Filmer jeg gleder meg til i 2013!

Da er vi allerede kommet i årets tredje måned, og jeg føler at jeg henger litt etter over hvilke filmer som er ute på kino, eller som er på vei til lerrettet. Måtte derfor sette meg ned å ta et skikkelig dypdykk i filmer som kommer ut i år, og dette er de jeg kom frem til som blir utgitt tilogmed august måned, som jeg enn så lenge gleder meg til!

Identity Thief
(Norgespremiere: 15 mars)

Image1

Regissør: Seth Gordon.
Skuespiller: Jason Bateman, Melissa McCarthy, Jon Favreau, John Cho, Amanda Peet.
Sjanger: Komedie

Identity Thief handler om Sandy Patterson som opplever at en ukjent kvinne stjeler identiteten hans. Eneste grunnen til at jeg har lyst til å se den er i håp om at Melissa McCarthy skal gi meg noen skikkelige latterkuler!

Oz: The Great and Powerful
(Norgespremiere: 15 mars)

Image2

Regissør: Seth Raimi.
Skuespiller: James Franco, Mila Kunis, Michelle Williams, Rachel Weisz.
Sjanger: Eventyr, Fantasy.

Oz: The Great and Powerful handler om tiden før den udødelige klassikeren The Wizard of Oz, og om hvordan den store trollmannen fikk sin start i det fantasifulle landet Oz. Har hatt lyst til å se denne filmen lenge, og siden jeg liker forfølgeren kjempegodt håper jeg i alle fall noen av forventningene blir innfridd.

Pitch Perfect
(Norgespremiere: 22 mars)

Image3

Regissør: Jason Moore.
Skuespiller: Anna Kendrick, Brittany Snow, Rebel Wilson, Anna Camp, Skylar Astin.
Sjanger: Komedie, musikk, romantikk.

Pitch Perfect handler om Beca som motvillig blir med i skolens a capella syngegruppe. Har hørt at denne faktisk er ganske bra, også er jo Rebel Wilson skikkelig morsom. Det er vel grunn nok til å se filmen syns jeg.

I Give It a Year
(Norgespremiere: 22 mars)

Image5

Regissør: Dan Mazer.
Skuespiller: Rose Byrne, Rafe Spall, Minnie Driver, Simon Baker, Anna Faris.
Sjanger: Komedie, romantikk.

I Give It a Year handler om en vennegjeng som har lite tro på at det nygifte paret Nat og Josh kommer til å holde sammen lengre enn et år. Har hørt at dette skal være en bra komedie, og en av de beste fra Storbritannia på lenge, så syns den fortjener en sjanse.

 

Warm Bodies
(Norgespremiere: 12 april)

Image6

Regissør: Jonathan Levine.
Skuespiller: Nicholas Hoult, Teresa Palmer, Analeigh Tipton, Dave Franco, John Malkovich
Sjanger: Komedie, romantikk.

Warm Bodies handler om en verden som nesten er tatt over av zombier, men den ensomme R treffer en dag på Julie, som han føler et merkelig behov for å beskytte. Må jo si jeg er litt nysjerrig på filmen, selvom jeg ikke har hivd meg på zombie bølgen enda.

Iron Man 3
(Norgespremiere: 26 april)

Image9

Regissør: Shane Black.
Skuespiller: Robert Downey, Jr., Guy Pearce, Rebecca Hall, Gwyneth Paltrow, Ben Kingsley, Don Cheadle,
Sjanger: Action, eventyr, sci-fi.

Iron Man 3 handler om Tony Stark som igjen må ta på seg Iron Man drakten og redde verden. Så de første to Iron Man filmene i sommer etter å ha sett The Avengers, så da må jeg jo nesten få med meg denne også.

The Big Wedding
(Norgespremiere: 10 mai)

Image12

Regissør: Justin Zackham.
Skuespiller: Amanda Seyfried, Robert De Nero, Robin Williams, Katherine Heigl, Susan Sarandon, Topher Grace, Diane Keaton, Ben Barnes.
Sjanger: Komedie.

