Film: The House Bunny

Denne filmen gikk på TV i forrige uke, og tenkte at jeg måtte få den med meg!

 

 

År: 2008.
Regissør: Fred Wolf.
Skuespillere: Anna Faris, Emma Stone, Colin Hanks, Kat Dennings, Katharine McPhee, Rumer Willis.
Sjanger:
Komedie.
Lengde: 97 minutter.

The House Bunny handler om Shelley, en Playboy bunny som blir kastet ut av det ikoniske Playboy Mansion på sin 27-års dag. Dette er det eneste som har vært et hjem for henne, da hun vokste opp på barnehjem. Hun finner en ny jobb i å bli et college sorority-house sin husmor, hos en gjeng med stakkarslige og sosialt kleine jenter. Men de er i en knipe hvis de ikke skaffer 30 nye medlemmer, og Shelley står i fare for å miste enda et hjem hvis hun ikke hjelper til.

Hadde hørt om filmen fra før av, men av en eller annen grunn har jeg aldri fått den med meg, før nå. Visste faktisk ikke at Emma Stone hadde en såpass stor rolle i filmen, så ble selvfølgelig fornøyd med det! Men det er uten tvil Anna Faris som stjeler showet, noe hun ofte gjør. Hennes tolkning som Shelley er både ditzy, søt, klønete, og utrolig adorable. Både filmen og karakteren hennes kan absolutt sammenlignes med Legally Blonde og Reese Witherspoon’s Elle Woods. Shelley er bare enda dummere, blondere, morsommere og  mer slutty!


(weheartit.com)

Filmen er faktisk mye mer morsom enn jeg hadde sett for meg, lo gjennom hele filmen! Det eneste som var litt….rart, var forholdet mellom Shelley og Oliver (Colin Hanks, også kjent som sønnen til Tom Hanks). De var liksom ikke troverdig som et par, og hadde ikke særlig mye kjemi på skjermen.

Den inneholder heller ikke den beste moralen, hvor utseende kan gjøre deg populær, og igjen kan gjøre deg suksessfull. Det er vel kanskje noe man ikke vil lære bort til de yngre?

Da filmen ble utgitt fikk den ganske forskjellige meninger blant kritikerne. Alle hyllet Anna Faris for sin herlige karaktertolkning, men de fleste mente det ikke hjalp for å redde filmen. Selv likte jeg den bedre enn jeg hadde forventet etter å ha lest det på forhånd, men Anna Faris er uten tvil det beste med hele filmen!

The House Bunny er en overraskende morsom film, og er en typisk feel-good chick-flick av en prinsessefortelling. Det er absolutt en verdig i film i min lange liste av elskbare chick-flick filmer, som er noe av det absolutt beste å se på, uansett hvilket humør man er i. Dette er kanskje ikke en film for gutta, og den kan være litt cheesy til tider, men er en herlig dose jentefilm, med en fantastisk Anna Faris i hovedrollen!


(Alle bildene er © Columbia Pictures)

Har du sett The House Bunny?

9 thoughts on “Film: The House Bunny

  1. ahahahahahah, jeg husker jeg så denne for noen år siden hos et par venninner, og jeg likte den også!!! OG NÅ husker jeg hvor jeg hadde sett Emma Stone FØR Easy-A!!! KULT!

Legg igjen en kommentar

