Ute av Tour de France bobla :p

Jeg må jo nesten komme med et lite Tour de France innlegg, for det er noe som virkelig har opptatt tiden min de siste ukene, og i alle fall større grunn enn sola (som ikke har vært her) til at jeg har vært fraværende fra PCen. Har fulgt med på Tour de France så lenge jeg kan huske, og nesten litt obsessive de siste årene. Jeg går i alle fall inn i en treukers boble når juli måned kommer hvert år, og disse tre ukene er så og si den eneste tiden jeg vier til å se på sport i løpet av et år.


^^ Frøya måtte også være med å heie, haha!


^^ Måtte også lakke neglene for anledningen. Så en på Facebook som hadde gjort dette, så da måtte jeg også! Gul trøye, verdensmestertrøya, Norgesmestertrøya og de to standard Sky trøyene.

Og årets Tour har vært helt fantastisk! Selvom det ikke ble noen etappeseire på den eneste nordmannen, så gjorde han det som var jobben hans, nemlig å hjelpe kapteinen på Sky laget, Bradley Wiggins til å vinne den gule trøyen. Og Sky har virkelig dominert, med både første og andre plass sammenlagt og til sammen seks etappeseire (halvparten av maskinen Mark Cavendish!). I tillegg var det en smårar Slovaker, Peter Sagan, som hadde kanskje tidenes beste Tour de France debut, og vant nok hjertene til alle med sine tre overlegne etappeseire, den grønne trøyen på Champs Èlysèes, og sine snåle intervjuer. En ny herlig karakter i sykkelverden!


^^ Peter Sagan leker seg inn til seier på sin første Tour etappe noensinne!


^^ Mark Cavendish vant etappen inn til Champs Èlysèes for fjerde år på rad!

Det har også vært mye drama og action, med alt for mange velt og alvorlige skader. Dansken Chris Anker Sørensen mistet nesten to fingre for noen dager siden! I tillegg har også et av sykkelsportens største navn blitt tatt for doping, som kanskje kom som er overraskelse for han også, i tillegg ble en satt i fengsel for dop. Mange som har sett på årets Tour de France har lurt på om ikke årets utgave kanskje var litt kjedelig, men det var det virkelig ikke! Eller så må det være noen som heier på alle andre lag enn Sky, for de har virkelig eid alle!


^^ Sky laget i seiersparaden sin i dag. Og det er jo stort at den eneste nordmannen er på det vinnende laget, selvom tydeligvis ikke alle skjønner der :p

(Alle bildene er linket)

Noen fler som har sett på årets Tour de France?

6 thoughts on “Ute av Tour de France bobla :p

  1. Det er noe jeg virkelig ikke følger med på;) har bare irritert meg mye over at pga sykklingen så har de ikke sendt Home and away. Mannen følger litt med på det, men jeg styrer glatt unna, hehe:)

    Herlig bilde av deg og Frøya:)

Legg igjen en kommentar

