vi sto bare 10 minutter i kø :p Harry Potter delen så skikkelig bra ut, men det var så mye folk at jeg ikke gadd å gå inn i noen av bygningene der (er ikke noe særlig Harry Potter fan selv), og hele stedet dunstet skikkelig smør, av at alle gikk rundt å drakk butterbeer :p Så da er det bare å reise tilbake igjen!😀

Legg igjen en kommentar

