Oscar showet & mine favoritt kjoler!

Jeg satt som sagt oppe hele natten for å følge med på Oscar utdelingen, og begynte å titte på sendinger fra den røde løper rundt på internett før NRK begynte å sende sin sending. De fleste prisene var som forventet, bortsett fra beste regissør, som i grunn var veldig vanskelig å forutse siden den som sikkert hadde vunnet var ikke nominert. Mange regnet da med at Steven Spielberg kom til å vinne, men det gjorde han altså ikke, det var nemlig Ang Lee for Life of Pi som vant. En annen shocker var da det ble uavgjort for beste lyd redigering og både Zero Dark Thirty og Skyfall vant. Ellers var jeg superfornøyd med de fire skuespillerprisene, spesielt Christoph Waltz som det ikke var helt sikkert om han kom til å vinne. Jeg likte også veldig godt i år at prisene ble veldig bra fordelt mellom alle filmene (Beasts of the Southern Wild var den eneste beste film nominerte som ikke vant noen priser).

tumblr_mirik3wLmc1qgrjt5o1_500_large
(weheartit.com)

Men bortsett fra at de fleste prisene gikk som forventet eller håpet for min del, så var resten av showet ganske skuffende. Slenger meg med på de som syntes Seth MacFarlane ikke gjorde en super god jobb. Ble ikke akkurat fornærmet av vitsene hans som mange andre ble, han var bare ikke morsom i det hele tatt. Super fail altså. Alle musikal innslagene og dansenummerene var bare rart, bortsett fra Adele siden hun var nominert for beste sang. Og Barbra Streisand som sang under minnemarkeringen for de avdøde. Men hva var greia med live overføringen fra Det Hvite Hus med Michelle Obama? Merkelig.

Noe av det beste med hele showet var da en helt random vinner holdt verdens lengste tale, og musikken som begynte å avbryte han var den legendariske Jaws musikken! Og da Jennifer Lawrence snublet i trappa! Trodde nesten ikke det var sant hva jeg så, men hvis det hadde vært hvem som helst andre enn henne hadde jeg følt utrolig lei meg for den personens vegne, men Jennifer Lawrence er såpass uhøytidelig ovenfor seg selv at hun bare tok det med et smil. Love her ❤

Men annet enn et ganske dårlig gjennomført show, og noen priser jeg var ganske så fornøyd med, så er toppen av kranskekaka av Oscar kvelden alltid de vakre kreasjonene fra den røde løper! Så derfor har jeg samlet sammen og plukket ut mine favoritter fra i går!

Image7

Kan kanskje starte med en som faktisk ikke i teorien var på selve Oscar showet. Men så nettopp Lily Collins i denne Zuhair Murad kjolen, og syntes den var så utrolig nydelig!

Image10

Fant også denne kjolen nettopp da jeg lette etter de jeg hadde som favoritter, og Nina Dobrev som heller ikke var på selve showet har på seg en showstopper av en kjole, av Naeem Khan.

Image11

Føler dette er en kjole man enten liker eller ikke liker, men jeg likte den! Nicole Kidman sa at ektemannen Keith Urban valgt ut denne  L’Wren Scott kjolen, og i min mening så visste han hva han gjorde!

Image16

Dette var en av de første av de fine kjolene jeg så i går, og selvom ikke kjolen er så veldig spennende, så er det kombinasjonen av hårfargen, huden og fargen på kjolen som gjør denne looken til en vinner! Jessica Chastain ser jo stort sett strålende ut i uansett hva hun tar på seg, men hun greide det igjen med denne Armani Prive kjolen.

Image13

Var så vidt jeg ikke la merke til denne kjolen, men syns Sandra Bullock ser kjempeflott ut i denne fantastiske Elie Saab kjolen!

Image12

Det var mange som nevnte at dette kom til å bli kveldens best kledde, men det kom nok noen flere verdige konkurrenter etter henne. Svenske Alicia Vikander har også på seg en Elie Saab kjole, men denne må være den flotteste fargen vi så på den røde løperen hele kvelden!

Image4

Vet ikke helt om jeg liker håret til dette antrekket, men kjolen var også en av de første jeg la merke til. Syntes mønsteret og fargen skilte seg litt ut, og denne Alexander McQueen kjolen ble absolutt en av mine favoritter fra kvelden!

Image2

Den første (og eneste) som jeg sa et «wow» til da jeg først så henne på skjermen var Jennifer Lawrence. Syntes jeg hadde sittet og sett ganske fine kjoler til da, men ingen som jeg kom til å huske i flere år fremover. Helt til Jennifer dukket opp i en Dior Haute Couture kjole, som rett og slett så ut som brudekjolen til en prinsesse!

Image5

Men jeg tror jeg ble enig med meg selv til slutt av min favoritt kjole fra kvelden var det Naomi Watts som fikk æren av! Denne Armani Prive kjolen må jo være en av de mest unike vi så i går, og definitivt på min liste. Hun skilte seg absolutt ut, men på den helt riktige måten!

Noen fler som så showet?
Fikk du noen favoritt kjoler?

18 thoughts on “Oscar showet & mine favoritt kjoler!

  1. Jeg så ikke showet, men har tatt på noen av kjolene i ettertid. Elsker kjolen til Alicia Vikander. Isblå er og forblir en favoritt denne vinteren/våren 😀

  2. Fikk ikke sett showet pga jobb mandagsmorgenen, snufs. Det er ett par år siden jeg hadde anledningen sist nå, litt skuff.. Men hvis showet ikke var noen høydare så gikk jeg vel heldigvis ikke glipp av noe legendarisk xD

    Var en del vakre kjoler, men ikke ekstremt minneverdige som du nevner. Alicia Vikander, Amanda Seyfried og Jennifer Lawrence hadde vel de flotteste imo. 🙂

  3. Takk gud for get sier bare jeg! Fikk heldigvis tatt opp hele showet, og koste meg med det dagen etter 😀 Jeg ble veldig happy når Christoph Waltz sitt navnt ble ropt opp – vel fortjent! Synes han var fantastisk i den rollen 🙂 & Når det kommer til kjolene må jeg si at Vikander sin kjole ligger ganske høyt oppe på lista for min del 🙂

  4. Så ikke showet nei, men fikk med meg Jennifer Lawrence som falt..liker at hun ikke tar seg selv så høytidelig. Likte faktisk Amanda Seyfriend sin kjole, men enig i det med håret.

  5. Jeg har sett noe av showet, men ikke hele. Jeg har skjønt at programlederen ikke var helt god….og at han kom med en del frekkiser som kjendisene ikke likte. Men det var i alle fall mange nydelige kjoler! Jeg likte Jennifer Lawrence sin…kanskje derfor hun falt også, siden kjolen var så gedigen!! Jennifer Aniston hadde også en nydelig rød kjole på seg!

  6. Fikk med meg showet i år heller. Måtte opp kl 06.00 og er ikke den beste døgner heller:P Men fikk med meg at Jennifer Lawrence snublet. Synes kjolen hennes var den fineste:)

    SV;Jupp, hehe. Tok en drop in time på torsdagen:P Hadde tenkt på det lenge og marita & venninnen hennes var med meg . først klipp deretter svidde jeg av litt gryn på en ny klesgarderobe:P Windows 8 er ganske rar ifht tidligere programvare,men begynner å bli vant til det:)

Legg igjen en kommentar

