Eksamensuka endelig snart over!

Dette blir absolutt den mest random oppdatering jeg har gjort her, fordi jeg har som jeg regnet med forrige uke ikke fått tatt meg tid til å være noe mer turist dette semesteret. Etter jeg var hjemme fra Bronx Zoo søndagen forrige uke har dagene egentlig gått i ett, og uten at det er så lett å skille mellom de. Jeg hadde siste skoletime på mandag ettermiddag forrige uke, lesedag tirsdag og onsdag før første eksamen på torsdag. Da var det på tide å bli ferdig med film faget mitt, og dette har vært den lengste eksamen jeg hadde på to timer, kunne godt ha vært litt lengre. Var delt opp i to deler, den første delen var en haug med spm og alternativer, og andre delen var å skrive et essay hvor vi skrev om en scene fra en totalt random film jeg aldri hadde hørt om fra 50-tallet eller noe. Håper det gikk greit, og at jeg kan greie å vippe opp karakteren til en A.

På fredag, lørdag og søndag har jeg også hatt lesedager, og i går hadde jeg to eksamen, først i art history og så i antropologi. Art History følte jeg gikk ganske bra, mye bedre enn den forrige i alle fall og da var jeg TO poeng unna en B. Håper også denne gjør at det blir A i dette faget og, vet ikke hvor mye den C+ fra midterm ødelegger gjennomsnittet hvis jeg får A på absolutt alt annet i faget.

Image4

Image2
^^ Her satt jeg hele søndagen føltes det ut som :p Måtte pugge 36 kunstverk, med kunstner, århundre, land og hvilken epoke de var fra. Var heldigvis lettere enn jeg hadde fryktet, bortsett fra at jeg hadde kunstverk fra 14-tallet og frem til 19-tallet så det var litt slit å holde forskjell på de inni midten der :p Men ganske sikker på at jeg fikk alt riktig på den delen av prøven!

Antropologi hadde jeg egentlig ikke giddet å lese til en gang, var et helt meningsløst fag. Eller nei, var en helt meningsløs metode. Hele karakteren er basert på 4 true/false eksamen, og det som står der er jo helt umulig å  skjønne, så det har rett og slett vært lotto hver gang. Fullt mulig det blir en C i det faget der, for har ikke peiling på hva jeg svarte på den prøven i går. Det verste er at læreren syns at vi var en skikkelig bra klasse og skulle ønske det faget og klassen våres kunne fortsette, når jeg kan med 99% sikkerhet si at kun en person i det klasserommet visste noenlunde hva som skjedde og hva leseoppgavene gikk ut på. Vedder på at ingen har lest noen ting :p Læreren var skikkelig hyggelig, men var absolutt ingen bra lærer. Noen burde absolutt vært i et annet yrke skjønner jeg.

I dag har jeg gjort noen ærend før jeg skulle forberede siste del til US history eksamen i morgen. Men har brukt alt for mye energi på å pakke og rydde tror jeg at hver gang jeg har satt meg ned ved PCen i dag har jeg nesten slokna. Vurderer å legge meg etter det jeg skal se på TV kl 22 er ferdig liksom…

Image14
^^ Det har blitt en del take-out den siste uka, og når jeg er på KFC kjører jeg gjennom det sykeste nabolaget på vei hjem. Var ikke så lett å få tatt bilde i skumringen, rakk aldri å ta meg en gåtur i det nabolaget. Blir helt målløs hver gang jeg kjører der, skulle tro jeg plutselig var i Beverly Hills!

Image12
^^ Og med såpass mye take-out har jeg kanskje endelig lært at medium drikke her i USA IKKE er hva jeg regner som medium når koppen er like stort som hodet mitt :p

I morgen skal jeg putte alle eiendelene mine i et oppbevaringsrom, bortsett fra det jeg trenger siste natta. Har vært et ordentlig slit med å pakke ned alt som skal inn dit, men jeg sliter enda mer med kofferten. Hadde håpet jeg kunne ha bare sekk til håndbagasje, men i kveld måtte jeg kaste inn håndkle, det blir koffert både sjekka inn og som håndbagasje. Har nesten bare klær med meg også, skjønner ikke at det kan veie så mye! Er sommerklær også, de er jo tilogmed mindre og lettere enn vinterklær! Siste gang jeg veide så veier kofferten 22 et eller annet kilo, og håndbagasje kofferten veier 11 kg, pluss jeg har en sekk på omtrent 4. Og da mangler jeg jo et par småting. Håper jeg treffer noen snille mennesker på flyplassen når jeg sjekker inn, heldigvis pleier Amerikanere å være ganske hyggelige :p

Legg igjen en kommentar

