Film: Bachelorette

Herregud, at det går an å være så treig med å poste anmeldelsene jeg skriver! :p Denne filmen så jeg på kino i høst! Jeg hadde lenge hatt lyst til å se den, og hadde høye forventninger helt til jeg begynte å høre anmeldelsene.

År: 2012.
Regissør: Leslye Headland.
Skuespillere: Kirsten Dunst, Isla Fisher, Lizzy Caplan, Rebel Wilson, James Marsden, Adam Scott, Kyle Bornheimer.
Sjanger: Komedie.
Lengde: 87 minutter.

Bachelorette handler om de tre venninnene Regan, Gena, og Katie som opplever at deres felles stereotypiske tjukke venninne blir forlovet før dem. Men selvom de alle sliter med den tanken, blir de enige om å ha en stor fest før bryllupet. Men kvelden tar en brå vending, og plutselig blir Regan, Gena og Katie kastet ut av brudens fest, som fører til at de ved et uhell ødelegger brudekjolen. Det som må føles ut som verdens lengste natt begynner da de må gjøre alt de kan for å få fikset kjolen uten at bruden finner det ut, samtidig som de har både alkohol og kokain innabords.

Vi hadde på forhånd blitt lovet en blanding av Bridesmaids og The Hangover, og da er det ikke overraskende at dette var en film jeg måtte få med meg. Men ettersom jeg fikk høre bare verre og verre ting om filmen var jeg ikke like begeistret. Men siden det ikke var noe annet å se på kino, fikk jeg den med meg alikevel. Og, jeg må nok slenge meg på alle andre, for denne var ikke akkurat mye å skryte av.

Jentene virket både arrogante, slemme, overfladiske, og noen skikkelig dophuer. Sistnevnte er ikke som regel noe jeg har noe i mot å se i en morsom film, men når det er tre 30-someting damer som burde ha vokst i fra det, er det ikke like tiltalende. Filmen var heller aldri super morsom, selvom jeg smålo innimellom, og hadde noen kleine øyeblikk som funket men enda fler som ikke gjorde det. Filmen falt nok litt flat når man ser på hvordan venner behandler andre venner, og som rett og slett mobber en som egentlig skal være en av deres beste venner. Dette gjorde nok at mye av det morsomme i filmen ble overkjørt, og den ble nesten litt for alvorlig.

Det var uten tvil Kirsten Dunst og Isla Fisher som stjal showet! Dunst spiller her en skikkelig bitch, som av en eller annen grunn kler henne. Likte ganske godt å se henne i en sånn rolle, for det tror jeg ikke har gjort før. Isla Fisher spiller i grunn en veldig lik rolle som jeg har ofte sett henne i før, bare at hun er hekta på kokain i tillegg. Men hun er jo alltid morsom, og er kanskje den eneste som faktisk fikk meg til å le.

Da filmen ble utgitt ble den møtt av dårlig kritikk, og flere anmeldere stemplet den som en av fjorårets verste filmer. Til slutt fikk den 55% på rottentomatoes.com, samtidig som den gjorde det dårlig på kino og med litt over $10 millioner på verdensbasis.

Bachelorette er ikke så veldig mye å skryte av. Det er svært lite jeg kommer på som var bra i filmen, og det var regelrett en litt ukomfortabel film å se. Hele følelsen over filmen virket litt sært, og det er bare beviset på en dårlig sammensatt og utarbeidet historie. En som faktisk kunne ha funket med en del omskrivninger og endringer her og der. Og mer morsom. Men sluttresultatet på skjermen ble ikke sånn, og den ble bare en veldig lite minneverdig film.


(Alle bildene er © BCDF Pictures)

Har du sett Bachelorette?

6 thoughts on “Film: Bachelorette

  1. Huff, det er så kjipt når filmer rett og slett faller flat on their face.. Haha. Selve storyen høre jo morsom ut! Men utføres den ikke rett så blir det vel litt kleint og rart. Tror jeg må se filmen uansett, men forventningene er altså ganske så lave nå 😛

    • Ja, den kunne virkelig blitt den neste Bridesmaids eller The Hangover, men den feilet ganske med det. Hehe, er vel ikke direkte bra å ha såpass lave forventninger når man skal se en film vel :p

  2. Jeg synes den var morsom jeg! Ja, er enig i alt du skriver om at de var slemme, overfladiske og ikke slik venner skal være i det hele tatt. Derfor godtet jeg meg litt når det viste seg at det ikke gikk helt veien for disse jentene 😉 Og det gikk jo greit til slutt! Jeg synes som sagt den var morsom. Ikke noe mesterverk av en film på noen måte, men underholdende. Jeg synes faktisk Lizzy Caplan var den morsomste, har likt henne godt siden hun spilte i Mean Girls. Elsker hennes mørke måte å være på.

    • Hehe, kan skjønne det, men den tanken slo meg ikke :p Likte ikke Lizzy Caplan noe særlig i Bachelorette, og heller ikke noe særlig i Mean Girls. Fælt så negativ jeg var :p

Legg igjen en kommentar

