Uken som varte en evighet

Resten av søndagen forrige uke ble brukt til stort sett fornuftige ting, leste manuset til The Devil Wears Prada, som tok veldig mye lengre tid enn jeg trodde det skulle ta. Glad jeg valgte en film jeg kan utenatt. Mandag var også en like lite spennende dag, brukte halve dagen til å se enda en Harry Potter film før jeg måtte komme meg til skolen og Filmmaking. Holder på med et lite gruppeprosjekt som skal være ferdig i morgen, liker de jeg er på gruppe med, vi liksom klikket med en gang vi så hverandre i første timen i faget. Men vi skal visst bytte på hvem vi skal være på gruppe med i løpet av semesteret.

Lol, tirsdag var enda en fornuftig dag. Hadde Communication på morningen, dro hjem og gjorde litt lekser før Speech timen på kvelden. Siden jeg ikke hadde kommet særlig langt med leksene denne uken, så ble fridagen min kun brukt til lekser og holde meg innendørs. Måtte skrive et essay, og masse annet som jeg bare har glemt nå som det er ferdig. Var uten tvil en skikkelig stressende uke, og denne uka som begynner nå har jeg nesten ingenting å gjøre. Merkelig det der.

Når jeg våknet på torsdag hadde jeg SYKT lite lyst til å komme meg ut av senga og på skolen. Hadde gruet meg til torsdag og fredag hele uka, for visste disse to dagene kom til å bli lange. Men tenkte at Acting timen får jeg energi av, pluss at vi skulle få utdelt en oppgave. Fikk en monolog jeg skal lære meg utenatt, pluss at jeg skal lese hele manuset til stykket. Så kjappet jeg meg til postkontoret på campus for å hente noen pakker, var laaaaaaang kø, skulle være på andre siden av campus for et møte med rådgivern min, og visste virkelig ikke om jeg kom til å rekke det. Men fikk til slutt pakkene mine, hadde sykt flaks at bussen kom med en gang jeg gikk ut av bygget, og jeg faktisk slapp å gå, i oppoverbakke, til andre siden av campus. Rakk det akkurat!

Måtte prate med rådgivern min om hovedfaget mitt, siden jeg ikke har noe hovedfag enda. Håper jo at jeg kommer inn på filmstudie nå som jeg tar fag for filmstudie, men må skaffe meg en plan B. Hun var i alle fall veldig hjelpsom, har hørt mange som sliter med rådgivern sin. Etter møtet måtte jeg komme meg raskt hjem, for måtte få i meg noe mat før jeg skulle møte filmgruppa mi kl 16. Da begynte vi endelig å filme den lille filmen våres, og ble ikke ferdig før 15 min etter at timen hadde begynt kl 1730, men når vi kom dit så hadde ikke lærern kommet enda! Haha, flaks.

Etter timen måtte jeg komme meg hjem og øve til prøve i Communication dagen etterpå, men stresset ikke så veldig mye siden det virket som det meste var sunn fornuft. Og ble faktisk ganske overrasket over hvor enkle spørsmålene var, satser på at det ble mye riktig der. Så var det tid for Screenwriting, hadde gruet meg til denne timen hele uka, for var så mye jeg måtte presentere, og er ikke super sikker på idèen jeg har til manuset jeg skal skrive. Men fikk noen idèer, både til dette manuset og andre jeg kan skrive. Håper det løsner seg bare jeg kommer ordentlig i gang. Phew, da kunne jeg endelig puste lettet ut over at denne uka var over. Den føltes ut som en EVIGHET.

På kvelden dro jeg tilbake til skolen for å endelig dukke opp på et av recruitment greiene til sorority-en jeg har bestemt meg for å joine. Fikk en invitasjon forrige semester, men måtte vente til dette semesteret siden man ikke kan bli med det første semesteret på skolen. Ganske teit egentlig, men ser frem til å kanskje endelig få et liv utenom studiene. På fredag så var det ikke så mye som skjedde, vi bare lakket negler, rettet og krøllet håret til hverandre og pratet om masse rart.

I går så sov jeg endelig lenge igjen. Kanskje litt for lenge, for kom meg ikke ut døra før i 16 tiden. Dro til outletten for å se etter en Helly Hansen regnjakke, og jaggu fant jeg ikke en i knæsj gul til 50% avslag. Gikk kjapt gjennom senteret, kjøpte noen flere tightser på H&M, kan aldri få for mange. Kjøpte meg også endelig en pretzel som jeg har hatt lyst på så lenge, men ingenting slår Mikke pretzel i Disney :p

Så dro jeg til Target, fant merkelig nok en svart olabukse, og fikk kjøpt inn litt mer mat. Hadde tenkt til å dra til Whole Foods, for det er visst det eneste stedet jeg kanskje kan finne creme fraiche, men får gjøre det en annen dag. Kom ikke hjem før kl 22, og da var jeg ganske sliten etter å kun ha spist en pretzel siden frokost.

I dag har jeg prøvd å fått gjort unna en del fornuftige ting, vaske klær, gjøre lekser, komme meg gjennom to-do lista mi. Printet ut masse informasjon til helgens road trip. For på fredag drar jeg nemlig til Virginia! Gleder meg til en liten mini ferie, selvom jeg tar med meg Vetle som ikke er interessert i sykling :p Nå har jeg sittet ved PCen i fem timer, så nå kaller senga og Emmy utdelingen på TV!

Dette har vært en så kjedelig uke at jeg ikke har noen bilder en gang, får heller lade kameraet og ta bilder fra Richmond og sykkel-VM!

Legg igjen en kommentar

