Topp ti reisemål: # 9!

Her kommer neste del av min countown av mine favoritt reisemål!

 

#9 – New York City

 

Det er sikkert noen som lurer på hvorfor NYC havnet helt nede på 9. plass, og grunnen til det er at jeg faktisk kun har vært der i et døgn! På et døgn greide selvfølgelig byen som aldri sover å få meg til å elske den, og jeg har drømt om å reise tilbake siden. Men å komme meg til New York igjen, det er nok ikke noe problem, hvem vet, kanskje jeg ender opp med å gå på skole der, det hadde jeg i alle fall ikke hatt noe i mot!

Som jeg nevnte, da jeg besøkte byen var jeg der kun et døgn, og det var det siste døgnet på språkreisa mi i 2006 med STS. Da hadde vi kjørt tvers over hele USA de siste 3 ukene, og endte til slutt i New York.

Vi bodde på The New Yorker midt i smørøyet av byen. På de få timene vi var ute å ruslet shoppet vi alt for mye, gikk oppover Broadway, nøt Times Square, og slappet av i Central Park. Tenk på alt det jeg ikke har fått gjort! Men New York er vel noe vi alle drømmer om, så jeg er ikke alene. Vil se The Flat Iron building, Ground Zero, Brooklyn, dra til toppen av Empire State Building, se en musikal, besøke Frihetsgudinnen, gå på Letterman show, vandre 5th Avenue, og sitte på trappa til Carrie Bradshaw. Det er så utrolig mye å gjøre i New York, man kunne sikkert brukt et helt liv på å nyte alt hva den fantastiske byen har å tilby!


 

Har du vært i New York?

Legg igjen en kommentar

