Den neste USA turen bestilt!!

På fredag bestilte vi endelig flybilletter til USA! Vi har vurdert, diskutert og tenkt lenge på hvor den neste familieferien til USA skulle gå, og etter mye om og men (vurderte lenge at det var på tide å reise til Las Vegas igjen), endte selvfølgelig valget på Orlando ❤ Det skal mye til for å skille oss fra våres elskede Orlando og Florida, it’s meant to be! Gleder meg allerede som en unge, skal sikkert telle ned dagene som jeg gjorde når jeg var 10. Men det blir mange dager å telle, for vi reiser ikke før 23 desember (feire 12 timer av lille juleaften på fly blir noe nytt), og kommer hjem 16 januar. Og får den beste avslutningen på en ferie, noensinne! Skal nemlig kjøre førsteklasse hjem! Det blir litt av en forandring med økonomi til USA og luksus hjem igjen, tre retters middag, sølvtøy og krystallglass. Er det mulig?! Grunnen til at det ble slik var at vi hadde tenkt til å bestille en dyrere økonomi klasse hjem, slik at vi får med oss mer bagasje. Men det var bare en ekstra tusenlapp for å kjøre 1st class! Flybilletten blir en hel månedslønning for min del, men det er det verdt! ❤

Så nå er det bare å bestille bosted og leiebil. Regner med vi ender opp å bo der foreldrene mine leide leilighet da de besøkte meg i julen ’09. Et lukket kompleks, midt på International Drive, den største turistgata med restauranter og shopping i gåavstand (og skal endelig ta meg tid for en tur innom Titanic museumet som ligger der!). Begynte også å planlegge hvilke restauranter vi bare MÅ spise på i Disney World. Det var nemlig nærmest en hobby til meg og vennene mine da vi bodde der, er nesten (bare nesten) så jeg kan si jeg har spist på alle restaurantene i Disney World! (men var nok bare fast-food restaurantene vi kunne ta oss råd til å spise på mer enn en gang!)


^^ Julemiddagen på juleaften i ’09, hvitløksbrød, fritert kylling og øl fra den lokale matbutikken Publix. Og skal ikke se bort i fra at det blir det samme i år heller. Den første dagen etter vi ankommer USA (lander om kvelden) bruker vi alltid til å handle inn mat og til slutt gå amok på kjøpesenteret :p

Blir nok litt rart for min del å være tilbake etter å ha bodd der. Men det var jo også litt rart å plutselig bo der når jeg kun hadde vært på ferie der. Gleder meg i alle fall helt forferdelig til å endelig reise tilbake til mitt andre hjem ❤

Har du feiret jul i utlandet før?

10 thoughts on “Den neste USA turen bestilt!!

  1. Aw,heldig dere er:) Blir nok fint å komme tilbake til orlando selvom det er bare på ferie:) Har kun feiret julen her hjemme i gode gamle Norge:)

    SV;hehe:) Det er enkelte bøker som tar litt tid å komme seg gjennom:) Kjenner til det!

  2. Så heldig du er som skal til Orlando igjen 🙂 Jeg var der sist i fjor sommer, så jeg skal vel ikke klage, selv om jeg gjerne skulle reist dit hvert eneste år. Jeg har ikke feiret jul i Disney noen gang, men da jeg var i Hong Kong Disneyland hadde de i det minste fått opp julepynten (selv om det bare var november). Den eneste julen jeg har feiret i utlandet var julen 2010, i Mexico. Ble ikke mye julestemning uten snø og norsk julemat, men det var fint likevel 🙂

    • Er selvfølgelig heldig, men det er jo du også :p Er enig, vil til Orlando hvert år, hver måned! Jul i Disney er selvfølgelig bare enda mer magisk, så det burde oppleves! Hehe, tror nok ikke det var noe mer julestemning i Orlando enn i Mexico, men er ikke særlig glad i verken snø eller julemat.

  3. Ååh, så gøy! Du fortjener virkelig en tur til USA igjen! Kjenner bare det krible i fingrene etter å bestille en ny tur jeg også nå! Krysser fingre og tær for at jeg får til noe på høsten ^^

    • Det er det absolutt ikke heller! Kunne aldri tenke meg det da jeg var yngre, men nå når jul kommer så fort hvert år uansett gjør det jo ingenting. Men savner juletre!

Legg igjen en kommentar

