Sommerferie oppsummering :)

Ble visst en lang blogg pause for min del, nøt selvfølgelig sommerferien min vekk fra PCen. Hadde ferie i ti dager, og i dag var det tilbake på jobb igjen. Jobbet ikke mange dagene i juli heller, så har more or less hatt sommerferie de siste seks ukene. Det er lenge siden sist! Så må nok lage en liten oppsummering over den siste delen av ferien, so here we go!

Gjorde ikke stort de første dagene, annet enn å lese på verandaen og shoppe alt for mye på Jessheim. På fredag forrige uke reiste vi til Hvaler for å være der hele helgen, og det ble sommerens beste helg! Er lite som er bedre enn å slappe av helt på Hvaler. Vi kjørte en lang rundtur med båten i det nydeligste været som hadde vært hele sommeren, og på kvelden satt vi oppe til langt på natt og hadde skikkelig I Love Lucy maraton på båten, noe vi i grunn har hver kveld, men så en av de morsomste episodene ever!






Dagen etter dro vi på besøk på hytta hos noen vi kjenner på Hvaler, som er mitt absolutt favorittsted, kanskje på hele kloden. Vi har pleid å være på besøk hos dem hvert eneste år, og når jeg satt der i helga innså jeg at de beste minnene fra barndommen min er fra den hytta. Vi hadde i alle fall enda en koselig kveld der, med skikkelig grill middag og mye latterkrampe av fortellingene om Pappa og Knut sin oppvekst i Schweigaardsgate og alle de crazy påfunnene deres! Noen burde jo skrevet ned alle historiene deres, for det kommer en ny episk historie hver gang :p Senere på kvelden ble det selvfølgelig håndball kamp på TV, som sammen med sykling er det eneste jeg så på av OL.

På søndagen ble det full avslapning og vi bare satt på brygga i timesvis, som resulterte i årets første solbrente hud. Var heldigvis ikke så ille, er uansett sjelden jeg blir solbrent. Etterhvert måtte vi vende nesene nordover og komme oss hjem.

Mandagsettermiddagen- og kvelden ble brukt i Lillestrøm hvor jeg og Nina C tok oss en kaffe på Wayne’s og småhandlet på H&M før vi så Ted på kino (skal selvfølgelig få skrevet om den etterhvert). På tirsdag skulle egentlig jeg og Mamma til Oslo for å se sykling/Oslo Grand Prix, men hun hadde blitt syk i helga, så da var jeg heldig at Nina C var i Oslo for skolestart, og kunne joine meg. Vi møttes en del timer før syklingen begynte, så vi ruslet rundt i byen og endte til slutt på Hard Rock Cafè hvor vi delte en skikkelig god forrett. Etterhvert ble det tid for å komme oss ned på gata, og stille oss opp, og vi var visst veldig tidlig ute og fant oss plasser ved gjerdet 75 meter før mål. Det føltes ut som det tok en evighet før det hele begynte, men når det først blir action er det jo gøy! Har aldri stått inntil gjerdet før på et sykkelløp, og det var utrolig kult. Gøy å lage bråk! :p Og nå kan jeg begynne å krysse av en lang liste over verdens beste syklister jeg har sett i sitt ess, dagens høydepunkt var verdensmesteren Mark Cavendish, stjerneskuddet Peter Sagen og selvfølgelig Edvald Boasson Hagen!









^^ Må bare skryte av meg selv for blinkskuddet det tredje nederste bildet er! Endelig fått sett i virkeligheten hvordan Cavendish er i spurten, og ligger snikende bak der! Det siste bildet fikk jeg med meg da Peter Sagan poserte for bilder etter løpet 🙂

I går var den siste feriedagen min, og den tenkte jeg at jeg måtte nyte til det fulle! Men tror jeg sto opp med feil ben, for alt gikk virkelig galt, og fortsatte å gjøre det stort sett hele dagen. Hadde tenkt til for en gangs skyld dra til Lysdammen i Gjerdrum for å bade med Frøya, men Nina C spurte om jeg ville dra dit, så da ble det heller det. Og da var endelig årets første bad gjort! Var egentlig skikkelig kaldt, men vi holdt ut i nesten en time i det kalde vannet! Det ble i alle fall et høydepunkt på den ellers så crappy dagen jeg hadde.




^^ Det ble en skikkelig feeding frenzy da vi matet fiskene med ostepop, haha!

I dag var det som jeg nevnte tilbake på jobb igjen, og da er det nok tilbake til hverdagen igjen også. Henger jo veldig etter med alt jeg prøver å få med meg i internett verden, nesten så jeg håper det blir en dag med dårlig vær så jeg kan få tatt igjen alt :p

13 thoughts on “Sommerferie oppsummering :)

  1. SV;Mhm, enig med deg der:) Greit å ha et dikt man virkelig liker hvis det skal være på trykk og på veggen:)

    //hehe, er ikke så ofte jeg bruker den. Liker ikke at man ikke får fått bildene inn der man vil osv. Så jeg bruker som oftest wordpress appen til å godkjenne og svare på kommentarer.

    //Samme her også:) Begynner å bli en del år siden jeg så den første Spider man filmen:)

    //Ja,det var synd at jeg ikke fikk tatt bilde. Ble litt skremt og litt usikker på hva jeg skulle gjøre. 🙂 Hadde det vært litt mer avstand mellom så hadde jeg nok knipset et bilde:P

    //Alltid kjekt med litt hårklipp:) Kan skjønne at lærlingene vil klippe håret ditt:) hehe:P

  2. Herlighet, kjempe flotte bilder, ser jo fantastisk ut:) godt du har kost deg masse, og more or less 6 uker fri er slettes ikke feil:) godt å ha deg tilbake da:)

    //vi har noe å se frem til begge to med USA, blir Nice:) og Disney er jo fantastisk, og ekstra stas siden jeg var så ung sist gang. Gleder meg masse:)

  3. Ser ut som en herlig sommer og flotte bilder ❤

    SV: Hehehe.. Ja da liker du serien godt 🙂 Liker den veldig godt selv, men ikke så godt at jeg starter på sesong 1 på nytt. Gleder meg heller til neste sesong 😀

Legg igjen en kommentar

