Fire år er gått…

I dag er det fire år siden hunden min Sandra døde, og det er fortsatt det verste jeg noen gang har opplevd. Å miste et kjærledyr er helt forferdelig, selvom hun var heldig og levde et langt og flott liv. Hun rakk å bli 12 1/2 år, og hadde bodd 12 av disse årene hos oss. Tolv år sammen, det er fortsatt mer enn halve livet mitt.

I etterkant føltes det selvfølgelig tomt, sorgen var stor. Men den ble dessverre bare større og større for hver eneste dag som gikk. Etterhvert var det ikke bare Sandra vi savnet, men bare det å ha en hund i huset. Og vi som trodde hun var den siste hunden vi skulle ha. Men det ble det jo selvfølgelig ikke, ni måneder senere fant vi Frøya hos en familie som ikke ville ha henne mer.

Selvom sorgen aldri blir borte, hjalp det mye å få en ny hund i huset. Men hun kan selvfølgelig aldri erstatte Sandra, som var min aller beste og mest trofaste venn gjennom hele oppveksten, i de mest turbulente årene helt fra jeg var 6 til 18 år. Og hun kommer alltid til å være den jeg sammenligner alle fremtidige hunder med. Sandra var absolutt utenom det vanlige, og brukte dessverre mye tid hos veterinæren. Der sa de alle at hun var uten tvil en fabelaktig hund, og var nesten mer som et menneske enn et dyr når det gjaldt å ta i mot forskjellige behandlinger. Hun var verdens snilleste skapning, det eneste hun ikke likte var katter. Jeg kunne ligge inntil henne i timesvis å sove. Jeg fikk lov til å kle henne opp med masse rare hatter. Vi var sammen gjennom tykt og tynt, og hun var alltid der for å muntre meg opp. Hun var ikke bare en hund, Sandra var et familiemedlem som var limet som holdt familien sammen ❤

12 thoughts on “Fire år er gått…

  1. Kjenner igjen den følelsen man får når man mister et kjæledyr. De blir jo som et familiemedlem. Som en søster eller bror:)
    Sandra høres ut som en flott vofs! Likte det bilde med den hatten!

    SV;Helt enig i det.=)

  2. sv: Takk for tipsene, Nina-Martine. Jeg fulgte egnetlig med på Vampire Diaries, men så lå jeg langt etter. Men Nina har spart episodene jeg mangler av sesong 2, så jeg kan se de siden. Liker serien. H.I.M.Y.M er iallefall awesome, men det er jeg bare på TVen i ny og ne. Vil kjøpe samleboksen deres når den kommer og:)

Legg igjen en kommentar

