Ferieturen til Dubai! :D

Da har jeg endelig fått ryddet alt etter ferieturen, og fått redigert et utvalg av bilder for å skryte med på bloggen :p Kom hjem i 14 tiden i går, og da jeg sovnet på den siste flyturen hjem hadde jeg vært våken i nesten 26 timer! Var altså mildt sagt sliten og trøtt i hele går! Men måtte jo ta meg tid til i kveld for å lage dette innlegget, så her kommer oppsummeringen av Dubai ferien til meg og Sina 😀

Da vi landet kl 03 på fredagskvelden/morningen var det fortere sagt enn gjort å komme seg ut av flyplassen! Det må ha vært noe virkelig galt der, for i ankomsthallen for pass kontroll var det sikkert 15 køer som alle var 100 meter lange og sto bom stille! Så der sto vi timesvis, og var nok ikke på hotellet før i 06 tiden. Og da skulle vi stå opp igjen kl 08! Men vi greide å stå opp vi, og kom oss til en busstasjon hvor vi skulle ta bussen til Abu Dhabi. Men da dukket det opp et nytt problem, det som sikkert var den største regnstormen noensinne ever åpnet seg over himmelen! Synd jeg ikke tok noen bilder av det, men det var flom så og si overalt. Så det tok en stund til vi våget oss ut i regnet fra busstasjonen og ut til bussen. Ble selvfølgelig helt gjennomvåte, men kun skoene var fortsatt våte når vi kom frem ca 2 timer senere. Da var det bare en ting å gjøre, kjøpe de billigste flip-flopene jeg kunne finne :p Etterhvert befant vi oss ved den endelige destinasjonen våres for dagen, Ferrari World. Den eneste grunnen til at vi var der var selvfølgelig å kjøre verdens raskeste berg-og dalbane, så vi gikk rett til køen. Var noe problemer med den også, så sto nok en drøy time eller mer i kø før det endelig var vår tur! Egentlig var det nesten litt for fort å kjøre i 240 km/t, det var i grunn litt ubehagelig :p Men fortsatt utrolig kult, og jeg hadde jo tatt den igjen og igjen hvis sjansen byr ser i fremtiden!

Image4
Image6
Image8

Etter det gikk vi rundt der i ganske mange fler timer enn vi hadde trodd. Kjørte det meste vi gadd, og fikk handlet litt før det nærmet seg stengetid og på tide å komme seg tilbake til Dubai. Der kom vi oss til gullmarkedet som var et skikkelig kaos av et sted! Og så var det utrolig dyrt! Hadde jo hørt at gull var så billig i Dubai, men det kom i alle fall aldri vi over. Etter det kom vi oss til Hard Rock Cafè for å kjøpe t-skjorte og gikk rundt på et boardwalk lignende sted hvor vi spiste en kjempe sen middag.

På lørdag tok vi turen til Jumeirah Moskèen, hvor vi fikk en liten innføring i islam, fikk spørre spørsmål og se oss litt rundt. Var faktisk utrolig spennende å få oppleve, og mye bedre enn å høre om det i religionstimen. En muslimsk kvinne, som kanskje kan ha vært britisk, lærte oss om utrolig masse vi aldri hadde hørt om eller tenkt over, og det er absolutt noe man burde ta seg tid til hvis man først er der.

Etterhvert kom vi oss til neste stopp for dagen som var afternoon tea på Burj al Arab, verdens mest luksøriøse hotell! Utrolig gøy å ha vært der inne, og få oppleve hvordan dette hotellet vi har hørt så mye om er på innsiden. Alt var skikkelig luksus og gullbelagt. Fikk tilogmed gull på maten! Måltidet besto av så mye te vi kunne drikke, masse små sandwicher, en hel haug små desserter, en utrolig god kjøttforrett, og champagne. Vi spiste oss i alle fall utrolig gode og mette! Etter det hadde vi en liten photoshoot utenfor hotellet før vi tok en taxi til et annet luksushotell, nemlig Atlantis som ligger helt ytterst på den ene Palmen i Dubai. Hadde ikke tid til noe annet enn å bare dra utenfor hotellet for å ta bilder, men den var faktisk ikke like stor som den i Bahamas. Det skulle man ikke trodd :p

Senere på kvelden var det tid for Creek Cruise, i de tradisjonelle Dhow båtene, og med lokal buffet og arabisk underholdning. Vi satt på bord med en eldre amerikansk mann og en kar fra Tsjekkia som ikke kunne engelsk. Var kanskje ikke akkurat høydepunktet på turen våres, og var ikke særlig imporende mye å se på fra båten, men maten var i alle fall kjempegod.