The Big Wedding handler om er ungt par som har vært skilt lenge, men som må forenes for et bryllup og late som de fremdeles er gift, siden ikke familien vet de er skilt. Syntes dette kanskje hørtes ut som potensiale for å bli morsomt, eller så blir det totalt mislykket. Uansett så er det med mange skuespillere som jeg liker godt, så da er det vel verdt en titt.

The Hangover Part III
(Norgespremiere: 29 mai)

Image13

Regissør: Todd Phillips.
Skuespiller: Bradley Cooper, Zach Galifianakis, Justin Bartha, Ed Helms, Heather Graham, Melissa McCarthy, Ken Jeong, John Goodman.
Sjanger: Komedie.

The Hangover Part III er litt annerledes enn de to første, siden det verken er noe bryllup eller bachelorparty. Men noe må jo skje når The Wolfpack er på fere igjen. Håper på at denne blir bedre enn den forrige, for den nådde absolutt ikke opp i nærheten til originalen. Men må jo selvfølgelig se denne også!

The Great Gatsby
(Norgespremiere: 7 juni)

Image14

Regissør: Baz Luhrmann.
Skuespiller: Leonardo DiCaprio, Carey Mulligan, Tobey Maguire, Joel Edgerton, Isla Fisher, Jason Clarke.
Sjanger: Drama.

The Great Gatsby er en nyinnspilling av den kjente boken av F. Scott Fitzgerald, om det ekstravagante livet til Jay Gatsby. Filmen har vært en stor snakkis lenge, og jeg trodde at denne egentlig skulle ha kommet ut for lenge, lenge siden. Den sto i alle fall på listen min i fjor over filmer jeg gledet meg til.

Jurassic Park 3D
(Norgespremiere: 14 juni)

Image15

Regissør: Steven Spielberg.
Skuespiller: Sam Neill, Laura Dern, Jeff Goldblum, Richard Attenborough, Ariana Richards, Joseph Mazzello, Samuel L. Jackson.
Sjanger: Eventyr, Sci-Fi.

Jurassic Park 3D forklarer seg vel selv. En av mine absolutt favoritt filmer blir relansert på 3D, og det er jo noe jeg kunne tenkt å få med meg!

Man of Steel
(Norgespremiere: 21 juni)

Image16

Regissør: Zack Snyder.
Skuespiller: Henry Cavill, Russell Crowe, Amy Adams, Kevin Costner, Diane Lane, Michael Shannon, Laurence Fishburne, Christopher Meloni.
Sjanger: Action, eventyr, fantasy.

Man of Steel tar for seg opprinnelsen til en av de største tegneserieheltene, Superman. Har aldri følgt med noe særlig av historien til Superman, så det blir spennende å få mitt første møte med denne veldig etterlengtede filmen!

The Internship
(Norgespremiere: 3 juli)

Image18

Regissør: Shawn Levy.
Skuespiller: Vince Vaughn, Owen Wilson, John Goodman, Rose Byrne, Jessica Szohr.
Sjanger: Komedie.

The Internship handler om to snart middelaldrene menn som må se seg nødt i å starte ny karriere, og ender opp med et internship hos Google. Sammen med kule kids som er nesten halvparten så unge. Eneste grunnen til at jeg vurderer å se denne filmen på kino er på grunn av Vince Vaughn og Owen Wilson som lagde et legendarisk team i Wedding Crashers (og i grunn alle andre filmer de er med i sammen). Elsker begge to, og jeg elsker en film hvor latteren kan sitte løst. Krysser fingrene for det!

Monsters University
(Norgespremiere: 2 august)

Image21

Regissør: Dan Scanlon.
Skuespiller: Billy Crystal, John Goodman, Steve Buscemi, Ben Kingsley, Helen Mirren, David Spade.
Sjanger: Animasjon, komedie.

Monsters University handler om da Mike og Sulley møttes på universitet, da de ikke var så særlig gode venner. Har ikke sett Monsters Inc. på mange år, men har akkurat fått den på Blu-Ray og den skal snart sees igjen! Men hvis denne dessverre kommer kun ut på kino med norsk tale må jeg nok vente til den blir utgitt på DVD for å se den.

