Ukens Film: Bring It On

Da kommer denne ukens film, og det er en film jeg regner med alle på min alder har sett!

 

År: 2000.
Regissør: Peyton Reed.
Skuespillere: Kirsten Dunst, Eliza Dushku, Jesse Bradford, Gabrielle Union.
Sjanger:
Komedie.
Lengde: 98 minutter.

Bring It On handler om Torrance som er skolens nye cheerleader kaptein, på det beste laget i landet! Men da hun finner ut at den forrige kapteinen hadde stjålet alle trinnene og rutinene deres fra et annet lag faller alt i grus. Og når dette laget for første gang får være med i det nasjonale mesterskapet må Torrance virkelig gjøre alt hun kan for å redde laget.

Dette er en av de jentefilmene fra da jeg var yngre som jeg og venninnene mine kunne se om og om igjen, og som virkelig inspirerte oss på barneskolen til å starte et cheerleading lag (men det varte ikke akkurat lenge :p). Det er altså en film som er blitt litt nostalgisk for meg, og som jeg aldri kommer til å gå lei!

(weheartit.com)

Filmen er uten tvil en skikkelig chick-flick, og med litt romantikk på si. Men det som alltid har fascinert meg mest er alle fremførelsene under konkurransene. Kunne ha sittet å se på det i timesvis (og det har jeg faktisk gjort, på en cheerleading konkurranse i Florida). Men faktisk så er mange av de mest overdådige triksene utført i filmen forbudt å bruke i offisielle high school cheerleading konkurranser i USA!

Da filmen ble utgitt gjorde den det bra på kino, mens den fikk litt forskjellige kritikk blant anmelderne. Noen likte den, og kalte filmen for lett underholdning, mens andre ikke var like positive. Filmen har ofte dukket opp på lister over de beste high school filmene, og har nesten fått en kult lignende status.

 

Bring It On er en herlig, liten film som jeg aldri kommer til å si noe negativt om! Den har alltid vært blant toppen av mine favoritt chick-flicks, og det kommer ikke til å forandre seg! Dette er en sånn type film man kan sette på når man ikke er i noe særlig godt humør, og all cheerleading-en kan virkelig løfte humøret! Det er absolutt en film som alle jenter burde få med seg, og kan nesten ikke forstå hvis det er noen som ikke har sett denne filmen!


(Alle bildene er © Universal Studios)

Har du sett Bring It On?

4 thoughts on “Ukens Film: Bring It On

Legg igjen en kommentar

