Film: Ted

Så denne filmen på kino for noen uker siden, men hadde ikke super høye forventninger selvom så mange syntes den var så morsom.

År: 2012.
Regissør: Seth MacFarlane.
Skuespillere: Mark Wahlberg, Mila Kunis, Seth MacFarlane, Joel McHale, Giovanni Ribisi.
Sjanger: Komedie
Lengde: 106 minutter.

Ted handler om John, som da han var en ensom unggutt ønsket at hans bestevenn i hele verden, teddybjørnen Ted, skulle bli levende. Ønsket ble oppfylt, og de to ble som erteris. Men det er de fortsatt 30 år senere, men nå er Ted blitt en rappkjefta rundbrenner, som liker alkohol og dop alt for godt. En som ikke setter særlig pris på dette er John’s langvarige kjæreste Lori.

Av en eller annen grunn hadde jeg ikke store forventninger til denne filmen, selvom så mange likte den veldig godt. Det var vel plottet jeg ikke greide å bli helt fortrolig med, for er det noe jeg ikke liker så er det fantasy og sci-fi, og historien om den levende bamsen krysser litt for mye over på den grensen for min del. Det ble derfor litt vanskelig å sett seg inn i, og se for seg hvordan disse karakterene hadde det, når man skal prøve å forholde seg til en snakkende teddybjørn som atpåtil slenger ut groviser i hytt og pine.

Noe av det som var morsomst i filmen var de mange cameo rollene som filmen inneholdt. Men det aller beste var uten tvil Giovanni Ribisi, som jeg aldri har sett i en rolle jeg ikke liker. Skulle virkelig ønske han fikk større roller, og gleder meg til hver gang jeg skal se han på skjermen. I denne filmen spilte han skurken, men han var både latterlig og skikkelig over the top, og høydepunktet i filmen for min del!

En annen jeg ikke kan få nok av er selvfølgelig Mila Kunis, som er blitt en av mine favorittskuespillere! Selvom karakterene hennes ofte er ganske like, er hun som regel alltid morsom i rollene sine.

Filmen ble skrevet, produsert og regissert av stemmen bak Ted, Seth MacFarlane. Han er kanskje best kjent som mannen bak suksesserien Family Guy, og Ted er hans filmdebut. Da filmen ble utgitt ble også den godt mottatt blant både publikum og anmelderne, og har fått 70% på rottentomatoes.com. Filmen ligger også for tiden på 10. plass over de mest sette filmene i år verden over, og er dermed sålangt årets mest suksessfulle komedie. Da er det kanskje ikke så rart at Seth MacFarlane har sagt han er fullstendig med på å lage en oppfølger, hvis det skulle skje.

Ted leverer aldri de latterkulene jeg hadde håpet på, og føler meg ganske likegyldig til filmen. Den var verken super bra eller forferdelig dårlig, en ganske midt på treet film i mine øyne. Jeg små lo jo selvfølgelig her og der, og noen scener var morsomme, men tror bare filmen ikke var helt min type humor. Men jeg greide uansett å bli litt rørt mot slutten av filmen, så noe riktig må den ha gjort. Ted er en helt grei film, men når ikke helt opp for min del.


(Alle bildene er © Universal Pictures)

Har du sett Ted?

6 thoughts on “Film: Ted

  1. Kjempe bra omtale:) Tror man må ha litt sånn type humor:) Før har jeg sett mye på family guy og har de tre første sesongene i dvdhylla(bare si fra hvis du vil låne:P )

Legg igjen en kommentar

