Forkjølet og student er en dårlig kombinasjon

Når jeg våknet opp på tirsdag følte jeg et en forkjølelse var på vei. Og da hadde jeg fem timer med foto, og det hele begynte med en eksamen. Følte meg ikke så dårlig under eksamen, tror det går verre med karakteren der gitt. Men timene etterpå i mørkerommet bare telte jeg minuttene til jeg kunne gå derifra, bare prøvde å gjemme meg borte i et hjørne og ikke prate med noen, er ikke gøy å føle seg dårlig. Og etter det måtte jeg møte rådgiveren min før jeg kan velge fag til neste år. Tror jeg fant ut hvilke fag jeg må ha, men to av dem hadde bare et tidspunkt å velge mellom, så timeplanen min neste år blir skikkelig SLIT! Akkurat nå virker det ut som jeg må ha fag to ganger i uka som begynner kl 0830! Alt for brutalt! Da blir det Disney tilstander igjen, hvor jeg bare rullet ut av senga om morran, hoppet inn i bunaden, og stakk to linser inn i øya og gjemte meg bak store solbriller. Null frokost, null sminke :p Rough life :p

Så måtte jeg ta turen til bilbutikken for å få satt på de ordentlig skiltene mine, også ble det en tur innom McDonalds på vei hjem, for hadde et par timer med US history lekser foran meg. Har pleid å ta ca to timer hver gang, og jeg begynte ikke før i 19 tiden, men det var så interessant stoff at jeg tror jeg brukte over 3 timer på leksene, elsker dette faget her, må være et av favoritt fagene mine jeg noensinne har hatt! Litt bummer at jeg var to små poeng fra en A på eksamen, men var skikkelig usikker på den, så jeg overlever det. Men i US history timen på onsdag hadde jeg bare blitt enda mer syk, og trodde faktisk jeg ikke skulle komme meg gjennom timen. Var ikke mye jeg fikk med meg der, og ville bare komme meg hjem til senga mi og Survivor!

Image8

Image6

Image10
^^ Campus by night

På torsdag var tiden kommet for at jeg skulle velge meg rom til neste skoleår. Logget inn kl 13, men det var visst problemer så det var ikke så lett. Begynte å bli litt stressa, for jeg hadde time kl 1430, men jeg følte meg fortsatt ganske dårlig, og vurderte sterkt å for første gang i år å ikke gå i timen. Men etterhvert fikk jeg til å velge rom, og jeg stakk bort til skolen alikevel. Var ikke så mye å velge mellom, var endten 1. eller 2. etasje i bygget jeg bor i nå, og tok en leilighet i 1 etasje hvor jeg var den første som valgte til meg et rom. Så da tror jeg at jeg greide å velge handicap rommet i den leiligheten, som altså er en del større enn de andre singelrommene. Også er leiligheten ut mot bassenget, og ikke mot courtyarden hvor folk har en tendens til å samle seg midt å natta og bråke, og heller hører man ikke de dårlige bremsene til bussen der. Enn så lenge står det oppført at jeg har en roommate på det andre singelrommet, altså den personen jeg kommer til å dele bad med, men tror jeg venter med å ta kontakt, kan jo hende ting forandrer seg.

Når jeg kom hjem fra skolen på torsdag var jeg bare super letta, tre dager på å bli frisk på. Har blitt smått bedre hver dag, propper kroppen full av C-vitaminer og andre remedier jeg har. For første gang på et par uker var det en kveld hvor jeg kunne slippe å gjøre lekser, helt ok. Da ble det The Sims og filmkveld :p

