Mine favoritt film karakterer!

Jeg bestemte meg for å komme opp med en liste over mine favoritt karakterer fra filmer jeg elsker! Og det er uten tvil mange av disse karakterene som gjør filmene så utrolig bra! Det ble til slutt en godt blandet liste, med både komedie, drama, action, spenning og gamle Hollywood klassikere. En av filmene er faktisk med to ganger. Herlige filmer, herlige karakterer og ikke minst herlige skuespillere!

15. McLovin


Film: Superbad (2007)
Spilt av: Christopher Mintz-Plasse
Skapt av: Evan Goldberg & Seth Rogen (manus)

Haha, jeg ler bare jeg tenker på denne filmen og denne karakteren. Christopher Mintz-Plasse spiller jo helt latterlig morsomt, det samme synes jeg filmen er, og McLovin er uten tvil det beste med hele filmen!


14. Emmett «Doc» Brown

(weheartit.com)

(weheartit.com)

Film: Back to the Future (1985, 1989, 1990)
Spilt av: Christopher Lloyd
Skapt av: Robert Zemeckis & Bob Gale (manus)

Har alltid elsket Back to the Future filmene, og Doc jo litt av en skrue! Filmer trenger en raring av et sidekick, og Doc må være en av de beste!

 

13. Marty McFly

(weheartit.com)

 

Film: Back to the Future (1985, 1989, 1990)
Spilt av: Michael J. Fox
Skapt av: Robert Zemeckis & Bob Gale (manus)

Jeg greide virkelig ikke velge mellom de to hovedpersonene i Back To the Future, så da måtte de begge bli med. Marty er virkelig en ikonisk karakter fra det fantastiske tiåret 80-tallet var, og absolutt måtte ha han med på listen!

 

12. Norman Bates


(weheartit.com)

 

Film: Psycho (1960)
Spilt av: Anthony Perkins
Skapt av: Robert Bloch (bok)

Alfred Hitchcock’s aller mest kjente film handler om den psykopatiske morderen Norman Bates, en karakter som er både en iskald morder, og en skjør person. Tittelen gir vel bort hva han er for noe, og det er absolutt ikke en lite kompleks karakter det er snakk om.

 

11. Forrest Gump

 

Film: Forrest Gump (1994)
Spilt av: Tom Hanks
Skapt av: Winston Groom (bok)

Tittelrollen fra denne ikoniske Oscar belønnede filmen (hele 6 Oscar!) var jo et must til å ha med på listen. Tom Hanks’ prestasjon som den mindre smarte Forrest Gump er uten tvil en av de beste rollene, og fremførelsene i film historien!

 

10. Billy Madison

(weheartit.com)

Film: Billy Madison (1995)
Spilt av: Adam Sandler
Skapt av: Adam Sandler & Tim Herlihy (manus)

Jeg har alltid elsket Adam Sandler, og spesielt filmene hans fra 90-tallet. Billy Madison er uten tvil min favoritt, og jeg får latterkrampe bare av å tenke på den! Karakteren er jo bare helt vanvittig, hysterisk morsom!

9. Alan

(weheartit.com)

 

(weheartit.com)

 

Film: The Hangover (2009, 2011)
Spilt av: Zach Galifianakis
Skapt av: John Lucas & Scott Moore (manus)

Men det må være en annen rolle som har fått meg til å le enda mer, og det er selvfølgelig Zach Galifianakis’ Alan i The Hangover! Jeg trenger nok ikke å forklare hvorfor denne karakteren havnet såpass langt opp på listen, for en mer fantastisk morsom karakter må man lete lenge etter!

 

8. Scarlett O’Hara

(weheartit.com)

Film: Gone With the Wind (1939)
Spilt av: Vivien Leigh
Skapt av: Margaret Mitchell (bok)

Hvis man har sett Gone With the Wind (noe alle burde, av forskjellige årsaker!), så skjønner man hvorfor Scarlett O’Hara er med på listen. Hvis det er et ord for å beskrive henne, så er det fierce!

