Midterm week…

Det var vel torsdag forrige uke at jeg kom hjem fra spring break. Dagen etter hadde jeg tenkt å dra inn til New York, men det skjedde aldri. Tror det var en slapp ettermiddag, men på kvelden fikk jeg gjort unna noen ærend, pluss rydde dette uværet av et soverom! Føler det ser sånn ut altfor ofte, men liker heldigvis å rydde det!

Image2

På lørdag greide jeg å komme i gang i et noenlunde ok tidspunkt, så i 14 tiden tok jeg bussen inn til New York for å få gjort unna litt lekser. Har jo et foto fag som jeg ikke er særlig begeistret for, og hadde tre forskjellig type bilder jeg måtte ta til tirsdag. Heldigvis er egentlig ikke fristen før siste timen våres i faget, men er jo greit å prøve å henge med hver uke, og i hvertfall ha en rull med film å jobbe med hver uke. Jeg skulle ta bilder av ting som bevegde på seg, rare ting med lang lukkertid og klare/uklare bilder. Jeg ruslet fra busstasjonen og mot Central Park, for tenkte kanskje det var et sted jeg kunne finne litt av hvert. Ruslet rundt der en stund, og selvfølgelig regnet det en del. Men jeg tror det er mulig å nyte Central Park uansett vær!

Image4

Image6

Image8

Image10

Image12

Image14
^^ Beste McDonald’s skiltet jeg har sett i alle fall :p

Når jeg var ferdig med filmrullen min stakk jeg fra Central Park og gikk tilbake mot busstasjonen. På veien var jeg innom et par butikker. Først Top Shop, som jeg mente var en relativt billig butikk når jeg har vært der i London….? Men ikke her i alle fall! Rømte ganske fort ut derfra før jeg fant noe å blakke meg på. Ikke lenge etterpå fant jeg Hennes og tenkte det passer min lommebok mye bedre! Fant et par t-skjorter, en genser, en bukse, liten veske til GPSen min og et kjede. Alt til samme prisen for en t-skjorte på Top Shop. Mer lønnsomt i alle fall. Etter det kom jeg meg på bussen og tilbake mot Montclair. Når jeg satt og ventet på shuttle bussen på den andre siden av campus møtte jeg på Johanne, også fra Norge, som jeg har pratet med et par ganger. Og det var like greit, for vi satt der i en EVIGHET og ventet på bussen, før noen andre som også ventet fant ut at bussene stoppet å gå for sånn tre timer siden, fordi det var spring break! Så da var vi jo nødt til å gå tilbake til the Village, i regnet. Men det var ikke så ille, tror vi bare brukte 20 minutter. Men det gjorde jo sitt til at jeg absolutt ikke orket å gjøre noe fornuftig når jeg kom hjem igjen!

Søndag ble en skikkelig studiedag. Hadde midterm dagen etter i art history, og hadde masssssse å pugge. I studiepausene fortsatte jeg med min bingewatching av The Big Bang Theory, tror jeg er på sesong 6 etter at jeg begynte for et par uker siden! I tillegg så hadde jeg bestemt meg for å skrive brev, tror jeg skrev 7 kort/brev, hehe var skikkelig slitsomt! Så noen heldige utvalgte får post på gamlemåten ramlende i postkassa snart!

På mandag var det tid for midterm i art history, og trodde jeg var sånn noenlunde forberedt, men alle rundt meg i klasserommet hørtes ut som de kunne 90% mer enn meg, og at de kunne alt som noensinne har blitt lagd! Er ganske forberedt på at jeg får den dårligste karakteren jeg har fått etter jeg begynte på ACN og her :p

Dagen etter var det tid for fem timer med photography igjen! Heldigvis går tida ganske fort når man er inne i mørkerommet, og jeg får aldri gjort mer enn halvparten av hva jeg håper og tror jeg skal rekke. Så bar det hjem for å studere til US history midterm som jeg skulle ha dagen etter. Er nok det faget jeg syns er mest interessant, men gud så mye stoff det er fra kolonitiden og bare frem til den amerikanske revolusjonen! Er skikkelig usikker på åssten det gikk på den midtermen, enten gikk det veldig bra eller veldig dårlig. Men har ikke vært fornøyd med noen av leksene eller innleveringene i faget tidligere, og har så langt bare fått A på alt, so who knows.

Det som fikk meg gjennom tirsdagen og onsdagen var at det som ventet meg når jeg kom hjem fra midtermen var ikke èn, men TO episoder av favoritt serien min, Survivor! Sa til Vetle forrige uke når vi så på det at NEI jeg vil ha en episode til! En episode er aldri nok, så var gulroten jeg hadde ventet på etter noen dager hvor jeg prøvde å være flink student.

I dag har jeg faktisk fortsatt i samme stil, og lest en del til anthropology midtermen som jeg har på mandag, samt at jeg hadde film faget mitt, som for en gang skyld føltes skikkelig langtekkelig. Har så mye på to do lista mi at jeg følte jeg ikke hadde tid til å være der! Nå er en Red Bull slukt, så håper å få gjort noen produktive ting i kveld, selvom klokken er allerede over halv ti…

Legg igjen en kommentar

