Fornuftig fredag

Jeg blir helt oppgitt over hvor fort dagene går! Jeg har jo bare fire dager i uka med skole, men det er mandag, også plutselig er det torsdag ettermiddag! Tida går så fort, og jeg gjør jo ingen ting en gang :p Men håper snart ting begynner å løsne seg nå.

I går tok jeg og utnyttet det faktum at jeg bor i USA. Man hører så ofte om kule ting som skjer i USA og bare her, og i går på kino, kun en dag over hele landet, viste de en av Aerosmith konsertene fra den forrige turneen deres! Altså den jeg var på i sommer i Kristiansand! Filmen var fra et sted i England, og var utrolig kult å få gjennoppleve konserten gjennom kinolerretet. Om det var så veldig innbringende vet jeg ikke, for vi var i en ganske svær sal, og det var maks 15 personer der, haha.

Image2

Image4

^^ The Village, her hvor jeg bor. Jeg bor i det bygget til høyre, og soverommet mitt er faktisk det vinduet nest øverst, helt til høyre.

Image6

^^ Dette busstoppet står jeg og venter, og fryser, på hver eneste dag. Fra herifra går campus shuttle bussen til rundt på andre steder på campus, og jeg tar den for å komme bort til der jeg har timer.

I dag ble det en ærend dag, hadde noen ting jeg måtte få unna fortest mulig, for å få bilen min. Jeg prøvde å bestille forsikring i går, men det dukket opp noen problemer, så jeg dro til et forsikrings selskap som hadde kontor et par byer bortafor. Hoppet på bussen, tok sikkert 25 minutter, også måtte jeg gå i ti minutter. Følte jeg var der altfor lenge, men damen jeg møtte fikk hjulpet meg, og tror hun fikset en grei forsikring, det er jo så utrolig dyrt her at det er til å gråte av! Den jeg har dekker vel det meste, og koster $2000 i året, eller med 7.5 i kurs: 15 000 kr! Det er jo helt sykt, men det var jo nesten halv pris av den billigste jeg hadde funnet på internett! Det er med forsikring at man oppdager at det ikke så billig her i USA alikevel, jeg har i alle fall health insurance fra Norge.

Image8

Image10

Image12

^^ Var i en by som het Bloomfield, og på de bildene her ser det jo ganske forlatt ut, men var ganske mye som var der, virket ganske sentralt og koselig.

Etter jeg var ferdig der var klokka blitt over 16, og jeg skulle komme meg med bussen tilbake til byen Montclair. Fant et busstopp, og fant tilogmed stoppet nærmest matbutikken jeg skulle inn i. Fant ut at det er et supermarked i downtown Montclair, og det virket ganske fancy. Jeg var tom for saft, så det var jo helt krise, og dette var eneste muligheten min. Så gikk jeg til Bank of America for å få sjekken for å betale bilen, tok ikke så lang tid, men da nærmet klokka seg 18. Jeg gikk på Starbucks ved siden av, og ruslet bort til bussen. Nå hadde jeg sikkert tatt fire busser hittil i dag, og jeg ventet maks 5 minutter på hver av bussene! Snakk om flaks. Men det varte ikke lenge. Når jeg kom tilbake til skoleområdet og skulle ta shuttle bussen bort til der jeg bor ventet jeg i 45 minutter! Da ga jeg opp, hadde ikke følelse i tærne mine lenger. Så da gikk jeg til et annet busstopp på skoleområdet og håpet en eller annen buss skulle komme, som kjørte nærmere til der jeg bor. Etter 2 minutter kom bussen, skjønner ikke hva som skjedde. Den må ha droppet det stoppet jeg sto på eller noe :/

Image2

Image4

^^ Og her knipset jeg et par bilder i byen Montclair, den er ganske liten, men ganske fancy av seg. Bellevue Theater er den lokale kinoen, og det må være det stiligste kinobygget jeg har sett på lenge!

Når jeg kom hjem var klokka blitt 19, og det var da bilbutikken stengte, så jeg satser på å dra dit i morgen! Jeg må jo innom Best Buy og kjøpe meg GPS, eller så kommer jeg meg ingen steder! Det er virkelig forvirrende her, så mange svære veier som ser helt like ut. Men jeg får krysse fingrene og håpe at jeg forlater bilbutikken i morgen med den nye bilen min 😀

Legg igjen en kommentar