Grown Ups 2
(Norgespremiere: 9 august)

Image23

Regissør: Dennis Dugan.
Skuespiller: Adam Sandler, Kevin James, Chris Rock, Steve Buscemi, Salma Hayek, Maria Bello, David Spade, Maya Rudolph.
Sjanger: Komedie.

Grown Ups 2 gjenforener den artige gjengen, igjen for en uforglemmelig dag. Lo ganske godt da jeg så den første filmen, men som jeg ikke har sett siden jeg så den på kino i 2010. Visste faktisk ikke at det skulle komme en oppfølger, så kan nok hende denne må sees også.

Syns det ble for mange filmer å ramse opp resten av året, så det kommer senere en gang. Enn så lenge så virker det ut som det blir noen komedier på meg i år, savnet noen ordentlige lattermilde filmer på kino i fjor, så satser på at jeg får tatt igjen for det i år. Er ingen tvil om at jeg foretrekker komedier over noe annet!

Noen filmer du gleder deg til i år?

24 thoughts on “Filmer jeg gleder meg til i 2013!

  1. Oi her var det masse filmer jeg ikke en gang visste skulle komme! Noen har jeg ikke hørt om, men noen gleder jeg meg veldig til å se…blant annet de to første, og Iron Man 3 og Hangover 3! Det blir sikkert bra filmer…håper jeg!!

  2. Jeg har allerede sett I Give it a Year og Identity Thief. Verdt å glede seg til de altså…. Gleder meg til mange av de du skrev; Oz, Monsterbedriften 2, Hangover 3, Iron Man 3, Grown Ups 2, The Great Gatsby og Warm Bodies. Er nok hvertfall et par av de som kommer til å bli sett på kino her i London🙂 I tillegg gleder jeg meg til To the Wonder, Kick Ass 2, den neste Hunger Games, den neste Hobbiten, Despicable Me 2, Anchorman:The Legend Continues, The Incredible Burt Wonderstone, Broken City og The Host. Blandt andre. Herregud er så mange filmer jeg vil se😀

  3. Det var mange filmer – halvparten har jeg ikke hørt om engang. Jeg vet ikke hva jeg gleder meg itl eller ikke. Har sikkert noe med at jeg ikke får sett de på kino – så da tar jeg det som det kommer🙂

  4. Her var det maaaaange jeg ville se:P spesielt warm bodies. Har boka som filmen er basert på.🙂 Har ikke fått somlet meg til å lese den. Hvis du vil hive deg på zombie bølgen anbefaler jeg Walking Dead. Første sesongen er på 6 episoder.! Er kjempe bra og det er ikke kun zombier 110% av tvserien, men også litt drama og romanse:) hehe

  5. Så mye spennende! Mange jeg har gledet meg til selv, og et par jeg ikke visste om eksisterte engang, hehe. Takk for tips!

    (Jurassic Park i mitt hjerte, always)

  6. Oz skal jeg se!! Og grown ups var bra, kanskje jeg må se 2’ern også! Også MÅ jeg se monster inc snart!!

  7. Selvsagt kommer Pitch Perfect på kino etter jeg har sett den sånn 30 ganger allerede, for den filmen er sykt morsomt! Jeg ler hver eneste gang!
    OOOHHHH enda en Katherine Heigl film, jeg elsker filmer med henne i. OZ skal i allefall sees! Hangover, Ja enda mer Bradley Cooper!

  8. Har sett både Oz og Pitch Perfect, og begge falt i smak😀 Ellers har jeg veldig lyst å se Identity Theif, og selvfølgelig må jeg få med meg Iron Man 3, og sikkert Man of Steel og🙂 Grown up 2 også!😀 Ellers så skal jeg se G.I Joe (elsker Channing Tatum), Grusomme meg 2, Det regner kjøttboller 2, Epic og Now you see me, for å nevne noen😉

Legg igjen en kommentar

