Bil i bursdagsgave til meg selv!

Skjønner ikke hva som har skjedd, men PC laderen min vil ikke funke mer 😦 Bestilte en ny en men det tar jo noen dager før jeg får den… Så nå sitter jeg på iPaden og skriver dette, ikke akkurat like lett, tastaturet er så lite og kronglete, men jeg har i alle fall en iPad! Jeg sliter litt med leksene jeg skal  levere på onsdag, men kan jo skrive de på iPaden eller for hånd også føre de inn kjapt før det interne batteriet dør…

I det siste så har jeg jo bare fokusert på å kjøpe bil og alt som må fikses for å få det til. Var ikke akkurat lett å finne frem biler å se på, men bestemte meg til slutt til å fokusere på en 2008 VW Jetta og en 2012 Chevy Cruze. Slet med at bilene aldri var i butikkene, dro for å se på Chevy Cruzen men så var den plutselig ikke der. Fikk beskjed om å komme tilbake i dag, fredag, og da var den heldigvis der. Fikk spurt om en del og prøvekjørte den, og likte den så godt at jeg gikk for den! Sånn ca når klokken rundet midnatt i Norge og det ble bursdagen min skrev jeg under kontrakten, så det ble en bursdagsgave til meg fra meg selv!

Den var satt opp til $9900 pluss skatt og omkostninger på ca $1000, men jeg fikk den til $8900 inkludert alle avgiftene. Så om jeg forstår det riktig, ca $2000 mindre. Nå er ikke akkurat jeg den beste til å prute, men vil tro jeg har fått en ganske bil. Hadde regnet med en 2008-2009 modell med mitt budsjett, så er ganske fornøyd med en som ikke er eldre enn 2012.

Nå må jeg bare skaffe forsikring, hadde lett litt rundt for å finne billigst og best mulig, og tror jeg har funnet riktig selskap. Men tror jeg må ringe de etter helga. Før jeg så på bilen i dag åpnet jeg også amerikansk bankkonto, så nå kan jeg overføre penger dit og få en sjekk for å betale bilen. Håper det ikke går altfor mange dager før jeg faktisk kan ta den med hjem!

Og nå er det ikke lenge igjen før det faktisk er bursdagen min her på Østkysten også, tenker at jeg må gjøre noe i morgen, og da er vel valget naturligvis sightseeing i New York! Har enda ikke reist dit fra Montclair, så da er jo dette endelig en god grunn! Får håpe jeg får det til da, er visst ikke like lett i helgene, må gå kanskje ti min til bussholdeplassen, som i grunn ikke er merket opp. Men jeg får i alle fall prøve!

2 thoughts on “Bil i bursdagsgave til meg selv!

Legg igjen en kommentar

