Sykkelløp og Museumbesøk

I løpet av fredagen og lørdagen så greide jeg merkelig nok å gjøre ferdig både filmessayet mitt og US history leksene. Så nå har jeg faktisk tre innleveringer ferdig til henholdsvis mandag, onsdag og torsdag. Har aldri før i mitt liv vært så ferdig med lekser, skal allerede begynne på det som skal leveres neste onsdag liksom. Men bare vent til final exams, det er helt tydelig at jeg får bedre karakterer når jeg gjør oppgaver hjemme enn når jeg må stappe hodet fullt av informasjon og prøve å huske det på en eksamen.

Image36

I går prøvde jeg å legge meg tidlig, men ble jo aldri trøtt når jeg lå og skulle prøve å sove, så da ble det bare fem timer søvn før vekkeklokka ringte i dag tidlig kl 7! Da skulle jeg nemlig opp å få med meg Flandern Rundt! Årets første sykkelløp jeg så på, hadde kanskje sett Milano San-Remo hvis jeg var hjemme, men gikk ikke glipp av noe der. Jeg valgte jo uten tvil det riktige tidspunktet å starte sykkelsesongen på TV! Herregud, er fortsatt helt i 100! Fikk heldigvis skaffet meg Sumo for noen dager siden, og fikk fikset det sånn at jeg får se på det fra USA, så da var det bare å koble PCen til TVen og lene meg bakover. Var ikke den beste kvaliteten, men var så gira over å få høre Paasche og Kaggestad igjen. Og er glad bygningen jeg bor i var øde og roommatene mine var borte, for det var jo alt for spennende! Kommer absolutt ikke til å glemme dette første sykkelløpet jeg så fra USA, og Kristoff sin andre monumentseier!

Image42
^^ Før det virkelig dro seg til!

Image38
^^ Den ene tweeten min kom også på TV!
Wow, synd ikke den med at jeg så på fra USA kom med da :p

Når syklinga var over var klokka så vidt blitt 11, altså før enn når jeg vanligvis står opp. Hver dag. Bortsett fra tirsdag. Og siden alle leksene var unnagjort hadde jeg i grunn bestemt meg for å være turist i dag, og turen endte på Intrepid Sea, Air & Space Museum. Dessverre var bussen utrolig forsinka, så var glad jeg fant ut jeg kunne kjøre bilen helt til bussholdeplassen, så jeg slipper å må gå et stykke og/eller ta shuttlebussen fra en side av campus til den andre siden. Hvis bussen hadde kommet til riktig tid hadde jeg ikke brukt stort mer enn 20-25 min fra huset mitt til Manhattan!

Fra busstasjonen måtte jeg gå et lite stykke, har ikke orket å sette meg inn i bybussene, for subwayen går stort sett bare fra nord til sør, mens bussene går mellom øst og vest. Men når man er turist så er det jo like greit å få se litt på veien også. Nå gikk jeg gjennom et nabolag jeg ikke hadde vært i før som heter faktisk Hell’s Kitchen som har mange grunner for navnet sitt, fant ikke en spesifikk en. Er blant annet som navnet tilsier veldig mye restauranter her, er en gate som heter Restaurant Row der. Men ellers var det vel som hva man ser for seg et generelt nabolag i NYC ser ut.

Image2

Image4

Image34

På museumet, som er hangarskipet Intrepid, så ruslet jeg rundt overalt. Mye å se på, men kan jo ikke så veldig mye om noe som var på museumet. Det var space delen som interesserte meg mest, og lærte noen fakta om Space Shuttle programmet jeg ikke visste. Den romferga som var på dette museumet, Enterprise, var den første romferga som ble lagd, men ble bare brukt til tester og var aldri i verdensrommet. Også fikk den navnet sitt fordi hardbarka Star Trek fans skrev underskriftskampanje for at den skulle hete Enterprise, lol.

Image6ffffffffffffff

Image55555554

Image40

Image12

Image16

Gikk også rundt og så åssten livet på hangarskipet var, tok en dårlig simulator, før jeg gikk ut og så på Concorden. Tror ikke jeg har sett en Concord før, ikke som jeg kan huske i alle fall. Det var kanskje det mest spennende. Men når jeg har vært på Kennedy Space Center og Air & Space Museum i D.C. så var ikke dette det mest spennende museumet i mine øyne. Den i D.C. er jo tilogmed gratis, men fikk heldigvis studentrabatt i dag.

Image18

Image10

Image6

Image8

Image30

Image32

Image22

Image20

Image28

Image26
^^ Museumet ble brukt som FBIs sitt kontor etter 9/11 når deres
kontor ble ødelagt i angrepet. Dette skal visst være en del av World Trade Center.

Når jeg hadde gått hele museumet gikk jeg veien tilbake igjen, kjøpte noe forfriskende på Starbucks, noe jeg ikke skulle gjort, for kom på busstasjonen 5 min etter at bussen hadde gått. Så da prøvde jeg å finne noe av noenlunde interesse å lese i kiosken, fant ingen ting før jeg fant et helt blad dedikert til de 30 sesongene av Survivor! Nesten aldri vært så excited for å lese et blad i mitt liv! :p

Når jeg kom hjem måtte jeg nesten få i meg litt mat, før det var på tide å ta en rull med bilder igjen. Sliter med denne oppgaven, for må ta bilder av meg selv, og det viser seg å være ganske komplisert alene. Ikke så lett å få til de riktige innstillingene da akkurat… Men føler jeg i grunn har gitt opp å bry meg om det faget, lærern blir jo bare verre og verre for hver uke, mens alle andre liker jeg bare mer og mer. Merkelig det der.

           Image24

3 thoughts on “Sykkelløp og Museumbesøk

  1. Lykke til med alle oppgavene=) Kjenner jeg gleder meg til bli ferdig med bacheloroppgaven og eksamens oppgavene i valgfaget. Så er det ikke noe mer oppgaver å skrible på for min del. Værtfall ikke som student:) hehe.
    Stilige bilder ovenfor, særlig de av romferga=)

    • Tusen takk 🙂 Satser på det går bra, men karakterene blir ikke like bra dette semesteret som tidligere semestre 😦 Kan tenke meg at det blir godt når Bacheloroppgaven er ferdig, hvor lang skal den være?

  2. SV;Bare hyggelig=) Er ikke alle semestre man kan være på topp dessverre :/. Vært litt berg-og-dalbane med meg på de semestrene jeg har hatt:P hehe. men jeg har holdt «hodet over vannet» for å si det sånn.
    Bacheloroppgaven skal leveres den 19.mai. foreløpig har ikke veilederen min sagt noe om side antall med ca. 20-25+ tenker jeg. Har fått skrevet ca 10 sider nå tenker jeg.

Legg igjen en kommentar

