Animal Kingdom + en god del shopping!

På onsdag ble det igjen en sen start på dagen, men vi kom oss ut etterhvert for å ta en tur innom posten og Wal-Mart. Etter en tur hjemom for å slappe av ved bassenget, dro vi ut til et Outlet senter vi ikke hadde vært på før, og tilbragte resten av kvelden der.

Image15
^^ Ble selvfølgelig noen innkjøp der! Svart genser med gulldetaljer fra Michael Kors (var utrolig mye fine klær der, og billig! Trodde det skulle koste flere tusen for et plagg fra Michael Kors, men det er kanskje bare i Norge :p). Den gule jakken er fra Tommy Hilfiger på kjempetilbud, endte opp med å bare betale 65 kroner for den! Har også kjøpt en del kake ting, siden jeg elsker å bake, skal prøve meg på Cake Pops, det kit-et kostet bare 100 kroner! Og så ble det selvfølgelig noen DVDer med hjem 😉

Dagen etter var endelig litt bedre planlagt, og vi dro av gårde til Animal Kingdom! Og vi fikk faktisk gjort alt vi skulle i parken, og var ferdig lenge før det stengte! Jeg løp først til andre siden av parken for å skaffe FastPass til safarituren, slik at vi kunne komme tilbake senere og slippe å stå i kø. I mellomtiden tok vi det stusselige toget til et område av parken hvor man kan få mer nærkontakt med dyrene. Ble litt kos og klapp med geitene som var der, og etterhvert startet det et lite foredrag om slanger og på slutten fikk vi (eller jeg i alle fall) ta på den lille kvelerslangen som var der!

Image43

Image45

Image17

Image19

Image21

Etter det var det tid for safari turen, som er noe av det beste i hele Disney World! Og tror aldri jeg har vært så heldig før, for vi fikk sett mer av dyrene enn aldri før. Tilogmed geopard (eller leopard, kan ikke forskjell…) som jeg tror aldri jeg har sett før! Etter safari turen var over gikk vi litt rundt i parken for å se på dyrene, før jeg og Pappa tok en av de beste ridene i Disney, berg og dalbanene Expedition Everest! Så gikk vi på Lion King showet, så 3D showet med It’s Tough to Be a Bug, før jeg tok en av de kuleste ridene jeg vet om, Dinosaur, hvor det er mye bråk, mørkt og det går fort! Etter vi var ferdig i parken dro vi hjemom en tur for å skifte, og dro for første gang på en av favoritt restaurantene våres. Spiste en kjempegod meatloaf og verdens største dessert (hva annet kan man forvente i USA?).

Image23

Image25

Image27

Image29

Image31

Image33

Image37

Image39

Image41

Image49

   Image47  Image51

Image53

Image55

Image57

På fredag var vi suuuper seine med å komme oss ut, men reiste til slutt på Millenia Mall, et senter jeg egentlig ikke liker noe særlig (for det er stort sett bare dyre, fancy butikker der), men det er det eneste senteret som har Urban Outfitters, og jeg elsker den butikken! Etter å ha ruslet rundt der i et par timer dro vi til Outletten hvor jeg endelig fikk jakte på litt klær. Rakk bare tre butikker, men kjøpte noe i alle 😀

Image74

^^ Bok om neglelakk, øredobber, kjede, Chubby Stick fra Clinique, enda flere øredobber og kjede, peplum topp, army t-shirt, ola skjorte fra Guess, og rosa trenchcoat fra Guess. Er ikke den som går mest i rosa, men likte den skikkelig godt!

I går dro vi tilbake til Downtown Disney hvor vi ruslet rundt og gikk inn i de butikkene vi enda ikke hadde vært i. Ble med en god del Disney ting hjem, noen klær, og nye Ray Ban solbriller! Vi spiste også kjempegod lunsj på Wolfgang Puck restauranten, før vi på kvelden dro til I-Drive hvor vi spilte minigolf! Elsker å spille minigolf, og jeg fikk faktisk en hole-in-one!

Image77

Image79

Image81

Image83
^^ Min nye favoritt julepynt!

