For mye å gjøre, for liten tid

Det er med god grunn at jeg ikke har rukket å poste noe nytt her i det siste. Det er jo faktisk to uker i dag at jeg kom hjem fra Richmond. Uken etter det begynte jeg prosessen om å bli med i Delta Xi Delta. På onsdag for snart to uker siden møtte jeg de andre 7 nye jentene for første gang, og liker alle skikkelig godt! Håper bare alle orker å fortsette denne prosessen, for det er utrolig mye vi må gjøre, så å lære oss å sjonglere skolearbeid og dette må vi virkelig greie. Men disse dagene har jeg i alle fall vært mer sosial enn jeg var hele forrige semester til sammen, og det var jo den originale grunnen til at jeg ville finne en sorority. Og mindre sosialt kommer det heller ikke til å bli, for så lenge vi ikke har timer, så må vi være sammen hver eneste dag, og gjøre det vi må lære oss, lekser og for å bli kjent med hverandre. Det er egentlig ganske slit i grunn, for to-tre dager i uka må vi møte kl 8 OM MORRAN, og på de to dagene hvor jeg til nå har kunnet sove lenge! Men finns vel verre ting enn en fem-dagers uke og helga brukt til å sove :p

Dagene har altså gått veldig i ett, samtidig som jeg i tillegg til dette prøver jeg jo å prioritere lekser først, men har alltid syns det er vanskelig å jobbe bra med andre mennesker rundt meg, så lørdagene og søndagene har nå 100% gått bort til lekser.

Vi bare går rundt og håper at denne prosessen snart er over, for det er utrolig slitsomt. For noen dager siden begynte jeg å få meldinger fra min Big, altså en person som skal være som en mentor og som alltid vil være der for deg. Men jeg vet jo enda ikke hvem denne personen er! Litt rart når jeg prater med en som vet hvem jeg er også vet ikke jeg hvem jeg prater med. Vi nye driver å funderer på hvem som har fått hvem, jeg tror jeg har greid å eliminere ut noen, men er så utrolig nysjerrig!

Ellers så lager vi nye småfilmer i Filmmaking hver uke. Men begynner å skjønne det jeg egentlig alltid har visst, å bli regissør er noe jeg ikke har særlig lyst til. Det høres også ut som den verste jobben man kan ha i filmbransjen. Dessverre har jeg skikkelig skrivesperre for tiden også, men jeg blir bare mer og mer sikker på at jeg vil en gang i fremtiden finne min plass i pre-production, må bare finne ut åssten jeg kommer meg dit.

I Screenwriting så vi forrige uke Silence of the Lambs. Husker at jeg så den når jeg var mindre, helt sjukt å tenke på åssten filmer jeg så i en altfor ung alder. Hadde ikke sånn super høye forventninger til filmen, for det er ikke akkurat min favoritt type film. Men wow, Anthony Hopkins som Hannibal Lecter var helt VILT. Tror det faktisk plutselig ble en av mine favoritt roller, i hvert fall en av de beste psykopatene. Man ble jo bare helt fascinert av denne karakteren og hans måte å være på. Skulle egentlig ha lest manuset for flere uker siden for å skrive en analyse, men har enda ikke gjort det. Håper at det skjer i løpet av denne søndagen…

Både hele helgen forrige uke og i dag satt jeg på PCen dagen lang. Skal holde et foredrag om 22 juli i Speech timen min, og det er veldig mye informasjon å lese som jeg ikke har lest før. Vanskelig å la vær, selvom jeg sikkert ikke trenger å lese det. Leste et utdrag av boka En av Oss av Åsne Seiersdal, tror den kan anbefales altså, selvom jeg faktisk leste den på engelsk. Det virket skikkelig bra skrevet, og som om den vil være vanskelig å legge fra seg. På kvelden ble jeg distrahert av noen i klassen min på facebook i en artig gruppesamtale, og trengte virkelig å le etter å ha lest alt det grusomme jeg hadde tatt inn over meg i løpet av dagen.

Så disse to ukene har all tid gått til DxiD og lekser, jeg er glad jeg sjelden blir stressa, men er jo hele tiden bekymra for at jeg ikke skal få gjort alt det jeg skal. Tar ting en dag om gangen, og det positive med å være så opptatt er at jeg omtrent ikke har tid til å savne go’gutten Oliver, som har sin første bursdag om en uke ❤

Lol, de eneste nye bildene jeg hadde på telefonen min var disse, var noen dager hvor det virket som en hjortefamilie hadde flyttet inn utenfor huset mitt 🙂

Image2 Image4

Legg igjen en kommentar

