Et slitsomt semester endelig over!

Endelig på tide med den siste oppdatering fra dette semesteret! Og kan jo begynne fra der jeg slapp av forrige uke.

På onsdag forrige uke så filmet vi de siste scenene til Paola sin film, altså jeg brukte hele fridagen min på enda et filmsett, lol :p Men var ganske artig, hadde ansvar for lyden, så det var jo en ny opplevelse. På kvelden var det faktisk ikke fridagen min alikevel, fordi onsdag gjaldt som en mandag, så vi hadde filmmaking på kvelden.  Men når jeg og Cyrus kom dit en halvtime for sent, så var det jo plutselig omtrent ingen der lenger. Altså, kunne jo sluppet unna og hatt fri alikevel.

Dagen etter var det tid for min siste time i acting, forhåpentligvis! Og det ble det! Herregud så letta jeg var da, for har slitt med dette faget hver uke. Kunne sikkert gjort det bedre, men enn så lenge er dette det eneste faget jeg har fått karakter i, og jeg fikk jaggu en A-. Hadde ikke forventet mer enn en B, så er skikkelig fornøyd!

På fredag så var det tid for siste time i screenwriting. Lærern var så utrolig hyggelig, vi spiste cupcakes og godteri og leste gjennom et av hennes manus, som merkelig nok var skikkelig lik min egen! Så satser på at det betyr at hun liker min, selvom det har virket ut som hun har gjort det hele semesteret. Mitt første manus som jeg har printet ut og satt push-pins i. Så offisielt!

Image2

Dagen etter burde jeg begynt med å redigere filmen min, men fikk et innfall at jeg skulle dra og shoppe. Ble noen timer brukt på å handle, men greide heldigvis å være produktiv på kvelden. Satt oppe halve natta og lærte meg redigeringsprogrammet, og fant ut at det var faktisk ganske morsomt! Må fortsette med å lære meg dette over ferien tror jeg!

På søndag så ble dagen kun brukt til lekser. Siste innspurt. På kvelden var det også siste møte med sororityen, og har faktisk ikke hatt tid til å se noen av dem siden det. Men neste semester blir det helt annerledes. Jeg ble plassert på førstevalget mitt, recruitment. Altså at jeg skal ha ansvar for events i begynnelsen av neste semester for å møte nye jenter som kanskje vil være med 🙂

Mandagen så møtte jeg gruppa mi i Speech for å prøve å komme i gang med gruppefremføringa vår, den skulle tross alt være ferdig dagen etterpå. Følte vi ikke kom så veldig langt før jeg måtte gå i Filmmaking timen. Tid for å vise filmene våres, var mange bra, men uff, skikkelig ubehagelig å vise min, men lærern og andre folk sa den var bra. Kanskje den må vokse på meg. Og må fikse lyden til å bli bedre. Greide ikke å lære alt på to dager i redigeringsprogrammet, lol :p

Etter timen så dro jeg og Cyrus på kino, endelig, har ikke vært på kino siden august! Endte opp med å se The Night Before, skikkelig morsom, og greide å få litt julefølelse av den selvom det var en typisk buddy-komedie. Etter det skulle vi egentlig gjøre lekser i løpet av natta, men det gikk ganske dårlig. Sto opp altfor tidlig for å prøve å få unna siste rest. Et par Red Bull og kaffe senere greide vi å komme oss av gårde tilbake til campus, lol :p

Image15
^^ Marilyn husket meg, og fikk tatt en selfie av oss, lol :p

Kl 13 hadde jeg den eneste eksamen min, i Communication, men merket da at jeg manglet søvn. Spørs åssten det gikk, skjønner ikke at det faget skulle være så utrolig vanskelig, men språket til lærern var så utrolig akademisk og vanskelig. Lurer på om dette bare er meg, eller om amerikanerne har det samme problemet. Etter eksamen møtte jeg speech gruppa mi, og endelig fikk vi unnagjort noe. Det hørtes ut som det gikk veldig bra også, og lærern skrøyt av meg som hadde gjort det så bra i faget selvom det var mitt andre språk. Så burde vel håpe på bra karakter i det faget og, som var det andre faget jeg slet utrolig hardt med!

