TV-serie anbefaling: The Carrie Diaries!

Selvom jeg er über TV slave, så er det ikke så super ofte jeg kommer med noen TV-serie tips her, så da tenkte jeg kunne gjøre det i dag! Det begynner nemlig en ny serie på TV2 i kveld kl 22:40,  The Carrie Diaries (kalt kun Carrie på TV2). Og jeg har jo selvfølgelig følgt med på serien siden den hadde sin start på TV i USA i januar. Jeg falt i alle fall pladask for serien, som er vel mest rettet for ungdommer og de som liker søte serier, kanskje mest rettet mot jenter. Akkurat hva jeg lengter etter blant de alt for seriøse seriene jeg føler jeg følger med på til tider.

Image7
Image6
Image3
Image1

The Carrie Diaries handler om 17 år gamle Carrie Bradshaw i den lille forstadsbyen Castlebury i Connecticut, ikke så alt for langt utenfor New York City, et sted Carrie drømmer om en gang å bo. I Castlebury må hun takle high school livet og alt det innebærer, samt vanskeligheter på hjemmefrontet etter at moren døde av kreft, som etterlot seg en forvirret alenefar og trøblete lillesøster. På toppen av det hele får Carrie sin sjanse til å kapre en fot innenfor storbyen NYC når hun får en jobb etter skolen i et advokatfirma, og forsøket på å balansere det livet hun har og det livet hun vil ha viser seg å ikke være så lett.

Image5
Image2
Image4
(Alle bildene er © The CW)

Serien er basert på den nye bok-serien The Carrie Diaries av Candace Bushnell, som er kjent for å stå bak boken Sex and the City ble basert på. The Carrie Diaries skal på en måte være en forfølger til serien, selvom den baserer seg på den originale boken, og ikke alt vi har sett i serien (som at hun faktisk har en far og en søster, i SATC forlot faren familien når hun var liten). Syntes i alle fall AnnaSophia Robb som unge Carrie gjør det utrolig bra, og syntes jeg ser små ting her og der som er akkurat som å se Sarah Jessica Parker sin Carrie Bradshaw!

Jeg liker i alle fall serien utrolig godt, og skal i kveld se den nest siste episoden av sesongen. Krysser virkelig fingrene for at serien blir fornyet av TV-gudene i USA!

481276_4072157062274_1601325816_n_large
(weheartit.com)

59746_491844547546095_1808545406_n_large
(weheartit.com)

The Carrie Diaries har premiere på TV2 i kveld kl 22:40!

10 thoughts on “TV-serie anbefaling: The Carrie Diaries!

  1. Har lest boken, jeg! Måtte derfor sjekke ut serien da den kom, selv om jeg er tusen år gammel, lollers. Det virker som en søt serie! Dessuten var jo Larissa med i Doctor Who en gang i tiden xP

    • Hehe, lurte litt på om jeg ville bli for gammel for serien selv, men det var tydeligvis ikke noe problem :p Har ikke sett Doctor Who, men har hørt at hun var med der😉

  2. Jeg digget serien, begynte å se den med engang den kom i Usa. Lastet ned nett på nettet så ligger langt foran de episodene som vises i Noge, men serien er superbra.

Legg igjen en kommentar

