Ukens Film: Legally Blonde!

En skikkelig jentefilm som jeg elsker herifra og til månen, og regner med at alle andre som liker en ordentlig chick-flick føler det samme!

 

År: 2001.
Regissør: Robert Luketic.
Skuespillere: Reese Witherspoon, Luke Wilson, Selma Blair, Matthew Davis, Victor Garber, Jennifer Coolidge, Ali Larter.
Sjanger: Komedie.
Lengde: 96 minutter.

Legally Blonde handler om Elle Woods, den blonde LA arvingen som har alt, inkludert den perfekte kjæresten, Warner. Men den kvelden hun forventer at han skal fri, slår han heller opp. Hun kommer opp med den perfekte planen for å vinne han tilbake, og gjør alt hun kan for å komme inn på Harvard selv. Men alt var kanskje for ingenting når hun oppdager at Warner har blitt sammen med en ekskjæreste.

Har alltid elsket denne filmen! Det er vel ingen hemmelighet at jeg elsker chick-flicks, og ser aller helst på en enkel jentefilm uansett humør. Legally Blonde var en av de første jeg kunne sette opp på listen over mine favoritter, og der er den fortsatt! Dette var vel også den første filmen jeg så med Reese Witherspoon, og den er nok fortsatt min favoritt. Har alltid likt henne, men det er virkelig noen av filmene hennes jeg må få sett (igjen).


(weheartit.com)


(weheartit.com)

Filmen er basert på boken ved samme navn skrevet av Amanda Brown, som baserte mye av handlingen på hennes egne opplevelser fra universitet. I 2007 ble det også satt opp en Broadway musikal basert på boken og filmen, og som i 2010 ble satt opp i London’s West End. Musikalen ble nominert til flere Tony awards i USA, mens den vant tre Laurence Olivier Awards i England.

Da filmen ble utgitt ble den en overraskende suksess, både på kino og blant kritikerne, med 68% på rottentomatoes.com.  De fleste hyllet Reese Witherspoon sin fremførelse, og filmen ble til slutt nominert til to Golden Globes for beste kvinnelige hovedrolle og beste komedie.

Legally Blonde er en film med perfekt lett underholdning. En film som kan alltid få deg i godt humør uansett hva, og er en jeg stadig vender tilbake til. En sukkersøt film med en sukkersøt Reese Witherspoon, som er i tillegg utrolig morsom å se på skjermen! Legally Blonde er virkelig et must for alle jenter som setter pris på en ordentlig chick-flick!

 
(Alle bildene er © MGM)

Har du sett Legally Blonde?

30 thoughts on “Ukens Film: Legally Blonde!

  1. jeg har sett den ja, skikkelig koselig og morsomt jentefilm:))

    //godt spørsmål egentlig, men hun jeg reiste med overtalte meg… Hun var livredd for rollercoastere før hun jobbet i disney men da ble hun dratt med opp i alt og etterhvert ble hun kurert og syns det var gøy, tror hun hadde et håp om at det skulle gjelde meg også, og jeg hadde kanskje et lite håp selv også at jeg kanskje skulle bli kurert, men neida, hehe:)

    Hehe, ikke bare den norske pavilijongen som er med, burde kanskje skrevet at det ikke bare var Norge. Skulle egentlig ha med flere bilder fra andre land, men innlegget ble etterhvert så hinnsides langt:)

    Ønsker deg en finfin søndag.

Legg igjen en kommentar

