Oscar nominasjoner!

I går ble årets Oscar nominasjoner offentliggjort, og jeg har selvfølgelig noen meninger her og der om dem! For å lese hele listen trykk her.

Jeg gleder meg alltid til Oscar utdelingen, tror jeg så hele showet for første gang (og direkte tilogmed) da jeg var på ferie i USA i 2005. Etter det har jeg sett stort sett hvert år. Men som regel blir aldri mine favoritter nominert eller vinner, og har som oftest kun et par favoritter jeg absolutt vil skal vinne hvert år. Men her er i alle fall mine two cents om nominasjonene:

– 9 filmer er nominert til beste film, og jeg har bare sett tre av de (The Help, The Tree of Life, Midnight in Paris), men tviler på noen av de vinner. Burde altså få med meg de andre før utdelingen!
– Gary Oldman er endelig nominert til sin første Oscar!
– Den prisen jeg aller mest krysser fingrene for er Michelle Williams for beste kvinnelige hovedrolle!
– Hvis noen hadde sagt for 5 år siden at Jonah Hill kom til å bli nominert til Oscar ville jeg aldri trodd på det! (Har ikke sett filmen, så kan ikke si noe om den eller rollen)
– Yay for at Melissa McCarthy er nominert for beste kvinnelige birolle (selvom hun mest sannsynlig ikke vinner), men er fornøyd at en tvers igjennom morsom rolle og film i det hele tatt er nominert!
– Super skuffa at 50/50 ikke ble nominert til en eneste pris!
The Tree of Life fikk tre nominasjoner for mye hvis man spør meg. Bytt de heller ut mot 50/50!
– Selvom jeg ikke har sett den, regner jeg med mange er skuffet over at Drive ikke er nominert til mer enn bare Sound Editing.
– Det samme med Ryan Gosling.
– Og Shame. Men sånne filmer blir jo aldri hedret av The Academy. (Sier bare American Psycho).

Skjønner i grunn når jeg ser nominasjonene at det er mange filmer jeg ikke har sett i år….

Hva syntes du om nominasjonene?
Noen favoritter?

11 thoughts on “Oscar nominasjoner!

  1. Gleder meg skikkelig til utdelingen!
    Jeg er også skuffet over Drive, Ryan Gosling og Shame… Jeg har ikke sett 50/50, men hat veldig lyst til å se den. Virker på deg som om det er en severdig film 🙂

    SV: Skal prøve å få sett alle filmene som er nominert til Best Film jeg også, men tror ikke jeg heller får sett alle…

    • Har ikke sett Drive eller Shame selv, men tror det er to filmer jeg ville likt, hvis jeg bare hadde fått somlet meg til å se de snart! 50/50 er absolutt til å anbefale, i grunn den beste filmen jeg så i fjor!

      // Er faktisk godt i gang med å få sett alle filmene, har aldri skjedd før at jeg har sett alle, men tror det kanskje er en eller to jeg ikke får tak i…

  2. SV;Ja, det er det=) et litt annerledes et. 🙂
    //Mhm, men jeg sliter med å velge ut et par land per verdens del. Er så mange fine bøker jeg vil lese,men så må jeg velge noe .

  3. Litt skuffa over nominasjonene, som vanlig, men blir vel å sitte oppe hele natta å se i år også.
    Håper at «Tuba Atlantic» vinner da. Det jeg har sett av den har vært ganske bra. ^^ Synes at Harry Potter får for lite kjærlighet, men jeg forstår det vel, på en måte. Sånn innerst inne. Håper også herr Oldman stikker av med oscar, jeg liker ham veldig mange ganger bedre enn noen av de andre. Og så ser han bedre ut. 😉
    Aller helst hadde jeg sett «The Girl with the Dragon Tattoo» nominert til flere og «viktigere» priser, men det er bra å se at Rooney Mara i det minste er nominert til «Actress in a leading role».

    Håper også at «Kung Fu Panda 2» stikker av med seieren i «Animated Feature Film». Og alle andre filmer enn «Rango». Jeg hadde store forventninger til den filmen, men fant den platt og kjedelig.

    • Blir aldri helt riktig i mine øyne, men det er kanskje ikke så rart heller. Håper i grunn Oldman også vinner, selvom jeg ikke har sett filmen. Selv har jeg verken fått med meg TGWTDT eller noen av de animerte filmene du nevner, var ikke særlig imponerende animasjonsfilmer i fjor som fristet!

Legg igjen en kommentar

