Ufrivillig galleritur

Siden forrige uke har det ikke skjedd så mye, har bare chillet, og gjort noen ærend her og der. Hadde aldri overlevd her uten bil, trenger jo bil for å gjøre alt. Har ikke hatt så mye lekser denne uka heller, men prøver liksom å bli ferdig med de to siste oppgavene mine, lekser i US history og et essay til foto. Så er det kun eksamene igjen! Dette har gått så fort!

I går dro jeg inn til New York for å dra på et galleri. Måtte dra dit for å skrive essayet i fotofaget, og må velge minst tre bilder jeg hadde kjøpt hvis jeg hadde hatt et uendelig budsjett. For det var litt av noen priser der! Denne gangen tok jeg endelig toget inn til byen, stasjonen er jo bare rett på andre siden av gata av huset mitt, så det var jo ganske lett inn til byen. Men toget tar ganske lang tid, kanskje 45 min. Og endte opp på Penn station, som jeg syns var litt mer forvirrende enn Port Authority hvor bussen går til. Men etter å ha testa toget lurer jeg på om jeg skal ta toget i stedefor taxi til flyplassen. For tror jeg kommer til å ha veldig god tid den dagen hvis det stemmer at jeg må ut av leiligheten kl 12. Toget kommer til å ta meg 1 1/2 time, og koste ganske mye mindre! For nå begynner jeg å gå tom for penger, og det etter at jeg måtte spørre sjefen om å få feriepengene mine.

Når jeg kom fram til Penn Station tok jeg subwayen mot uptown, måtte bytte tog, og det andre toget var selvfølgelig forsinka. Men det var så varmt ute at jeg hadde ikke orket å gått. Jeg hadde jo kledd meg for tidlig vår, ikke midt på sommeren! Når jeg endelig kom frem til galleriet så kan jeg ikke si jeg brukte så veldig lang tid der inne. Var ikke så svært, og bare gikk systematisk rundt og så om det var noe som fenget. Tok bilder av de jeg likte, som en del av oppgaven, syns det var litt rart det faktisk var lov, men men.

Image24

^^ Galleriet lå på Park Avenue, men lurer på om det blir mer fancy lengre opp i gata, for her var det ikke så mye å skryte av.

Image2
^^ Et av de fineste bildene av Audrey Hepburn jeg har sett ❤

Image4
^^ Synd det ble så gjenkinn i de fleste bildene, dette var et skikkelig fint bilde av et klart vann.

Image6
^^ Nettopp dette bildet mener jeg å ha sett endten på filmweb.no eller på SF kino, har i hvert fall sett det før. Denne kunne hengt i kinosalen i villaen 😛

Image10
^^ Fargespekteret i dette bildet av Central Park var utrolig kult.

Image12
^^ Tydelig at jeg likte de mer fargerike bildene.

Image14
^^ Kanskje det mest suksessfulle bildet jeg tok av et bilde, men i virkeligheten kunne man se den vakre stjernehimmelen.

Image16
^^ Dette tror jeg er det eneste bildet jeg vet jeg skal velge å skrive om.

Image18
^^ Syns dette var ganske stilig,

Image20
^^ En isbre på Grønland, og igjen var det nok den freshe blågrønne fargen som skilte seg ut. Fargene kom mye bedre frem i virkeligheten oppå hele isbreen.

Image22
^^ Dette tror jeg må være en av de stiligste bildene jeg har sett av New York, og spesielt når favorittbygningene min Flat Iron building kommer så godt frem nederst i midten.

Etter jeg var ferdig med å gå rundt der gikk jeg ut igjen og prøvde å komme meg tilbake til togstasjonen. Siden dette var første gang jeg skulle finne veien tilbake dit var det ikke så lett. Finns det en kompass app jeg kan ha på tlf? Det er liksom lett å skjønne gatene på Manhattan, men du må liksom vite hvilken retning du går i. Mens jeg ruslet rundt og brukte mobilen som navigasjon, tittet jeg tilfeldigvis opp til høyre, og der var plutselig Empire State Building i finværet!

Image30

  Image26
^^ Like i nærheten var Madison Square Garden også, og jaggu var ikke togstasjon under the Garden! Hvis jeg bare visste det på forhånd hadde jeg kanskje funnet frem litt lettere :p

Etter jeg kom hjem så skulle jeg prøve å ta det jeg håper er den siste filmrullen til fotofaget. Men selvfølgelig, så streiket det jævla kameraet, så da kunne jeg glemme det. Men jeg hadde andre ting å finne på, så da begynte jeg heller på andre lekser. I dag måtte jeg da altså stå opp og dra inn til skolen og bytte til et nytt kamera. Det ødela liksom planene mine, for hadde tenkt til å være turist og endten dra til Bronx Zoo eller til stranda, men ingen av delene skjedde. Etter jeg kom tilbake fra skolen bestemte jeg meg heller for å dra til frisørsalongen å høre om å farge og klippe håret. Hadde fundert på om jeg skulle farge håret i ombre effekt, men ble fortalt at da må jeg bleke håret, og det frister ikke så veldig. Pluss at det gjorde det tredoblet i pris. Også ville de at jeg skulle lete etter bilder med farger jeg kunne tenke meg, så da får jeg gjøre det. Dro likegjerne til Ulta for å kjøpe ny shampoo for farget hår, sånn at jeg er forberedt på å ta vare på fargen når jeg endelig farger håret igjen. Skal prøve i morgen tror jeg, de opererer visst ikke med å booke tid, kun at man sjekker inn på internett samme dagen og får en tid da. Litt rart, men siden jeg må tilbake på skolen IGJEN i morgen for å fremkalle bilder, så får jeg jo ikke gjort noen turistting som tar hele dagen i morgen heller.

Image32

Image34
^^  Det var i hvert fall sommeren i dag, og jeg som trodde det var varmt dagen før! Bilen viste 85 F, men senere var den 91, som i følge google er 33 grader. Det føltes egentlig mer ut som 40! Skulle tro det plutselig var sommer og jeg var i Florida!

I kveld så måtte jeg ta de bildene jeg ikke fikk gjort i går, og jeg bestemte meg også for å se på min første Rangers kamp på TV! Var ganske spennende faktisk, tror jeg kommer til å se på flere tilogmed! De som prata nevnte også Norge! Og at Stavanger tidligere på kvelden vant det norske mesterskapet og at klokka var 4 om natta, og at det sitter nordmenn og ser på i Norge, og skal sikkert være opp til sola står opp. Hehe. Men selvfølgelig så tapte Rangers når jeg endelig så på, så det var jo litt teit :p En gang må det bli sett i virkeligheten 🙂

Image36

Legg igjen en kommentar

