Enda en uke snart over.

På mandag kveld så skulle vi egentlig ha møte for oss i 1 og 2 etasje, men rett før jeg skulle gå ut døra sente RA (resident assistant, en som hører til hver etasje) om at det ikke ble noe av. Så utrolig rart, for hadde følt det på meg hele dagen. Merkelig. På tirsdag kan jeg ikke huske at det skjedde så mye, hadde min første time i Public Speaking, eller tror faktisk det heter Speech et eller annet. Var jo sykt nervøs, for hater jo å prate foran folk. Timen begynte med å høre på lærern prate om faget, og herregud som han var gæren. Men skikkelig artig! Enn så lenge så har ratemyprofessor.com tydeligvis hjulpet meg veldig, for jeg liker alle fem lærerne jeg har! Resten av timen ble brukt til at vi ble delt i grupper på to og to, skulle intervjue hverandre og så fortelle om den andre personen foran klassen. Det merkelige var at disse 2 1/2 timene fløy unna, var underholdene å høre på alle sammen, og var heller ikke skummelt å stå foran der. Blir kanskje verre når jeg skal kunne en tale utenatt, men det går seg nok til.

Fridagen min ble brukt til å få gjort unna masse ærend. Fikk fyllt bensin, full tank $30 eller 240 kr ❤ Så kjørte jeg til det største kjøpesenteret i staten, hadde tenkt til å bare gå kjapt gjennom, men det ble en ordentlig handletur. Stakk først innom Forever 21, og var der inne alt for lenge. Fant en skikkelig komfortable svart kjole og et kjede. Var innom Victoria’s Secret for å fylle opp undertøysskuffen litt, og så ble jaggu julehandelen startet. Å rusle rundt på kjøpesenter i USA er så….. USA ❤ Blir gøy å fortsette julehandelen her 😀

Så bar det til Best Buy hvor jeg kjøpte høytalere til PCen. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjorde det forrige semester, fordi jeg er ganske sikker på at jeg har sprengt høytalerne i PCen når den er koblet til TV og lyden ikke kommer ut av TV men av PCen. Men fikk kjøpt noen til kun $16, og funker bra! Etter det fant jeg på mirakuløst vis frem til en stor dyrebutikk i nærheten, en GPS er ikke alltid idiotsikker, er glad jeg har Google maps i tillegg til å hjelpe meg noen ganger. Var der inne ganske lenge, og kjøpte noen små ting til Oliver ❤

Etterhvert kom jeg meg frem til Target i nærheten hvor jeg bor, var ganske mye trafikk på det tidspunktet her, tror jo New Jersey er det mest trafikkerte sted i hele USA, så tålmodighet bak rattet er godt at jeg har :p

Dagen etter var det tid for Acting timen, nå med den ordentlige lærern våres. Heldigvis var han like kul som vikaren forrige uke. Måtte gjøre masse rart igjen, er både skummelt og morsomt på en gang, og er også rene treningsøkta :p På kvelden hadde jeg Filmmaking igjen, hvor vi delte oss opp i grupper og begynte å planlegge våres første film, som kun skal være 1-2 minutter. Skal begynne å filme den i morgen.

Når jeg kom hjem etter timen var det snart tid for at leiligheten min skulle ha fest. To av roommatene mine hadde lagd mat og skaffet masse drikke, vi inviterte venner og naboer, og etterhvert eskalerte det jaggu til en fest. Var nytt å oppleve å ha en fest i leiligheten jeg faktisk bor i, ganske praktisk å slippe å tenke på sko og veske og alt sånt. Alt jeg trengte i løpet av festen var jo nederst i gangen :p Gikk å la meg i 2-tida, for skulle opp kl 10 for Communication. Var ganske trøtt i den timen, men gikk heldigvis over ganske fort. Selv uten Red Bull eller kaffe :p I Screenwriting oppdaget jeg at det var plutselig sykt mye å gjøre, så dro hjem og lagde en to-do liste for helga, men var ganske sliten, så etter å ha dratt på Pizza Hut og hentet en pizza, så ble det en ny Harry Potter film. Nå har jeg sett fire stykker, syns den 1. og 4. har vært best så langt, men føler ikke den store begeistringa som så mange gjør. Blir nok ikke min favoritt film serie. Er altfor mange som deler den tronen.

I går, lørdag, så ble hele dagen tilbragt i senga. Skikkelig trist, men vekslet mellom å lese alt jeg skulle ha lest, og så på TV. Hadde tre bøker jeg skulle ha lest i, og tror jeg leste mer enn 100 sider i går. Heldigvis så var alt interessant, derfor man skal velge å studere noe som man interesserer seg for vel. Hadde håpet jeg kom lengre på lekse lista mi, men får bare fortsette i dag. Nå har jeg nettopp spist frokost, dusjet, ryddet rommet og tatt oppvaska. Så blir det vel enda en lekse dag med TV avbrekk. Jo mer jeg får gjort i dag, jo mer sannsynlig kan jeg gjøre noe morsomt på fridagen min på onsdag 😀

Og for å slenge med noen bilder, har glemt å poste bilder av resten av leiligheten:

Image8
^^ Her står jeg ved døra til rommet mitt

Image6
^^ Badet til meg og Nicole

Image2

^^ I den andre enden av den lange gangen er kjøkkenet og stua, med et oppbevaringsrom hvor jeg har kofferten min, og jeg tror faktisk alle i leiligheten har ting til å vaske med. Disse her faktisk vasker og rydder. Jeg er jo helt sjokkert :p

Image4

^^ Selvom det kanskje ikke ser så super ryddig ut her da :p

Image10

^^ Stua, som jeg ikke har følt noe behov for å bruke enda. Er fortsatt sjokkert over hvor mange vi fikk plass til her inne på festen på torsdag.

Image12

^^ Lagde en enkel plantegning av leiligheten :p Elsker rommet mitt som er så svært ❤

 

One thought on “Enda en uke snart over.

  1. Virker som du har kommet godt i gang med semesteret:) Kan vel underskrive å i at ikke alltid lesing av pensum som var favoritten,men som du sier hjelper det jo å velge et studie man liker. :p
    Du får ha lykke til med å lage film! =) kanskje du kan vise den på bloggen etterhvert:P

Legg igjen en kommentar

