Da ble det Dubai!

På onsdag satt jeg og Sina en stund og diskuterte hvor vi skulle reise på ferieturen våres, og det eneste vi greide å bli helt 100 % enige i var Dubai! Så da ble det slik! Tror aldri jeg har vært så spontan med en ferietur før, og i alle fall ikke en så spesiell en som å reise til Dubai! Har faktisk aldri vært lengre øst i verden enn Stockholm! Og kun vært i USA og Europa før, så dette blir en helt ny opplevelse! Vi har begge alltid hatt lyst til å reise til Dubai, og nå får vi fire hele dager i byen og De Arabiske Emirater. Tror vi i alle fall skal ta turen til nabobyen Abu Dhabi for å gjøre noe av kanskje det beste vi vet, nemlig kjøre verdens raskeste berg- og dalbane! Det er den ene tingen vi absolutt MÅ gjøre :p Skal bruke tiden frem til vi reiser til å finne ut ting vi kan gjøre, og må selvfølgelig sette meg litt inn i praktiske ting. Reiser 29 november, som kun er en drøy måned unna, og når vi kommer hjem er det bare 19 dager til jeg setter meg på flyet til USA. Skal altså fly over 40 timer i løpet av 7 uker, det liker jeg! Og enda bedre, denne vinteren slipper jeg unna over en måned av kulde og snø! Det ELSKER jeg :p


(weheartit.com)


(weheartit.com)

Noen som har vært i Dubai og har noen reisetips?

18 thoughts on “Da ble det Dubai!

  1. Så gøy me jentetur:) Meg og mannen var i Dubai i Desember/januar:) hvis dere skal ut på seilet så spør på hotellet og book afternoon tea, ellers er sjansen liten for å slippe inn. Ellers bør dere ha en tur på palmen, Dubai mall, og prøve Dubai Ski, og verdens høyeste bygning, og seff abu dabi og ferrari world. Og når dere er der bør dere ta turen til den verdens kjente moskeen. Bli kledd i svart drakt å ta turen inn å kikk, bygget i seg selv er verdt turen. Marinaen i Dubai er fin og koselig, og her går det båtturer uten til palmen og seilet. Taxi er kjempe billig, tror vi bet 350 kr ink tips fra dubai til abu dabi (moskeen) det er er kjøpesenter til som er verdt å besøke, men husker seff ikke navnet nå, kjempe stilig innvendig og laget med inspo fra flere forskjellige land, skriver til deg så fort navnet dukker opp i hode:) vil dere på irsk pub så ligger den ved bonnington hotell, kjempe koselig både ute og inne og betjeningen er super:)

    //lei av gossip girl, går det an? Hehe
    Ellis Island bør du besøke ja, og jeg har begynt å undersøke litt selv om jeg har slektninger som måtte innom her.

    • Oi, her var det mye bra tips! Har allerede satt opp Ferrari World, Dubai Mall og den høyeste bygningen. Og de man-made islands. Men har hørt forskjellig ting om Burj al Arab, det seil hotellet. Noen sier man ikke kan besøke det, mens andre sier det går an. Så det er jeg litt forvirra av :p

      / Syntes det har blitt alt for kjedelig :p Likte de første sesongene best.

  2. yay,så stilig da:) Heldig du er som får reist til dubai! Du får huske å lese litt om kultur og være måter så du ikke gjør som samantha i sex and the city filmen:)(med tanke på klærene mener jeg:Phehe).

    SV;hehe, har såvidt begynt på den så jeg har ikke kommet meg lengere en det intervjuet hun har med mr grey:P
    Ja,bursdagen var kjempe fin og dagen før vi kom hadde han bursdag med en del gutter fra klassen sin. Så den var rene bursdagshelgen for han=)

    //Så bra 🙂 Kanskje det vanker i en oscar nominasjon? eller hva tror du? Bra at det ikke er bare meg som henger etter med filmomtaler.

    //hehe, var en liten pause i strikkingen. Surret litt med avslutte det jeg strikket og annet. men takk til google for å finne fine videoer som kan vise meg det:P Bare å si fra hvis du vil lære deg å strikke.

    • Ganske heldig er jeg, ja! 😀 Skal studere litt om Dubai, det er noe av det beste jeg ved med å reise til et nytt sted 😀

      / Boken plukker seg opp snart, begynnelsen var litt kjedelig syntes jeg, men det er til å bli oppslukt i etterhvert!

      / Kanskje det, begynner å glede meg til Oscar utdelingen i alle fall, men tror jeg får mange filmer jeg må ta igjen hvis jeg skal se de som blir nominert :p

  3. Åh så gøy!! Jeg har aldri vært der selv, men vet flere som har vært der. Det er et veldig spesielt sted, men jeg tror det er en kjempekul by, jeg skulle gjerne vært der selv!! De har jo verdens største av nesten alt…blant annet kjøpesenter!! Sikkert masse å se og oppleve der, det blir nok superbra 🙂

    • Ja, det virker som en utrolig kul by hvor det er mye å finne på! Hehe, skal nok få med oss verdens største kjøpesenter, verdens høyeste bygning og verdens raskeste berg og dalbane. Ganske imonerende :p

Legg igjen en kommentar

