En donut, to tog man ikke rakk, og mange herlig mennesker!

Der jeg slapp av sist gang var torsdag, men det var i grunn en helt vanlig torsdag. Var på skolen, satt på biblioteket etter timen, hang med Cyrus, lagde middag, så på TV og la meg. Liker faktisk at livet mitt her er så —- vanlig. At det ikke er en sånn boble jeg levde i Disney og i Moss. Hvor jeg var med mennesker 24/7, og alt handlet bare om oss og alt det spennende vi gjorde. Her er det som et vanlig liv jeg alltid har lengtet etter som jeg aldri har hatt i Norge, hvor jeg faktisk har mange venner og noen-som-er-mer-enn-det-og som gjør livet rikere, og gjør at jeg gleder meg til hver ny dag 😀 ❤

Men på fredag gjorde jeg noe spennende! Tok nemlig semesterets første tur inn til NYC 🙂 Etterhvert greide jeg, Brit og Tiff å komme oss på toget, etter at noen ikke greide å rekke den vi egentlig skulle ta. Og toget tok også utrolig lang tid, men var jo en artig togtur med disse to uansett, lo og bråket sikkert så mye at det irriterte de andre på toget, lol! 😛

Image8
^^ Selfie-time på toget!

Når vi endelig kom frem tok vi subwayen til the Lower East Side i et nabolag ved Little Italy som jeg aldri hadde vært i. Brit hadde nemlig funnet en donut sjappe hun absolutt måtte til, og selvom jeg ikke er noe særlig glad i donuts så kjøpte jeg meg en liten herlighet, som sikkert heter noe annet enn donut fordi det så ikke ut som en donut og hadde en herlig pasjonsfrukt fyll! Var så godt at den nesten er verdt turen tilbake!

Image3

Image12
^^ Posering for insta, lol! 😛

Image16
^^ Denne byen ❤

Image18
^^ Tok selvfølgelig ikke bilde av den jeg faktisk spiste, men disse ser jo like gode ut 😛

Etter det tok vi subwayen til Soho, også i et nabolag jeg aldri hadde vært i før. Vi hadde håpet på å ta turen til en kjent restaurant, men det var TO TIMER lang kø utenfor, og det hadde vi verken ork eller tid til. Så vi vandret rundt i området til vi fant en thai restaurant for en sen lunsj 🙂

Så gikk vi faktisk sånn 25 kvartal oppover til togstasjonen, men når jeg skulle kjøpe billetten oppdaget jeg at kortet mitt var borte! Skjønte jo med en gang jeg hadde latt den ligge igjen når jeg betalte på restauranten, så vi løp til subwayen og tok den til restauranten og tilbake igjen, og dette gjorde vi sikkert på rekordtid. Men alikevel, når vi kom på perongen så kom vi dit i akkurat det øyeblikket toget kjørte! Men da fikk vi iallefall en time å slappe av på, etter den løpeturen! Jeg og Tiff var helt ødelagte resten av kvelden, lol 😛

Image6
^^ Før vi døde:

Når vi endelig kom på toget gikk vi av på et stop ved en restaurant i Montclair vi skulle på, hvor vi skulle treffe mange andre folk. Men når vi kom dit var det for lang kø og de hadde bestemt at vi skulle dra et annet sted. Ble plukket opp av Fran, og vi kom oss etterhvert til det neste stoppet. Var en spansk (eller noe i den duren) restaurant, spiste antageligvis den beste quesadilla-en i hele mitt liv!

Image21
^^ Prøver å se bra ut etter at vi døde 😛

Image10
^^ Nam nam, får lyst på det igjen bare av å se på bildet 😛

På lørdag traff jeg endelig Ali for å prøve å jobbe med manusene våres, men endte opp med å hjelpe han mest, for jeg var altfor utslitt til å tenke kreativt på min egen. Hjemme fikk jeg gjort unna litt husarbeid, og sett enda en Oscar film, Carol. Litt kjedelig, men definitivt en av de jeg har likt best til nå 🙂

Søndagen skulle være leksedagen min, ble antageligvis en treg start som vanlig, men fikk iallefall gjort noe. Er ikke akkurat inne i en periode med så veldig mye lekser, har mest lese lekser, og liker faktisk det jeg driver å leser. Derfor man skal studere noe man interesserer seg for 🙂

På mandag var det tid for production design igjen, selvom det var en ganske kjedelig time, så er det alltid spennende! Gjør at jeg faktisk endelig har fått en liten knist tilbake, og at dette virkelig er noe jeg kan tenke meg å drive med 😀 Må vel bare se å få kommet meg ut der og begynne å jobbe på noen filmsett rundt omkring her 🙂

Senere på kvelden fikk jeg besøk Cyrus, selvom vi hadde et grusomt snøvær og tenkte egentlig jeg burde si han ikke burde kjøre hit. Været her er altså helt schizo, skikkelig vinter en dag, og 10 grader og sol neste. Siden vi ikke la oss før ganske nærme før ringeklokka skulle ringe, så ble tirsdagen en ganske grusom dag. Heldigvis så ble den første timen våres avlyst på grunn av snøværet, den andre timen min gikk raskt unna for det er jo bare en oppgave å jobbe med i Excel. Men i Film Story Analysis timen min hadde jeg seriøst problemer med å holde meg våken. Selvom jeg liker dette faget skikkelig godt, nyter faktisk å sitter i det klasserommet! Og det ble faktisk bare enda mer grusomt vanskelig å holde meg våken i den neste timen min, i Screenwriting, men heldigvis måtte jeg ikke gjøre noe i disse to siste fagene så bare satt på bakerste rad og telte minuttene til jeg kunne gå. Men dessverre, så var ikke dagen over etter siste time slapp ut klokka 21! Hadde nemlig et møte med sororityen, og et event etter det, så kom meg ikke hjem før midnatt, men sloknet ganske fort!

Pga dette så våknet jeg ikke før i 13 tiden i dag, på fridagen min. Hadde masse jeg egentlig skulle gjort, så måtte snu litt om på planene, men har iallefall gjort noe produktivt helt siden jeg greide å rulle meg ut av senga, lol 😛

Image2
^^ Og siden i dag var sesongpremieren på mitt elskede Survivor så måtte jeg neste representere med min Team Joe t-skjorte ❤

 

 

 

Legg igjen en kommentar