Beste kinofilmer fra 2011!

I 2011 så jeg på 17 kinofilmer, og alle har jeg skrevet om her på bloggen. Og tenkte jeg kunne dedikere dette innlegget til de filmene jeg synes var absolutt best! Endte til slutt på 9 filmer jeg ville nevne som de beste kinofilmene jeg så i 2011, selvom noen av de kom ut i 2010 i USA, og rakk tilogmed å vinne Oscarer i februar. Men noen ganger er jo Norge trege med å få inn kinofilmene.

 

Filmene er i ingen spesiell rekkefølge:

 

 

Water for Elephants

(weheartit.com)

 

Water for Elephants handler om Jacob som finner seg selv i å bli foreldreløs og uten et hjem. Han legger ut på vandring og ender opp tilfeldigvis ombord i et sirkus tog. Der forelsker han seg i den vakre Marlena, som er gift med den onde, men sjarmerende sirkusdirektøren.

Syntes denne filmen var helt fantastisk, og satt helt begeistret under hele filmen! Elsket den umiddelbart, så gikk rett å kjøpte boken, som jeg også falt for like mye!

Les mer om min mening om Water for Elephants her.

 


 

The Help

The Help handler om den hvite rikmanssjenta Skeeter på 1960-tallet i USA, som bestemmer seg for å skrive en bok om hvordan det er for de fargede kvinnene å være hushjelp og barnepike i de hvites hjem.

Ville virkelig ikke at denne filmen skulle slutte! Elsket virkelig historien, og det handler om en stor del i den amerikanske historien. Filmen var i bunn og grunn utrolig sjarmerende, og fascinerende!

Les mer om min mening om The Help her.


 

The Fighter

 

The Fighter handler om lettvektbokseren Mickey Ward og hans turbulente forhold til familien. Spesielt halvbroren Dicky som en gang var nabolagets stolthet, men som nå er en utvasket eksbokser og narkoman.

Det var selvfølgelig Christian Bale som gjorde at jeg så denne filmen, og det var uten tvil Bale som stjal showet, og endelig mottok til veldig velfortjene første Oscar statuette! Men hele filmen er fantastisk, og et litt annerledes familiedrama.

Les mer om min mening om The Fighter her.

 

Bridesmaids

(weheartit.com)

 

Bridesmaids handler om Annie som blir valgt som maid of honor i bryllupet til barndomsvenninnen. Filmen tar oss med på alle de typiske ritualene opp mot et storslått bryllup, men ting går sjeldent etter planene!

En ting er sikkert, og det er at dette er uten tvil den morsomste filmen i år, og den som fikk meg mest til å le. Fikk nesten vondt av å sitte å le i to timer i strekk! En helt vanvittig morsom chick-flick, med guttehumor!

Les mer om min mening om Bridesmaids her.

 

Friends with Benefits


 

Friends with Benefits handler om Jamie og Dylan som bestemmer seg for å forbli venner, men med sin fordeler. Alt skal skje uten følelser, men det skal ingen geni til for å skjønne at det er uunngåelig!

Likte denne filmen mye bedre enn årets første film med det samme plottet (No Strings Attached). Justin Timberlake og Mila Kunis har en helt vanvittig kjemi på skjermen, og er i tillegg utrolig morsomme!

Les mer om min mening om Friends with Benefits her.

 

Footloose

 

Footloose er remaken til 80-talls klassikeren med samme navn. Den handler om Ren som flytter til en by i ingenmanssland hvor verken dansing eller høy musikk er tillatt. Han bestemmer seg for å gjøre nytte av seg, og få fjernet den unødvendige loven.

Originalen er en av mine favoritt filmen fra 80-tallet, og jeg vet faktisk ikke hvilken som kommer til å forbli min favoritt! Elsket virkelig remaken, og det sier vel sitt?!

Les mer om min mening om Footloose her.

 

Easy A

(weheartit.com)

 

Easy A handler om Olive som etter en løgn om at hennes seksuelle debut tok sted, befinner seg i et nett av enda flere løgner, og hun må prøve å gjenopprette sitt gode rykte.

Dette er absolutt min type film, elsker ultimate high school-chick-flick filmer, og dette må være den beste i mine øyne på en halv evighet! Emma Stone er absolutt min nye Hollywood favoritt!

Les mer om min mening om Easy A her.

 

50/50

(weheartit.com)

 

50/50 handler om 27 år gamle Adam som får en sjelden type ryggkreft. Filmen tar oss med på reisen gjennom å være kreftsyk, samt alle andre av livets opp og nedturer.

Absolutt en av de skjulte skattene blant årets kinofilmen! Falt pladask for denne filmen, og ønsker så inderlig at alle kan bare få se den med en gang! En herlig fortalt historie om noe av det skumleste som kan skje med seg selv eller noen man er glad i. Filmen viser det hele på en forfriskende måte, og er både morsom og deprimerende på en gang!

Les mer om min mening om 50/50 her.

 

Black Swan

(weheartit.com)

 

Black Swan handler om ballerinaen Nina som får rollen som svanedronningen i en oppsetning av Svanesjøen. I forberedelsene frem mot premieren begynner hun å hallusinere i det hun finner seg selv i bli bare mer og mer lik den sorte svane i virkeligheten.

Den absolutt mest fantastisk visuelle filmen i år! Hele filmen er i grunn perfekt, og er både skummel og utrolig vakker på en gang. Natalie Portman er helt utrolig i filmen, som mottok en velfortjent Oscar for sin rolle som Nina.

Les mer om min mening om Black Swan her.

 

 

Hva er dine favoritt filmer fra 2011?

2 thoughts on “Beste kinofilmer fra 2011!

  1. Jeg skal se film i kveld, så da kom jeg like greit hit for å finne en 😉 Jeg tror det blir Friends with Benefits eller Brides maids 😀

Legg igjen en kommentar

