Film: Win A Date with Tad Hamilton

Hadde behov for å se en über cheesy chick-flick, og da falt valget klart på denne!

 

 

År: 2004.
Regissør: Robert Luketic.
Skuespillere: Kate Bosworth, Josh Duhamel, Topher Grace, Ginnifer Goodwin, Sean Hayes, Nathan Lane.
Sjanger:
Romantisk komedie.
Lengde: 95 minutter.

Win a Date with Tad Hamilton handler om Rosalee som lever et enkelt liv i sin landlige hjemby i West Virginia. Men da hun vinner en date med den kjekkeste superstjernen i Hollywood blir livet hennes snudd på hodet. Det som i utgangspunktet bare skulle være en magisk aften, fører til at den rebelske skuespilleren faller for Rosalee og det enkle livet hun lever. Med det er jo selvfølgelig et stort problem for sjefen hennes som er hemmelig forelsket!

Å herregud, innså egentlig ikke hvor utrolig cheesy denne filmen er før jeg skrev det sammendraget! Men det er nettopp det den er, men til tross har den alltid vært godt likt av meg. Liker alle skuespillerne som er med, noe som selvfølgelig hjelper. Og en liten Askepott-aktig historie slår jo alltid an! Filmen er absolutt ikke av de beste, og kan kanskje sies å være for spesielt interesserte: de som liker rom-coms/chick-flicks. Dette er en film som kun er lagd for at vi jenter skal sikle etter kjekkasen Josh Duhamel eller dåne over den stupforelska Topher Grace.


Noe jeg oppdaget da jeg så denne relativt lille filmen, med skuespillere de fleste har hørt om, var en liten rolle som hadde cirka to setninger. Nemlig en av årets Oscar nominerte (og mest sannsynlig Oscar vinner) Octavia Spencer! Jeg har også alltid lurt på hvorfor akkurat han heter Tad Hamilton, og det skal visst være en liten ord-lek med navnene til Tab Hunter og George Hamilton, to tenårings idoler for lenge, lenge siden. Så lenge siden at jeg faktisk ikke har hørt om dem før!

Da filmen ble utgitt fikk den ganske forskjellig kritikk av anmelderne, men har nok ikke mer enn 52% på rottentomatoes.com. Den ble heller ikke noen stor suksess på kino, og tror selv jeg aldri har hørt om noen andre som liker den. Men det er kanskje fordi det ikke er så mange som har sett filmen!

Win a Date with Tad Hamilton er nok ikke en av de beste romantiske-komediene jeg har sett. Men jeg har alltid likt den, og det kommer jeg nok ikke til å slutte å gjøre! Det beste er uten tvil skuespillerne, som virkelig skinner i denne utrolig søte filmen. Men uten dem hadde den absolutt ikke vært det samme! Det er en film som kan anbefales for de som liker slike filmer, men for resten er det nok bare å styre unna.

(Alle bildene er © DreamWorks)

Har du sett Win A Date with Tad Hamilton?

13 thoughts on “Film: Win A Date with Tad Hamilton

  1. Har ikke sett eller hørt om den. Men skal nok sjekke den ut:)

    SV;hehe, greier så vidt det. Men bytter på å lese de to jeg leser. F.eks leser jeg en av de før jeg legger meg,mens jeg leser den andre på dag tid/utover dagen hvis jeg er i lesemodus. Men har kommet litt dvalemodus med lesingen nå,går litt treigt. hehe

  2. sv: Jepp. Det er vel fire ganger i året jeg gir blod, så da er det vel hver tredje mnd?:P Haha, matematikk 8)
    Da skjønner jeg at du holder deg til å være organdonor. Sprøyta man bruker under blodgivningen er ganske så stor i forhold til den som bruker under blodprøver så:P

Legg igjen en kommentar

