Oscar utdelingen 2015

På Søndag så var det min favorittdag av hele året! Også dagen etter bursdagen min da! Dette var første gang jeg har fått sett absolutt alt direkte på amerikansk TV. Så noen glimt på noen ferieturer, men på søndag begynte E! å sende kl 1330. Tror jeg lå i senga og så på TV i 11 timer! Håper virkelig det er personlig rekord, for det er jo bare helt grusomt flaut lenge! Var jo mest unødvendig ting de første timene, bare prating om hva vi kan forvente, og en del om kjoler vi kanskje ser osv. I 17 tiden tror jeg det begynte fra den røde løperen, noe som alltid har vært slitsomt å streame over internett fra Norge. Selve Oscar utdelingen har jo de siste årene gått direkte på NRK tror jeg det er.

Var en del stilige kjoler, men de fleste var ganske meh. Ingen som var helt grusomme faktisk, i min mening da. Men endelig kan jeg putte Emma Stone øverst på min best dressed liste, ventet på at noen skulle ha en skikkelig fresh farge, og hun skuffet ikke! Rosamund Pike hadde også en nydelig rød kjole, og jo mer jeg ser antrekket til Scarlett Johannsson så liker jeg det bare mer og mer. Kjolen i seg selv er jo ganske kjedelig, men med det som ser ut som et stort statement smykke sydd inn i kjolen hever den seg ganske mange hakk! En annen kjole som kanskje også var litt sær, men som jeg syns var skikkelig kul var Naomi Watts sin, tror den ser litt rar ut på bilder, men når hun beveget på seg så man hvor stilig den faktisk var. Jennifer Aniston så jo også ut som en kvinnelig Oscar statuett! Og til slutt syns jeg Lupita Nyong’o hadde den perfekt kjolen til henne, og som jeg tror bare hun hadde kledd. Den så ikke så bra ut langt unna, men på nærbilder, som var det første jeg så til kjolen på TV, ser man jo at det er et kunstverk!

Image22
^^ Naomi Watts i en ganske spesiell kjole.

Image16

^^ Scarlett Johannsson tror jeg har havnet på både verste og beste kledde lister med denne kjolen, man tydeligvis enten elsker eller hater den.

Image12

^^ Jennifer Aniston valgte kanskje ikke den mest spennende kjolen, men den ser uansett fantastisk ut!

Image18
^^ Lupita Nyong’o sin kjole består av over 6000 perler som er håndsydd på, denne fortjener jo å bli utstilt på museum!

Image20
^^ Pleier ikke å like røde kjoler så godt, men denne tror jeg kommer til å huske, og syns de røde skoene er skikkelig prikken over I-en!

Image14
^^ Men Emma Stone, som jeg ofte syns er en av de stiligste kledde, og som sånn omtrent var min favorittskuespiller på Oscar utdelingen i år, bar endelig den absolutt fineste kjolen, i min mening! Syns veldig få av kjolene på den røde løperen skilte seg ut, helt til jeg så denne! Mange som ikke likte fargen, men jeg syns den er kjempestilig, og spesielt til det røde håret hennes❤

Selve showet hadde jeg ikke så store forventninger til i år. Er jo vanskelig å følge etter Ellen Degeneres som vert, Neil Patrick Harris var vel så som så. Likte åpningsnummeret, men det var i grunn det. Også var jeg ikke så veldig begeistret for noen av filmene som var nominert i år, og de som kanskje var mine favoritt filmer i år, American Sniper og Selma, var vel de som på forhånd var regnet til å vinne minst. Men den ene prisen jeg brydde meg om var Beste mannlig hovedrolle, for syntes Eddie Redmayne som Stephen Hawking i The Theory of Everything var noe av det mest gripende, og vanskligste jeg har sett. Historien i seg selv er jo så rørende, trist og oppløftende på en gang. Det var helt uaktuelt i mine øyne at noen andre skulle vinne den kategorien, så ble utrolig glad når han vant!😀 Ellers hadde jeg håpet at ikke Birdman vant Beste Film, for syns den filmen var så utrolig sær! Litt kjip Oscar utdeling når jeg ikke var så særlig begeistret for hvem som kom til å vinne… Men Lady Gaga sin fremføring veide opp for ALT! Har jo sett henne live tre ganger, og vet jo hvor fantastisk stemme hun har, men det der var helt gudommelig. Trodde kun Julie Andrews greide å synge de sangene, men tror hele verden ble målløs av Lady Gaga’s stemme der gitt!❤

Så da er det bare å glede seg igjen til neste år!😀

One thought on “Oscar utdelingen 2015

Legg igjen en kommentar

