A new era..

Følte kanskje det endelig var på tide å dele at jeg skal snart starte en ny fase av livet, endelig begynner jeg på skolen igjen! Og ikke bare det, men skal flytte hjemmeifra, dog ikke super langt, men flytter til Moss! Der skal jeg begynne på American College of Norway, sammen med sikkert kun 19 åringer, lol. Etter jeg kom hjem fra USA i januar nærmet bursdagen min seg med stormskritt, hele 24 år, og følte jeg fikk et lite midt-midtlivskrise, og følte at det endelig var på tide å iverksette det jeg har hatt lyst til siden jeg var 12 år! Har jo prøvd i mange år å spare opp penger selv for å finansiere det første året på college i USA, siden Lånekassen ikke gir ut lån for det første året, men jeg greier jo selvfølgelig ikke å spare penger. Derfor fant jeg ut at den enkleste løsningen var ACN, som man får lån av Lånekassen til, hvor jeg skal gå det første året av bachelorgraden, før jeg overfører til USA neste år.

Føler det hele er skikkelig bittersweet. Gleder meg til å endelig komme ut av denne ensformige fasen av livet mitt. Siden jeg flyttet hjem fra USA i 2010 har jeg jo kun bodd hjemme og jobbet på kafèen. Stort sett. Blir gøy å endelig begynne å få et liv, men blir jo litt rart å starte på skolen igjen etter hele 5 år! Blir også trist å flytte hjemmeifra, fra foreldrene mine og Frøya, men i første omgang så er jo ikke Moss så utrolig langt unna. Blir verre neste år. Er glad for at jeg har bodd i USA et år tidligere, vet jo at jeg greier meg såpass langt fra mine kjære, selvom det er trist å være borte mange måneder om gangen.

I midten av august flytter jeg inn i en leilighet i Moss, sammen med forhåpentligvis en annen student, og at jeg får mitt eget soverom. Skal dele bad, kjøkken og stue, men har jo greid det med fem andre jenter før, flesteparten som jeg ikke var særlig begeistret for. Det som er det verste med å starte et nytt kapittel av livet er jo å egentlig ikke vite hva som ligger fremover, men jeg håper jeg kan gjøre det jeg kan for å få et supert år i Moss (endelig får jeg bodd i Østfold, mitt favorittsted i Norge <3), og at det fører til at jeg finner den rette plassen og skolen for meg i mitt elskede USA ❤

large
(weheartit.com)

21 thoughts on “A new era..

  1. Bra noen følger drømmene sine og vet hva man vil, hvor man vil iallefall=) Bra du fant en løsning til slutt da. Masse lykke til på ferden 😉

  2. Synes det er supert at du skal begynne på skole og lyder ganske spennende med ACN 🙂 Kommer til å bli merkelig å ha deg helt nede i Moss,men det er jo ikke så langt unna. Vi får hele møtes i Oslo til høsten:) Har på følelsen at du kommer til å gjøre det kjempe bra på ACN og på collage senere i USA:)

  3. Spennende 😀 Jeg er snart «ferdig med min drøm», å bo i London… Så ønsker deg masse lykke til 😀 Moss, forresten? Jeg gikk på VGS der. Bodde i Østfold til jeg var 18, født og oppvokst!

    • Så gøy å bo i London også, liker byen skikkelig godt 😀 Hehe, Moss ja. Tror jeg kommer til å trives i Østfold i alle fall, det blir nok ikke noe problem 😀

  4. Det blir nok kjempebra! 😀 Så tøff du er. Det er viktig å stå på og følge drømme sine! Det blir nok noen veldig spennende år fremover for deg! Kjenner jeg er litt misunnelig, skulle gjerne gått på skole i USA selv 🙂

  5. Så spennende! Det blir nok kanon – selv om det kanskje er litt skummelt i starten. Det er jo en grei overgang å begynne med Moss, før du stikker over den store dammen 😛 Du må ha masse lykke til – misunner deg litt muligheten av å gå på skole i USA. Drømte lenge om det, men endret planene til å jobbe i USA istedet. Langt bedre i min karriere.

  6. Ah saa fint at du har bestemt deg for aa dra dit! Det blir sikkert kjempefint, jeg var veldig fornoeyd med klassene og professorene da jeg var der, og man blir skikkelig forberedt paa hvordan det er aa studere i USA. Og det var ikke bare 19-aaringer da jeg var der, var ogsaa en del andre som var eldre som hadde tatt noen aar mellom vgs og ACN 🙂 kommer sikkert til aa kontakte deg igjen for aa hoere hvordan det gaar 🙂

    • Satser på at det blir supert i alle fall 😀 Nei, jeg prata med en som jobbet der og sa at jeg antageligvis ikke ville være alene om å være litt mer opp i åra, lol :p

  7. Åå, så morsomt da,du får ha masse lykke til! 😀 Er jo ganske greit at de har en slik ordning og da, at man kan ta første året i Norge, så overføres man. Men skjønner at du kanskje kunne tenkt deg til USA med en gang, men det koster jo 😛 Håper du får et supert år i Moss!

Legg igjen en kommentar