 

7. Miranda Priestly

(weheartit.com)

(weheartit.com)

 

Film: The Devil Wears Prada (2006)
Spilt av: Meryl Streep
Skapt av: Lauren Weisberger (bok)

Sjefen fra helvete. Men for en karakter! Elsker Meryl Streep’s tolkning av rollen, og hvordan hun sier «That’s all», så iskald, så monotont, perfekt! Og selvom Miranda Priestly kan virke kald på utsiden, er hun egentlig like skjør som alle andre. Komplekse karakterer ❤

 

6. Juno Macguff

(weheartit.com)

 

Film: Juno (2007)
Spilt av: Ellen Page
Skapt av: Diablo Cody (manus)

Elsker Ellen Page’s Juno, hun er så fantastisk sær! Latterlige one-liners er ofte veien til hjertet mitt, og man kan sitere Juno tvers igjennom hele filmen, alt hun sier er helt herlig!

5. Lloyd Dobler

(weheartit.com)

 

 

Film: Say Anything… (1989)
Spilt av: John Cusack
Skapt av: Cameron Crowe (manus)

Det var jo da jeg skrev om Say Anything at jeg kom på å lage denne fantastiske listen! Og visste at Lloyd Dobler kom til å være langt oppe! Elsker denne karakteren så utrolig mye, skulle ønske alle gutter var som han ❤

4. Patrick Bateman

(weheartit.com)

 

(weheartit.com)

 

Film: American Psycho (2000)
Spilt av: Christian Bale
Skapt av: Bret Easton Ellis (bok)

Selvfølgelig, kunne ikke unngå å ha med en Christian Bale rolle med på listen. Selvom det var Dicky (The Fighter) han vant Oscar for, er jeg en av de som mener han skulle vært nominert for rollen som den morderiske Patrick Bateman! Selvom han er en psykopatisk morder, kan jeg bare ikke unngå å elske han, som så mange andre. Boken filmen er basert på er forresten en av mine favoritt bøker.

3. The Joker

(weheartit.com)

(weheartit.com)

 

Film: The Dark Knight (2008)
Spilt av: Heath Ledger
Skapt av: Jerry Robinson, Bill Finger & Bob Kane (tegneserie)

Men hvis det er en psykopat jeg elsker mer, så er det Heath Ledger’s tolkning av The Joker. Dette må være den kaldeste, mest forferdelige, jævligste karakteren jeg noensinne har sett på film. Men måten Ledger fremfører på er helt fantastisk og nettopp det er hva som får man til å elske karakteren. Og ja, jeg sier det: The Dark Knight hadde ikke vært noe uten han!


2. Holly Golightly

(weheartit.com)

(weheartit.com)

 

Film: Breakfast At Tiffany’s (1961)
Spilt av: Audrey Hepburn
Skapt av: Truman Capote (bok)

Elsker Audrey Hepburn, og elsker Holly Golightly! Selvom hun mente dette var den rollen hun likte minst å spille (fordi hun var så annerledes enn Hepburn selv), så er det uten tvil en av de mest ikoniske karakterene noensinne! Det er umulig å ikke falle for den naïve Holly Golightly!

 

1. Captain Jack Sparrow

(weheartit.com)

(weheartit.com)

Film: Pirates of the Caribbean (2003, 2006, 2007, 2011)
Spilt av: Johnny Depp
Skapt av: Ted Elliott & Terry Rossio (manus)

Og min favoritt karakter noensinne måtte til slutt bli herlige Captain Jack Sparrow! Elsker Pirates of the Caribbean, og Jack Sparrow er selvfølgelig stjernen! Johnny Depp er jo en helt fantastisk skuespiller, men i mine øyne finnes det ingen roller eller karakterer som kan sammenlignes med denne unike piraten!

 

(weheartit.com)

Har du noen favoritt film karakterer?

Legg igjen en kommentar