De siste dagene.

De siste dagene har jeg i grunn ikke gjort så mye annet enn å prøve å få alt organisert, gå i timer, og slappe av. På fredag var jeg innom DMV, eller biltilsynet i Norge. Der satt jeg i hva som føltes ut som flere timer i kø, vet ikke hva jeg gjorde i alle skrankene jeg var gjennom, men jeg kom i alle fall gjennom alle postene, og bare det var imponerende! Til slutt fikk jeg lov til å ta kunnskapsprøven, men omtrent alle spørsmålene var om lover og regler ang å få førerkort, og mange spm om hvor mye forskjellige bøter var! Må da vente en uke med å ta den på nytt, men nå kjøpte jeg meg boka til 19 kr, og driver å skriver notater av den. Får krysse fingrene for neste gang!

Ellers så var jeg på Target på lørdag, helt grusomt mye å bære hjem. Enda en grunn til få ^^ i orden. Også var jeg på kino, alene faktisk, både på fredag og lørdag. Så American Sniper og Selma. Ganske bra filmer begge to, men jeg følte meg så utrolig forkjøla når jeg så Selma at jeg ble skikkelig plaget. Også var salen helt full. Når jeg så American Sniper så hadde jeg en hel rad alene. Men der var det så kaldt. Kanskje derfor jeg følte meg forkjølet dagen etter. Prøver virkelig så godt jeg kan å få med meg disse Oscar filmene, nå er det kun 19 dager igjen!

Jeg viste jo heller aldri bilder fra resten av leiligheten. Er liksom ikke så veldig mye å vise, er veldig trist. Ingen av vi som bor her tilbringer noe tid her, så er kanskje ikke noe vits i å gjøre det hjemmekoselig. Tror jeg er den som bruker kjøkkenet mest også, men er ikke akkurat et kjøkken man får lyst til å lage mat på. Ihvertfall ikke når gassplatene tar fyr! Måtte slukke min første brann her om dagen. Tror kanskje jeg burde lese bruksanvisninga på brannslukkern!

Image2

Image4

Image6

På mandag så ble faktisk begge faga mine avlyst! Så har to fag jeg enda ikke har hatt! Og alt pga bittelitt snø. Herregud. I det ene faget mitt prater lærern veldig mye om bil og sikkerhet, og omtrent ingen av disse amerikanske ungdommene har noe i nærheten av vinterdekk!

I går gikk jeg på et arrangement for å treffe de lokale sororities, eller….søsterskap? Vet ikke hva det heter på norsk. Dette er jo en ganske stor skole, selvom den i grunn er liten, men stor nok til å gjøre det vanskelig å treffe folk. Derfor tenkte jeg, hvorfor ikke joine en sorority. Så i går kunne man treffe de fire lokale som var her (fins gigasvære nasjonale også). Hadde plukket ut den ene på forhånd og tenkte «denne høres best ut», men så var jentene så utrolig koselig og imøtekommende på en annen, at jeg valgte å være med dem i kveld på brettspillkveld. I morgen skal det være intervjuer tror jeg, så vet jo ikke om jeg får lov til å bli med. Men tror ikke det er det samme som med nasjonale, hvor man setter opp ønsker, også blir du invitert til en som kanskje ikke er førstevalget. Vi får se hva som skjer.

Her om dagen hadde jeg litt tid når jeg ventet på bussen, så jeg gikk en liten runde på den akademiske delen av campus og knipset noen bilder på en fin vinterdag.

Image8

Image10

Image26

Image12

Image14

Image16

Image18

Image28

^^ De to byggene jeg har timer i.

Image22

^^ MSU er den eneste skolen i USA som har sin egen diner. Også er den opp 24 timer i døgnet :p

Image20

Image24

^^ I de øverste etasjene har man en knall utsikt over New York City skyline 🙂

3 thoughts on “De siste dagene.

  1. Flotte bilder=) Ser ikke ut som det har kommet så mye snø. Her i Norge har det verste gitt seg,og det har vært over en uke eller så uten at snøen har lavet ned. Har faktisk begynt å bli et par pluss grader. 🙂 Du får sende et postkort heim at da:P hehe Er jo ikke akkurat på ferie du er på:P hehe

    • Har begynt å bli et par plussgrader her og, håper snøen blir borte for godt snart. Denne vinteren føltes faktisk veldig lang ut :/ Hehe, ja har tenkt å sende noen postkort, men tenkte å vente bittlitt til, kanskje til jeg var halvveis i semesteret og faktisk har vært i New York :p

      • Hehe:P Kanskje greit å få opplevd byen litt før man sender noe postkort. ser den=) Det begynte faktisk å snø litt her om dagen,men det ble heldigvis ikke værende så lenge. 🙂 Marita har allerede sklidd to ganger og slått hodet sitt. Så det er glatt ute:S

Legg igjen en kommentar

