En helg i Philly

De siste dagene har i alle fall vært litt mer sosiale siden jeg kom hit. Forrige uke var det noen recruitment events for sororities, og på onsdag var det intervjuer. Eller det var ikke intervjuer, men det var vi som har lyst til å joine som satt på rekke og rad foran sikkert 50 jenter og svarte på masse random spm. Var ikke alle jeg hadde like bra svar på, for tenker absolutt ikke raskt når noen spør meg om hvilken fictional character som beskriver meg best. Total blank.

Dagen etter ble jeg med de på mitt første frat party. Vi dro til et universitet i Newark hvor fraternities og soroities bor i en gate, men ikke i hus, men i fancy rekkehus/townhouses. Første etasje er da fellesrom, hvor det var absolutt stort nok lokale til sikkert hundre stykker, kunne tilogmed vært flere der. Pluss at de hadde et gigasvært kjøkken. Tror ikke bygningen hadde vært der lenge for det så skikkelig nytt ut. På festen så skjedde det egentlig ikke så mye, hadde bestemt meg på forhånd å ikke drikke så mye, siden det var første gang jeg var på fest med disse jentene og fordi jeg skulle opp relativt tidlig dagen etter.

Festen var liksom den siste delen av recruitment prosessen, men fikk vite at de hadde skikkelig lyst til at jeg skal joine, men at jeg må gå et semester på MSU først. Så må vente til høsten før jeg kan kalle meg en skikkelig sorority girl, men tror jeg fortsatt kan henge med de, og dra på fest på torsdager. Trenger jo liksom å komme meg ut av huset mitt, og det å bli kjent med folk var jo i grunn den eneste grunnen til at jeg ville være med.

På fredagen skulle jeg opp tidlig, fordi jeg skulle ta turen til Philadelphia! Mange fra ACN går på et universitet utenfor Philly, West Chester University. Var litt kronglete å komme meg dit med offentlig transport. Tok bussen fra campus og inn til Newark. Men bussen stoppet ikke der jeg skulle ta toget fra, gikk av på feil stopp, måtte komme meg på en annen buss, men den første busssjåføren var super hyggelig, så han greide å få meg i riktig retning og viste meg hva jeg skulle gjøre. På togstasjon hadde jeg beregnet god tid med vilje, visste jo ikke hvor noe var, så ventet nok en time før toget gikk. Toget inn til Philly tok bare en time, men kostet til gjengjeld $54. På stasjonen der ble jeg møtt av Vetle, yay! Hadde kun sett hverandre en gang siden mai, men føles jo ikke så lenge ut.

Vi ruslet rundt i byen en stund, før vi ikke hadde stort mer å gjøre, og tok turen til West Chester. Der var også Chingy, endelig reunited! Vetle og Chingy bor sammen, pluss to amerikanske gutter, også bor tre av jentene fra ACN sammen. Kvelden jeg kom fram ble ting litt sent, siden jeg og Vetle måtte vente to timer på bussen fra Philly til West Chester, de har visst et jævlig busselskap å forholde seg til. Så ble ikke noe drikking den kvelden, bare late night pizza.

Image21

Image2

Image4

Image7

Dagen etter hang jeg med Nardos, hun viste meg rundt på campus og byen West Chester, var skikkelig koselig, men også ganske lite. Tar jo en time med bussen inn til Philly, så virker litt slit å komme seg noen steder. Er ikke bare meg altså. Campus var også skikkelig annerledes, så liksom ikke så definert ut som MSU. Men leilighetene deres er jeg misunnelig på! Alle hadde eget soverom, og sengene var dobbeltsenger. Wtf? Veggene var ikke ødelagte, det så liksom ut som et ordentlig fint hjem (så lenge de som bor der holder det ryddig da). Så ut som en utleieleilighet liksom, bortsett fra kjøkkeninnredningen som var litt merkelig. Men etter å sett åssten de har det sånn generelt er jeg glad for at jeg er her jeg er og ikke der. Virket så øde der, var et ganske rolig campus og, og virket ikke ut som det var noen arrangementer eller klubber eller noen ting :/

Image9

Image11

Image13

Image15

Image17

Image19

På kvelden hadde jeg og gutta tenkt til å dra på fest med jentene og noen andre nordmenn, men vi endte opp med å bare å sitte på rommet til Vetle hele kvelden og drikke, spille drikkeleker, og bare mimre og henge sammen. Får heller gjøre noe mer ut av oppholdet mitt senere, neste gang jeg skal tilbake satser jeg på å ha bil. Tar ca 2 timer å kjøre, i stedetfor fire med offentlig transport mellom deres dorm og mitt dorm.

2 thoughts on “En helg i Philly

  1. Har du mekket litt på bloggen? Eller er det jeg som ikke er så flink til å legge merke til ting? 😛 Supert at du får kommet deg litt ut og blitt kjent med folk, og ikke minst møte noen av de du gikk på ACN.:) Hvordan er det med «snøværet» i NJ? Ut i fra de bildene jeg har sett på bloggen har det ikke vært så alt for ille ifht norske forhold.hehe:)
    Håper du får deg lappen snart! 🙂

    • Ja, bittelitt :p Måtte ha en liten oppdatering før jeg begynte å blogge igjen :p Snøværet så jeg ikke så mye til, er nok 30 cm med snø her, men er ikke glatt i det hele tatt! De salter, så lurer på om det er det. For jeg kan gå i hva som helst uten å skli. Blir ikke snø eller is på gangveiene her 0.o

Legg igjen en kommentar

