Ukens Film: Crazy, Stupid, Love

Rakk aldri å se denne filmen på kino, men nå har jeg endelig fått den med meg!

(Greide ikke å dy meg denne gang, så her kommer det noen spoilere!)

År: 2011.
Regissør: Glen Ficarra, John Requa.
Skuespillere: Steve Carell, Ryan Gosling, Julianne Moore, Emma Stone, Marisa Tomei, Kevin Bacon.
Sjanger:
Romantisk komedie, drama.
Lengde: 118 minutter.

Crazy, Stupid, Love handler om Cal som blir overraskende spørt om en skilsmisse fra kona. Livet hans faller i grus, og finner seg i å deppe på barer om kvelden. Der oppdager kvinnebedåreren Jacob han, og bestemmer seg for å ta Cal under vingene sine, og hjelpe han å få tilbake livet sitt.

Jeg gikk inn med ganske høye forventninger til denne filmen, hadde hørt noen si det var den morsomste filmen i år. Og med en liste av skuespillere jeg liker virkelig godt, så var det nesten uunnværlig at den ville slå an hos meg! Jeg er jo en sucker for komedier, og spesielt når det blir blandet inn litt romantikk i de. Men det er ikke så aldeles mange av dem som kan kalles særlig bra filmer. Men Crazy, Stupid, Love er uten tvil en av de bedre!

Steve Carell, Ryan Gosling, Julianne Moore og Emma Stone er alle fantastiske skuespillere, og sistnevnte har blitt en av mine favoritt skuespillere! Ryan Gosling hadde et stort år i 2011, men dette er faktisk den eneste filmen av han bortsett fra The Notebook jeg har sett! Hvordan er det mulig?! Blue Valentine er innkjøpt på DVD, Drive skal veldig snart sees, og Lars and the Real Girl skal jeg også få med meg. Ryan Gosling vant meg over som Noah i The Notebook (<3), og kommer til å heie på han under Golden Globe med hans nominasjon for Crazy, Stupid, Love!

Crazy, Stupid, Love har som den forrige filmen jeg skrev om (New Year’s Eve), flere kjærlighets historier og ikke-så-kjærlighets historier som vikles i hverandre. Cal (Carell) finner en crazy dame på byen, som viser seg å være sønnens lærer, sønnen er forelsket i barnevakta si (spilt av Analeigh Tipton som kom på tredje plass i 11 sesong av America’s Next Top Model, og var favoritten min den sesongen!), mens hun er hemmelig forelsket i faren hans. Jacob (Gosling) ender en kveld opp med en jente han faktisk faller for (Stone), som viser seg å være datteren til Cal og Emily. Ikke noe av dette får karakterene vite om før i et kaos av en scene, som alene gjør filmen verdt å se! Det var helt utrolig lagd, satt nesten å hyl lo! Var som å se en god, gammeldags farse!

Crazy, Stupid, Love har for det meste vært veldig godt likt blant kritikerne, og den gjorde det også bra på kino. Filmen er også nominert til Golden Globe for beste mannlig hovedrolle i en komedie (Ryan Gosling), og det kommer sikkert til å bli flere!

(weheartit.com)

Crazy, Stupid, Love er en fantastisk blanding av komedie, drama og romantikk. Det hele toppes av karakterer man føler for og liker, og som atpåtil er utrolig morsomme. Det var en del kleine situasjoner og scener i filmen, men det er utført perfekt, elsker ting som er skikkelig awkward, men som funker! Dette er absolutt en av de beste komediene fra 2011, og hvis jeg hadde sett den for en uke siden hadde den garantert blitt med på min liste over de beste filmene jeg så i 2011!


 

Har du sett Crazy, Stupid, Love?

8 thoughts on “Ukens Film: Crazy, Stupid, Love

  1. Har sett filmen sjøl og likte den veldig godt. Ryan Gosling er jo frøktelig vond å se på:D haha åsså likte jeg dirty dancing scenen.
    Har også sett Drive og tenkte at jeg skulle anbefale den for deg, derfor blei jeg veldig glad når jeg så at du skulle se den;p
    Btw har du sett Take me home tonight ennå?

Legg igjen en kommentar