Image97
^^ Nye Ray Bans ❤

Image95

^^ Kjempegod t-shorte jeg bare måtte ha, selvom det var prinsesser på dem, Disney World genser, skjorte fra Hurley, og enda en god genser men den var i alle fall Langbein på :p

18 tanker om “Animal Kingdom + en god del shopping!

  1. Så mye fint du har kjøpt!! Åssen skal du få med alt hjem?! hehe 🙂 Og så mye morsomt du får oppleve! jeg har så lyst å besøke de parkene en gang…håper jeg får sjansen til det en gang i livet!!

    • Hehe, nei det lurer jeg på også! Har litt dyrere billetter, så kan heldigvis ha ganske mange kilo i bagasjen! Parkene er helt utrolig, det er absolutt noe av det jeg elsker mest på denne jord! 😀

  2. blir helt reisesyk igjen med en gang jeg:) kjempe flotte bilder, og gøy å se bilder fra animal kingdom siden vi ikke rakk innom der i september, men neste gang skal meg og mannen reise så da skal vi innom alle parker (han har aldri vært der før) SÅ herlig med såå mye shopping, nydelige og fine ting du har kjøpt:) Den favoritt julepynten kjøpte venninnen min også:) det var kjempe fin og søt og jeg angrer på at jeg ikke kjøpte, men til gjengjeld kjøpte jeg mye annet:)
    Hvor lenge blir du i Usa?

    • Det skjønner jeg godt! Da må dere ta turen innom der, parken er så bra laget og har noen fantastiske show! Kommer hjem 16 januar, så det er dessverre ikke mange timene igjen av ferien nå 😦

  3. Det ser utrolig fint å feire jul og nyttår i Orlando! Blir litt misunnelig, jeg som ikke har vært der på et og et halvt år nå 🙂

    Det var forresten gepard (uten O, hehe. Cheetah på engelsk) du så, hvis det er de samme som på bildet. Du ser forskjell på leopard og gepard fordi leoparden er kraftigere, og leoparden har leopardmønster (logisk nok), mens geparden har flekker som mer kan kalles prikker. Geparden er også lett å gjenkjenne i ansiktet, da den har sorte striper som går nedover på hver side av ansiktet. Geparden er også det raskeste landdyret i verden. Geparden lever i Afrika, mens leoparden lever både i Afrika og deler av Asia. Jeg kan forresten heller ikke huske å ha sett gepard på Kilimanjaro Safaris, så der var du nok heldig 🙂 Løvene sover som vanlig, ser jeg.

    Gleder meg til å se flere parkbilder! 🙂

    • Det er det selvfølgelig også 😀 Haha, uten O også :p Men Cheetah er jo riktig, ja 😀 Og takk for den lille informasjonen, det visste jeg i grunn ikke :p De har alltid vært der, men jeg har sikkert kjørt den 100 ganger og dette tror jeg nesten er første gang jeg kan huske å ha sett de! Løvene er som regel umulige å se, ja, haha :p

  4. Åh ser ut som dere har noen flotte dager der nede! Shopping og masse gøy – slik det skal være! ;D Ser ut som dere var heldige med dyrene dere så på safarien ja! Og trur det er geparder som ligger og koser seg på bildet ditt ja 😉

    Omg, og Pirate’s Cove! Det var vel samme minigolfgreie som vi var på! Kjempegøy med minigolf! xD Hvorfor har de ikke slike steder i Norge liksom?

    • Har hatt det kjempebra, og været har vært helt perfekt hver eneste dag! Varmeste januar i Florida på evigheter, det liker jeg 😀 Ja, Pirate’s Cove er vel overalt, utrolig gøy er det! Nei, det lurte jeg virkelig på også, kan vel kanskje ikke ha så flotte greier ute, men noen rikinger burde laget en super awesome minigolf bane inne!

  5. wow,mye fint du har fått kjøpt deg:) Ser kult ut å være på Animal Kingdom! Flotte bilder du har knipset!
    SV;Takk Nina:) Fikk inn noen blinkskudd av fyverkeriet:) Var litt overskyet tidliger på nyttårsaften,men det klarnet:)

Legg igjen en kommentar