I går så hadde jeg noen lekser å gjøre igjen, men de krevde at jeg måtte dra inn til Manhattan, så kan ikke klage. Jeg hadde en oppgave i art history om å dra til et museum og velge ut et kunstverk, så jeg hoppet på bussen inn til byen. Hadde egentlig tenkt til å endelig teste toget, men jeg rakk ikke den jeg hadde tenkt til, og toget tar en time inn til byen, og tenkte at jeg trengte den tiden til å finne frem til museumet. Når jeg kom frem til busstasjonen på Manhattan så tenkte jeg i alle fall at jeg skulle prøve subwayen for første gang. Gikk helt greit, men tror subwayen i London er MYE bedre, her virker det ikke ut som linjer overlapper hverandre, at man må gå opp på bakkenivå og gå til neste linje. Så jeg bare gikk av på en som var nærmest, eller den jeg trodde var nærmest. Man tenker at 15 kvartal ikke er så mye, men her føles et kvartal ut som en kilometer, men det glemmer jeg fra gang til gang. Så gikk et stykke, men var heldigvis fint vær, og det tette hodet mitt trengte den friske luften tror jeg.

Image2
^^ En typisk gate i NYC

Image4
^^ De som har sett Hjemme Alene 2 kjenner vel igjen dette bygget :p

Etterhvert fant jeg museumet, var et galleri ved Central Park og 5th, the Frick Collection. Inne så virket det som jeg plutselig var i et slott, var noen helt utrolige rom! Hadde tittet på maleriene på internett, så jeg hadde en liten peiling, og jeg endte faktisk opp med det maleriet jeg hadde plukket ut på forhånd. Må skrive en stil om absolutt alle detaljene med maleriet og hva alt betyr, så jeg sto der kjempelenge og tok notater om alt jeg kunne finne på bildet. I dag skal jeg forhåpentligvis greie å skrive noe vettug ut av notatene mine, selvom det er en drøy uke til det skal leveres inn.

Image17

^^ Kjøpte med meg denne boken hjem, mange gamle bilder og interessant lesestoff fra rundt i NYC.

Etter jeg var ferdig der var det på tide å dra frem kameraet og ta noen bilder til foto faget mitt, tror jeg må på skolen i morgen, på en søndag og fremkalle de! Dette faget tar bare alt for lang tid, og får liksom ikke noe godt ut av det, som i motsetning til de andre fagene mine hvor jeg faktisk lærer noe. Bortsett fra antropologi kanskje da, men det er det klasserommet jeg liker best å være i. Læreren er så artig, og det er ganske koselig å sitte der i 2 1/2. Foto faget mitt er bare håpløst :p

Image19
^^ Dette kamareat tar knekken på meg! :p

Mens jeg ruslet med kameraet tilbake mot busstasjonen fant jeg HBO giftshopen, så tok en omvei innom der. Liker jo sånn omtrent alle tv-seriene, og har alltid hatt lyst på en Merlotte’s t-shirt fra True Blood, men det var de minste størrelsene jeg noensinne har sett, enda mindre enn italienske mål! Skjønner ikke hva som har skjedd der, dette er Amerika liksom :p Så jeg endte opp med å kjøpe en lommelerke fra Boardwalk Empire, alltid hatt lyst på en lommelerke, så hvorfor ikke en med Boardwalk Empire på!

Image15

Image13^^ Jeg tok også turen innom Cake Boss butikken, og kjøpte en oreokake,
var så stor, så har fortsatt halvparten igjen, namnam!

Når jeg kom tilbake til skolen så var det 40 minutter til jeg skulle se på tv, og visste ikke når neste bussen kom, så jeg bestemte meg for å frivillig gå helt hjem. Virker så langt, men tok faktisk bare 20 minutter med min sakte gange. Når jeg allerede hadde gått så mye før på dagen, så hva gjorde vel 20 min til :p Resten av kvelden brukte jeg på å ta vårvasken på rommet mitt og badet, gud så fort det blir støvete her! Ryddet en del også, nå er det så perfekt og ryddig her!

I dag tenkte jeg å gi meg selv en slapp morning, før jeg skal være produktiv. Skal skrive art history stilen, også må jeg nok ta noen flere bilder, og sette opp leseliste til antropologi. Det er virkelig ikke nok timer i døgnet til å få gjort alt det jeg må gjøre og alt det jeg vil gjøre!

Legg igjen en kommentar