Etter at jeg gikk ut av den timen var jeg fri! Utrolig digg å være ferdig med et hardt og slitsomt semester! Ikke lenge etterpå var det en filmfestival på skolen, så gikk dit og så på andre folk sine filmer, og noen venner sine filmer. Lærern min var litt oppgitt for at jeg ikke hadde gitt dem filmen min, men det bare skjedde ikke. Men ble skikkelig inspirert av å se hvor bra og profesjonelle filmene ser ut. Får meg både til å glede meg og grue meg!

Jeg dro hjem før festivalen var ferdig, for var så utrolig trøtt etter å ikke omtrent ha sovet kvelden før. Tror jeg sovnet ganske tidlig, og tok igjen den tapte søvnen. På onsdag ettermiddag så skulle jeg nemlig til frisøren! Har hatt lyst til dette i et par måneder nå, begynte også å plage meg at pannluggen var vokst ut, så det var på tide. Endte opp med å farge håret litt mørkere, pluss at jeg tok endelig en ombre på tuppene. Og fargen er rosa/rød-aktig! Ville hatt det mer knæsj rosa, men ble så fornøyd uansett at det ikke gjør noenting! Skal aldri gå på Supercuts mer i alle fall (et samlebånd type frisørkjede), skal absolutt tilbake til den salongen jeg var i nå 🙂

Image3

Image11
^^ Var ikke så lett å få frem den ordentlige fargen på bilder da..

Senere på kvelden så skulle jeg spise middag med min Big. Hyggelig å endelig få treffes utenfor sororityen og alene, har begge vært så opptatt at det rett og slett ikke har vært tid. Og hun er ferdig på skolen dette semesteret, så kommer jo ikke til å se hverandre så ofte neste semester :/ Er så fornøyd med å ha henne som min Big, vi går så bra sammen, og er like på så mange og bra måter. Og fant ut enda flere ting vi har til felles ❤

I går så fikk jeg endelig fikset noen immigrasjonspapirer, pluss at jeg gikk til kontoret som har ansvaret for kommunikasjons hovedfagene. Rådgivern min hadde bedt meg om å gå dit og høre hva som skjer, for disse to semesterene her har jeg bare ventet på å få komme inn på Film hovedfaget, og burde jo tydeligvis ha gått til det kontoret før, for da hjalp det! Fikk en mail et par timer senere at jeg endelig hadde kommet inn! Det var en skikkelig lettelse! Har vært så rart å si til alle at jeg er undeclared, men egentlig er Filmmaking major, og måtte forklare det til folk. Men ikke nå lenger, så nå gleder jeg meg fremover, og vet litt mer hva som skjer de neste semesterene 😀

Image5

Image7
^^ Bilder fra gåturen gjennom campus i dag 🙂

Etter jeg dro fra campus tok jeg bussen inn til NYC. Dro til Century 21, som jeg aldri hadde vært på før, men Tommy og Nina ønsket at jeg skulle kjøpe noe mer for dem, pluss at det ga meg endelig en grunn til å ta turen innom der. Er en gigasvær departmentstore med merkevarer til en billig penge. Ble et par julegaver ekstra, pluss at jeg kjøpte meg en kul ny sekk, i svart og gull med vaffelmønster 🙂

Image16

Image9
^^ Var dessverre et ordentlig møkkavær, og regnjakka mi er ikke ment for såpass mye regn! Men byen min er like fantastisk for det 😀 ❤

Var der inne ganske lenge, og dro rett hjem igjen etter jeg var ferdig der. Klokka var blitt mye, og jeg ville hjem og gjøre ferdig husarbeid pluss se på Rangers kampen. Gikk i alle fall bedre med husarbeidet enn med den kampen, lol. I dag så har jeg fått gjort unna siste rest med ærend jeg måtte gjøre før jeg drar hjem, og nå venter jeg på å få besøk senere i kveld. Virker som jeg har greid å skaffe meg en sjåfør til flyplassen i morgen, det er da det er kjekt å endelig ha mennesker her ❤

      Image13
^^ Stjal dette bildet fra Vetle, som tok det for noen dager siden på vei hjem til Norge. Om et døgn sitter jeg på flyet og ser snart det samme selv 🙂

Legg igjen en kommentar

