Bursdagsshopping

Hadde så flaks at jeg fikk en ny PC lader i posten i dag, passet veldig bra for jeg måtte jo bruke PCen i dag til å gjøre lekser og skrive det ut til i morgen! Phew!

På bursdagen min så endte jeg opp med å sove lenge, selvom jeg hadde planlagt å komme meg av gårde litt kjapt. Men en telefon fra Mamma og Pappa, og jeg som drøyer skikkelig med å spise frokost, så fikk jeg ikke kommet meg ut av huset før i 14 tiden tror jeg. Hadde dessverre skikkelig uflaks med været, den ene dagen jeg skulle være ute var det et forferdelig snøvær! Både på fredag, søndag, i går og i dag har det vært knall vær og sol, men ikke på bursdagen min, nei. Snødde helt utrolig mye, kom sikkert ti cm på et par timer. Men jeg kom meg i alle fall bort til bussholdeplassen, var en smule glatt å gå, og jeg skjønte jo også at denne bussen kommer til å bli forsinket. Det var den, ca 30 min forsinket, og jeg som var så tidlig ute a gitt. Sto sikkert å ventet på bussen i 45-60 minutter. Blåste heldigvis ikke ute da, vinden her er jo helt grusom!

Image6
^^ Oppdaget dette kule huset på veien til bussholdeplassen, ligner på Haunted Mansion i Disney!

Etterhvert kom heldigvis bussen, og plutselig var jeg midt på Manhattan! Tok sikkert ikke mer en 20-25 minutter, så det var i alle fall bra å finne ut hvor lett det faktisk er å komme meg herifra og inn til New York. For det er jo det ene stedet jeg ikke trenger bil for å komme meg til. Busstasjonen er i Midtown, og det var heldigvis der jeg hadde planlagt å bruke tiden min. Jeg hadde mange alternativer på hva jeg ville bruke dagen min på, men jeg fant ut at jeg har faktisk ikke vært på ordentlig shopping siden jeg kom til USA, pluss at jeg hadde kjempelyst til å endelig gå på Build-a-Bear Workshop! Så da ble det en handlerunde rundt i Midtown, og hovedsaklig opp 5th Avenue. Var altfor lenge inne på Victoria’s Secret, var 3 etasjer og føltes som et helt kvartal. Brukte mye tid på Forever 21 og, og den var jaggu hele 4 etasjer! Var innom en del andre butikker og, men fant heldigvis ikke noe å bruke opp pengene mine på der.

Image8
^^ Jeg tenkte jeg kanskje kunne tatt turen opp i Empire State Building også, men som man kan se var jo det lite vits i.

Image14
^^ Dagens fangst, eller enda flere bursdagsgaver til meg selv fra meg selv: joggebukse og undertøy fra Victoria’s Secret, en blå-grønn blazer, Stitch t-skjorte, Guardians of the Galaxy t-skjorte, liten toalettmappe, to neglelakker, lipstain, også handlet jeg for så mye på Victoria’s Secret at jeg fikk med de turkise solbrillene og den skikkelig «stilige» rumpetaska, om det er det det heter i 2015?

Også fant jeg endelig Build-a-Bear Workshop! Den var faktisk mindre enn jeg hadde trodd, skulle jo være verdens største. Men var fortsatt veldig stort utvalg. Jeg brukte altfor lang tid på å plukke ut bamsen min. Det hele begynner med at du velger en tom bamsekropp (?), var sikkert 100 forskjellige å velge mellom. Og jeg som elsker bamser var det ikke noe enkelt valg! Men jeg visste jeg kom til å velge noe rosa og super jentete til å kle den ut i, så endte opp med en veldig nøytral kaninbamse. Også går man bort til en stasjon hvor man fyller den opp, man putter inn et hjerte i den, også kan man legge inn lyder og lukter hvis man vil. Så er det tid for å kle opp bamsen, brukte altfor lang tid for å finne det perfekte antrekket. Var så mye der, og en hel vegg dedikert til alle mulige Disney kostymer, fristet jo veldig å ta en Disney prinsesse kjole eller Mikke eller Minnie, men endte opp med en flashy rosa kjole og hårbøyle :p Etter det skal man navne bamsen og fylle inn fødselsattesten, så vips har man lagd sin egen bamse. Hehe, har hatt lyst til å gjøre dette i sikkert mer enn ti år, men det har liksom aldri skjedd. Men nå har bamsen min og jeg samme bursdag😀

Image10

Image12

Image18

Image16
^^ Jeg fant plutselig Magnolia Bakery på et gatehjørne også, så da ble det med to bursdagscupcakes hjem🙂

Hørtes ikke ut som jeg gjorde stort, men var sikkert i byen i 6-7 timer, gikk en ganske stor runde, og ble helt støl i legga. Tok sikkert litt lengre tid pga det grusomme været, var vanskelig å gå på fortauet, pluss at å komme meg gjennom Times Square var lettere sagt enn gjort, den folkemengden er jo til å få helt mareritt av. Er nok en grunn til at New Yorkere holder seg borte derifra!

Jeg vurderte også om jeg skulle funnet meg en musikal å gå på, eller kanskje en tur på kino, men var ganske sliten etter å trasket rundt der i timesvis, og så ikke frem til gåturen fra bussholdeplassen og hjem, så dro heller hjem og slappet av.

Det ble ikke akkurat den mest spennende bursdagsfeiringen, men etter en viss alder ble liksom ikke bursdager så særlig morsomt lenger. Litt trist, men jo eldre man blir, jo fortere er bursdagen her igjen.

One thought on “Bursdagsshopping

  1. Gratulerer! Synes det er viktig å prøve å kose deg, selv om man blir eldre. Bare gjør noe ekstra ut av dagen lissom. Og det syntes jeg du klarte =)

Legg igjen en kommentar