Søndagen startet med at vi fikk tatt igjen litt søvn, før vi etterhvert kom oss til stranda. Der var vi i noen timer, og jeg tilbragte mesteparten av tiden i vannet, som den fisken jeg er! Helt fantastisk badevann, og den desidert beste havbunnen jeg har vært borti, vannet besto kun av vann, sand og salt! Etter dette var det tid for ørken safari, og vi ble hentet av firmaet vi brukte på hotellet. Kjøreturen ut i ørken tok sin tid, og vi kjørte først til et litt harry stoppested hvor man kunne betale for å gjøre masse forskjellige rart, men vi valgte å kjøre firhjuling, som var utrolig kult! Etter det var det tid for dune bashing, hvor sjåføren av bilen våres tok oss med på en wild ride gjennom ørkenen. Nesten litt for wild, for det var visst ikke så uvanlig å rulle rundt, og det var ganske nære på noen ganger! Men vi stoppet til slutt for å se solnedgangen og ta noen bilder før vi kjørte videre til et typisk beduin camp. Der fikk vi sitte på kamel og tok en liten mini gå tur med den. Så var det tid for enda en arabisk buffet, og det var utrolig godt alt sammen! Jeg rakk også å få meg en henna tattovering før det var tid for å kjøre tilbake til hotellet. Når vi kom tilbake dit tok vi en taxi til et nytt marked som hadde alt mulig. Fikk kjøpt noen små ting, før vi kom oss til det lokale supermarkedet hvor vi brukte alt for lang tid! Alltid gøy å gå på supermarked i utlandet :p

Mandagen startet med at vi sto opp grytidlig, for å komme oss til avtalt tid til Burj Khalifa, verdens høyeste bygning! Det gikk heldigvis fort å komme seg gjennom og opp til toppen, har hørt det kan være flere timer lange køer! Utrolig gøy å ha vært på toppen, og for en utsikt! Etter endt photoshoot der oppe kom vi oss ned på bakkeplan hvor vi skulle legge ut på vandring, på verdens største kjøpesenter! Vi gikk rundt der fra kl 10 til kl 01, altså 15 timer! Den rekorden tror jeg neppe noengang blir slått! Kjøpte så mye etter noen timer at vi måtte leie et skap, og brukte en hel del mer penger enn jeg hadde trodd! Er i alle fall utrolig gøy å ha vært der. Og enda mer gøy å ha vært i Dubai! Hadde en fantastisk ferietur, hvor alt vi hadde planlagt for den korte tiden vi var der gikk som det skulle. Det hadde jeg nesten ikke trodd! Fikk med oss sikkert mer enn de fleste gjør på fire dager, men det gjorde jo sitt til at det ble både lite søvn og lite tid til mat. Men jeg liker aller best sånne ferier du må ha ferie etterpå for å komme seg igjen. Og Dubai var intet unntak! Absolutt et sted jeg hadde reist tilbake til, og helt fantastisk å endelig ha vært der!

Image106Image108Image110

16 thoughts on “Ferieturen til Dubai! :D

1. Jeg sier bare wow! Så utrolig mye dere har opplevd og sett på fire dager! Helt utrolig xD Kjempeflotte bilder også, ser virkelig ut som en fantastisk tur. Ble ikke mindre fristet til å dra til Dubai for å si det sånn. 😉

2. SV;Takk! Det skal bli innmari deilig med juleferie nå!:)

Warehouse 13 går på en tvkanal som heter Syfy i USA og Fox Crime i Norge.Hadde aldri hørt om den før vi her hjemem fikk Fox Crime. Serien er inni sin 4 sesong nå,men jeg har somsagt begynt fra starten:) Er heldigvis ikke lange sesonger(tror det er ca 13 eller 14 episoder pr sesong).

Helt enig at konserten var amazing! Gleder meg til å se litt nøyere på de bildene du knipset!

3. Ser ut til at du har hatt en helt fantastisk opplevelse!! Dubai er virkelig på bucket listen min.. men du, var det ikke litt skummelt å gå i det akvarie-kjøpesenteret?? jeg er pissredd for haitunneller.