Tilbake til USA og skole

En måned hjemme i Norge gikk unna veldig fort. Merker jo tida flyr unna jo eldre jeg blir, lol. De fire ukene ble brukt til å slappe fullstendig av, jobbe litt, treffe venner, kino + restaurantbesøk, og mest av alt, kose med Oliver gutten min. For en kosegutt! Har aldri hatt en hund som er så kosete, og klengete, lol, men det er jo bare kjempestas 😀

Image16

Flyturen gikk bra som vanlig. Eller nei, egentlig ikke. Har aldri i mitt liv opplevd så mye turbulens før! Det var visst ikke meldt og de sa vi hadde blitt advart av flyet foran oss. Så over Grønland ble vi bedt om å stramme igjen setebeltet, men det var det jo selvfølgelig noen som ikke gjorde. Hørte ikke om at noen ble skadet, så regner med det gikk bra, men så mange som ble kastet høyt opp fra setene sine! Og det føltes som en skikkelig berg og dalbane med ordentlige g-krefter! Men det var jo bare gøy, lol 😛 Ellers var det en veldig behagelig reise, var lite folk på flyet, så jeg fikk en rad alene, som mange andre gjorde. Så på TV og film hele tiden, og fikk lest ut noen blader. Kom meg ut av flyplassen på rekordtid til å være i USA også, godt under en time, så det tok jo ikke mange timene mellom huset i Norge og til huset her i USA.

Rommet så ut som før, og det var skikkelig digg å komme hit og bare ha bagasjen å rydde ut! Sovnet ganske tidlig den kvelden, men det var jo greit, for skoledagen begynte kl 10 dagen etterpå! På tirsdager har jeg skole fra kl 10 til kl 21, så var greit å være uthvilt til det. Dagen gikk faktisk ganske fort unna, men ble fryktelig sulten, så når den ene timen slapp ut tidlig og jeg hadde 1 1/2 time til neste fag kom jeg meg kjapt hjem for å få i meg en matbit.

Image2f

Sånn ble timenplanen min for dette semesteret seendes ut, lite balanse her, men den lange tirsdagen gikk faktisk ganske bra. Det første faget, et kommunikasjonsfag, skal vi skrive en del i, håper det ikke blir for vanskelig. I Computer Concepts skal vi lære basisting på pc, som de fleste egentlig kan fra før, så satser på at det ikke blir for vanskelig. Film Story Analysis virker som det største faget jeg har i år, med mye lekser hver uke, men skal gå grundigere i mange filmer jeg liker fra før, pluss noen TV-serier, så det virker jo veldig interessant. Hørte fra mange som hadde det i fjor som sa det var favoritt faget deres. I Screenwriting var det et skikkelig chill klassemiljø! Jeg kjente bare noen få, men de fleste var i samme fag i fjor, og lærern virka som en skikkelig kul kar. Faktisk, så liker jeg alle de fire lærerne jeg har hatt så langt 🙂 Lover jo bra enn så lenge, lol 😛 Det siste faget jeg ikke har før i morgen er Production Design, som er noe jeg kunne tenke meg å jobbe med innen film før jeg i grunn har noe erfaring med det, så blir jo spennende å se om det får opp interessen min mer og om det faktisk virkelig er noe som passer meg 🙂

På onsdag så dro jeg ikke til ett, men TO kjøpesentre for å prøve å finne en forbanna hvit kjole. Liker ikke hvite kjoler. Men må ha det på en formell fest vi skal på om noen uker, og selvfølgelig greide jeg jo ikke å finne noen. Så må bare fortsette jakten, neste stopp er et kjøpesenter ti min fra meg, vet noen andre fant noe på Macy’s, så får se der. På kvelden hadde vi våres første recruitment event, altså på begynnelsen av hvert semester hvor sororities og fraternities skal finne nye medlemmer. Var dessverre skikkelig trøtt og sliten når kvelden kom, så var ikke så super gira på å være sosial og prate med nye mennesker, men var jo morsomt for det. Kvelden etter hadde vi i grunn det samme, bare i en litt mindre setting. Bare jeg får være med mine favoritt jenter så er jeg fornøyd, og latteren henger alltid løst 🙂

Image8

Her om dagen så fikk jeg endelig også jakka mi i posten! Tror vel i grunn det nesten er obligatorisk for sorority jenter å ha en sånn, og er så fornøyd med min! Første gang jeg tok den på tenkte jeg at denne vil jeg aldri ta av igjen! Men min er veldig tykk i stoffet, innsiden er som en hettegenser og utsiden er som en tynn regnjakke, så blir nok for varm om sommeren. Og kunne sikkert kjøpt en str mindre, men heller for stor enn for liten.

Image6

Image12
^^ Angrer litt på at fargen i midten ikke er glitrete sånn som gullfargen er, men det fantes ikke i yndlingsfargen min. Måtte jo selvfølgelig ha sjøgrønn og gull ❤

Image10
^^ Nummeret og kallenavnet mitt på høyre armen, pluss de greske bokstavene til kullet mitt fra i høst. Skulle også stå Fall 2015 der, men det fikk jeg ikke 😦 Så det var de $5

Image14
^^ Den er så perfekt ❤

Image2
^^ Jeg måtte også kjøpe noe med Disney på, og for å bære stolt når jeg skal til Disney om under to måneder!

Fredagen og lørdagen ble brukt til å gjøre absolutt ingenting i grunn. Det angrer jeg litt på nå, for oppdaget sent i går kveld at jeg har en del lekser. Har liksom ikke kommet i gang med semesteret ennå, har ikke bestilt bøker en gang, så får vel sette i gang med det. Har på følelsen at dette blir en lang og kjedelig søndag…. Men jeg kunne jo ikke gå ut heller, pga snøværet som kom. Det begynte vel ikke før tidlig på lørdagsmorningen og varte til sent på kveld, tror det kom nærmere 70 cm, og det er jo ganske mye. Har ikke vært ute ennå, men ser gigasvære snøfonner utafor vinduet mitt. Håper bare jeg kan kjøre bil om noen dager, men det skal ikke være noe mer snø meldt i nærmeste fremtid så det er jo bra 🙂 Gleder meg til våren, lol 😛

Legg igjen en kommentar

