Topp ti reisemål: #8!

Det neste reisemålet på listen er nok også det mest fargerike reisemål!

#8 – Miami

Miami er vel en by alle har en formening om hvordan den er, sånn som New York eller LA. Og når man først bor (eller har bodd, for å si det riktig) i Florida må man vel få med seg en tur til statens største by! Da jeg jobbet i Disney, slutter jeg og min gode venninne Linda tidlig en dag på jobb, hadde fri de neste to dagene, og begynte sent på kvelden dagen etter der, altså en langhelg, så vi bestemte oss for at vi måtte dra et sted. Det stedet ble selvfølgelig Miami! Siden ingen av oss hadde bil eller råd til å leie en tok vi Greyhound nattbussen fra Orlando til Miami, som er nok bortimot 40 mil og en 5 timers busstur. Sammen med tvilsomme mennesker. Men vi kom fram, og bodde fantastisk ved Ocean Drive, og to minutter fra South Beach (Miami Beach).

 



De neste to dagene brukte vi kun på å ligge på stranda, tok oss råd til god mat, og de $50 jeg hadde igjen brukte jeg på en nydelig Guess clutch veske. Vi skulle nok ønske at vi hadde en hel haug med penger, men vi hadde omtrent aldri mer enn $20 på kontoene våres, så våres to dager i Miami ble for det meste brukt til å ligge på stranda på South Beach, og ble solbrent verre enn noen gang. Jeg er sikker på at Miami hadde vært enda mer knall gøy med litt penger i lommeboka, og være over 21 år (noe ingen av oss var den gangen), for jeg vet fra andre Disney venner at hvis du ser etter en festfylt helg, er Miami det beste stedet å dra til! Skulle virkelig ønske jeg hadde rukket å reise tilbake en gang til på en skikkelig fylletur, og enda en gang for å nyte alle turisttingene som er å finne i Miami og nærområdet.

For det er mye å finne på i Miami. Byen har utrolig mange museumer, kort vei til Everglades, og det er sikkert alltid et eller annet sportsarrangemant med et av de mange lagene som hører hjemme i Miami. Men byen er vel aller mest bare for å nytes med god mat, fantastiske shoppingmuligheter, og lange, late eller aktive dager på den nydelige stranda. Selv tror jeg aldri at jeg har opplevd en mer fantastisk strand enn på South Beach! Temperaturen var herlig, sanda var perfeksjon, og det var akkurat nok bølger til at det var morsomt å leke i vannet. Og siden jeg elsker, elsker å bade, er det nesten kun pga den fantastiske strandopplevelsen at Miami er med på listen. Og grunn nok til å dra dit!

 

^^ Linda & meg på South Beach, allerede solbrente :p

^^ Fantastiske Ocean Drive på South Beach med de kjente Art Deco bygningene.

Har du vært i Miami?

Legg igjen en kommentar

