Bok: Deadlocked

For noen uker siden leste jeg endelig ut den nyeste Sookie Stackhouse boka, og det er faktisk kun den tredje boka jeg har fullført i år. Har altså gått litt sakte med lesing for min del i år.

Denne boken tar opp handlingen rett etter den forrige sluttet, og ikke langt inn i boka blir Eric beskyldt for et drap, som ingen rundt han virkelig vet hva de skal tro noe om. Ikke en gang Sookie. Jeg likte hele etterforskningsplottet, og å sitte å fundere på hvem det kunne være hvis det ikke var Eric. Men løsningen på mordgåten, og begrunnelsen for mordet var i bunn og grunn ganske teit.

For engangs skyld var det ganske mye Bill i denne boken, men til gjengjeld var det alt for lite Eric tid. Er fortsatt Team Sookie-Eric!

En ting som kan være litt overvelmende av å lese en bokserie er at det blir alt for mange karakterer å holde styr på, og etter 12 bøker blir det jo mildt sagt mange karakterer. Skjønner meg virkelig ikke på de leserne som klager over for mye gjentakelser over ting som har hendt, for jeg kunne gjerne lest flere gjentakelser. Er mye som har gått i glemmeboka siden jeg startet på den første boka, og har ikke noe i mot å bli minnet på ting jeg kanskje hadde glemt.


(weheartit.com)


(weheartit.com)

Til syvende og sist så var ikke dette en av de mest interessante bøkene, og språket virket som det hadde blitt både dårligere og mer cheesy. Boken ble kanskje også litt for innviklet til tider, som gjorde sitt til at det ble alt for mye å holde styr på. Den manglet rett og slett det lille ekstra de tidligere bøkene hadde.

10 thoughts on “Bok: Deadlocked

  1. SV;Ikke jeg heller:) Synes sommerferien gikk superfort og pcen ble bare stående ubrukt 🙂 Så fint å høre at du skal følge min «nye» bokblogg:)

Legg igjen en kommentar

