Film: Bride Wars

Denne filmen har jeg sett på et par ganger, selvom den ikke er spesielt bra.

Image19

År: 2009.
Regissør: Gary Winick.
Skuespillere: Anne Hathaway, Kate Hudson, Bryan Greenberg, Chris Pratt, Steve Howey, Candice Bergen, Kristen Johnston.
Sjanger: Komedie.
Lengde: 89 minutter.

Bride Wars handler om to bestevenninner som har alltid drømt om det perfekte bryllup. Men når ved et uhell deres bryllupsdag blir booket samme dagen begynner to bridezillas å komme frem. Rivaliseringen mellom de blir til slutt om å gjøre å ødelegge den andre sitt bryllup, og begge risikerer gledelig vennskapet sitt for å hevne seg over den andre.

Image43

Image45

Denne så jeg først på kino da jeg bodde i USA, og vet ikke om den gjorde så veldig stort intrykk, men har i alle fall sett den et par, tre ganger siden det. Føler at filmen kan både være ganske morsom, men kanskje enda mer deprimerende. For det er virkelig trist å sitte og se på to bestevenner gjennom hele livet plutselig skal bli så slemme og ondskapsfulle mot hverandre. Kanskje det blir underholdende innimellom, men til syvende og sist er det virkelig trist å tenke på at noe sånt kan ødelegge et livslangt vennskap.

Image46

Image44

Det som er det beste med filmen er å se alle bryllupsplanleggelsene og hele prossessen. Og alt det fine som er å se på. De fleste jenter drømmer vel om hvordan det blir å planlegge et fremtidig bryllup, og det er nok nettopp dette som er det eneste som er tiltalende i filmen.

Image48

Image47

Image42

Da filmen ble utgitt ble den rett og slett slaktet av kritikerne, og har usle 10% på rottentomatoes.com! Magasinet Time har tilogmed tatt den med i kåringen over de 10 dårligste chick-flicks. Men til tross for det gjorde filmen det ganske så bra på kino og endte til slutt på en 51. plass over de mest sette kinofilmene året den ble utgitt.

Image29

Image30

Bride Wars er som jeg har nevnt ovenfor en ganske så trist chick-flick. Hvis man har følelser, og venner. Det er virkelig forferdelig å se alt det stygge de gjør mot hverandre, og det meste av det feiler på å være morsomt. Kate Hudson spiller den samme rollen som hun stort sett spiller, mens Anne Hathaway er den som er enklere å like i filmen (det hjelper nok sikkert at hun er en av yndlingsskuespillerne mine). Filmen er til syvende og sist ikke noe særlig mye å hoppe i taket for, og det er lite i filmen man faktisk kan sette pris på.

Image41
(Alle bildene er © Fox Connect)

Har du sett Bride Wars?

20 thoughts on “Film: Bride Wars

  1. Ikke sett den, men «min» sånn film er Bridget Jones dagbok. Den har jeg sett alt for mange ganger uten at jeg helt vet hvorfor, hehe. Syns den er koselig.

    Jeg likte faktisk ikke «bryllups-ting» før jeg selv hadde blitt fridd til. Men også nå etter bryllupet syns jeg det er kjekt å se fordi det minner meg om mitt eget bryllup 🙂

  2. Ja, det har jeg. Ble ikke så særlig overbevist av den, men Anne er en av mine favoritter 😀 Så den ble verdt å se på grunn av henne 🙂

  3. Tror jeg så den da den kom ut. Ble ikke superimponert. Reagerte også på det du skriver om hvordan de ødelegger vennskapet sitt pga bryllupene og whatnot. Not nice! Da ser jeg heller Bridesmaids xD

  4. Har sett den et par ganger. Har den på dvd her hjemme,men tror ikke den ikke tilhører oss her hjemme ,men en venninne av marita.:Phehe
    SV;hehe,hender jeg får ånden over meg å sjekker ut nye artister:) hehe. Enkelte liker jeg kun 1 sang av. som f.eks Milo Green:) hehe Hørte den sangen i en episode av Supernatural:)

  5. Enig i at det ikke er noen superbra film. Men synes den er litt søt og artig allikevel. Jeg liker skuespillerne! Det er trist med måten de behandler hverandre, men det ender jo godt da! Kanskje ikke vennskapet er så bra når sånn kan komme mellom dem…..for Hudson er jo ganske kontrollerende ovenfor Hathaway i filmen uansett!

    • Hehe, alle kan jo ikke like det samme :p Kate Hudson filmer er greie hvis man vil se en rom-com, men de er jo ikke akkurat bra filmer. Og er litt lei av den samme rollen hun spiller stadig vekk :p

Legg igjen en kommentar

