Shopping og late dager

På lørdag forrige uke greide jeg å være produktiv. Fikk gjort ferdig hele art history stilen, over en uke før den skulle leveres inn! That’s a first! Leste også en del til antropologi og fikk tatt en filmrull med bilder. Dagen etter var jeg også flink, dro til skolen for å fremkalle en rull med film, tar heldigvis ikke så lang tid å fremkalle de før de må tørke i noen timer. Etter det følte jeg at jeg hadde vært flink, og klokka var bare 15, så jeg prøvde å tenke ut hva jeg kunne bruke resten av søndagen min på, og da endte det med at jeg dro på shopping! Kom meg til et outlet senter ca 30 minutter unna hvor jeg bor, har lest at dette tydeligvis skal være den beste shoppingmuligheten i New Jersey, og etter å ha vært på et par kjøpesentere, så kan jeg si at det var det! Var et innendørs outlet senter, så føltes mer ut som et vanlig kjøpesenter. Fant flere av mine favorittbutikker fra da jeg bodde i Disney, pluss at jeg fant en Helly Hansen butikk! Når jeg hadde handlet på Papaya og Charlotte Russe og dratt igjen en glidelås på Helly Hansen trodde jeg det plutselig var blitt 2009 igjen! Fikk brukt litt penger der, kjøpte meg en rutete skjorte, tre kjoler, en cardigan og en t-skjorte. Klesskapet mitt begynner å bli ganske komplett nå.

Image4
^^ Calcia Hall på en søndag, bygget med alle kunstfag.

Image2

Image9
^^ Aldri sett en Helly Hansen butikk i USA før. Og kanskje det eneste negative med senteret var at det var så mye FOLK! Nesten umulig å bevege seg der inne.

På mandag så ble antropologi timen min avlyst, gjorde meg ingen ting. Ganske digg å være tidlig ferdig på en mandag ettermiddag. Husker ikke helt om jeg gjorde noe særlig produktivt den kvelden, tror det var kanskje da jeg endelig begynte å se på Orange is the New Black. Er glad jeg lastet ned sikkert ti komplette tv-serier før jeg kom hit, for internetten her funker relativt dårlig til å laste ned eller streame ting. Heldigvis har jeg TV for å se på de aller viktigste seriene.

Etter foto timen på tirsdag fikk jeg gjort et par ærend, før jeg fant frem til en ny Target. Likte den ganske godt, lurer på om jeg endelig har funnet en jeg liker. Har vært på flere Target og WalMart men enten ligger de så kronglete til eller så er de ganske dårlige. Denne ligger bare fem min unna på motorveien, så det er jo ganske lett! Og denne gangen gjorde jeg noe jeg aldri har gjort før, jeg handlet klær på Target! Føler at det er litt trist, men fant et par kjoler til, og sensasjon, jeg kjøpte en olaskjorts og jeans! Har ikke kjøpte olabukse på sikkert flere år, og det er enda lengre siden jeg har kjøpte skjorts! Nå kan faktisk sommeren komme, mangler bare å kanskje finne en litt kulere bikini enn hva man finner på H&M, så får fortsette å lete etter det! I begynnelsen når jeg kom hit kjøpte jeg ikke noen klær, tok meg sikkert to måneder før jeg kjøpte et klesplagg, men denne uken tror jeg har kjøpt kvoten for dette semesteret :p

Image11
^^ Har også greid å finne noen spill å ta med hjem! Redd for at kofferten blir tung med disse i..

Image13
^^ Kjøpte meg også min første comicbook! Aldri lest en før, så det var en ny opplevelse. Men tror jeg må fortsette å lese de andre som Christopher Nolan filmene er basert på!

Onsdag og torsdagen gikk fort unna, var i timen, og siden jeg ikke hadde noen lekser i nærmeste fremtid ble det ikke gjort noe særlig fornuftig de dagene. Eller begynte så smått på et essay til film som skal leveres på torsdag. Skal analysere en scene fra Psycho, ikke min favoritt Hitchcock film, men det at det er en film fra favorittregissøren min burde jo gjøre dette lett. Men gud så mye uttrykk det er å pugge, jeg har virkelig et helt nytt språk jeg må lære meg!

I dag, fredag, hadde jeg tenkt til å være turist, men når jeg våknet opp hadde jeg ikke lyst til å stå opp på fridagen min, og la meg bare til å sove et par timer til. Været var også ganske grått og vått, så det fristet ikke å gå ut i dag. Så nå har jeg ryddet og organisert litt rot, og forhåpentligvis kan jeg komme et stykke på vei med dette filmessayet og andre lekser i dag og i morgen. På søndagsmorning er det Flandern Rundt, og har ganske lyst til å greie å se på det, så hvis jeg fortsatt er noenlunde våken når det er over så kanskje jeg kan være turist på søndag, problemet er at det er så mye å gjøre at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne!

  Image7
^^ Plutselig kom sommeren hit, har vært bortimot 20 grader de siste dagene hvor det har vært sol!

Image15
^^ Borti horisonten kan man se Manhattan skylinen. Syns dårlig på dette bildet tatt gjennom bussvinduet, men det er overraskende hvor nærme det faktisk er i virkeligheten, og på en klar kveld lyser det skikkelig opp!

Legg igjen en kommentar

