Topp ti reisemål: #7!

Elsker virkelig disse innleggene om mine favoritt reisemål, en ypperlig måte å mimre tilbake til varmere steder og fantastiske ferier. Og her kommer #7 på listen!

#7 – Bahamas

Bahamas var et sted jeg trodde jeg bare måtte fortsette å drømme om. Helt siden var jeg var 12 år og så Mary-Kate & Ashley filmen Holiday In the Sun. Og alle andre steder fantastiske Atlantis Resort har blitt vist. Men, når man bor i Florida er det liksom ikke like vanskelig å komme seg til Bahamas, med de utrolig mange forskjellige cruise selskapene som seiler mellom Florida og Bahamas. Når foreldrene min kom på besøk til meg over jul/nyttår 2009/2010 ville vi gjøre noe annet enn å bare være i Orlando for en gangs skyld, og siden jeg jobbet i Disney fikk jeg ganske god pris på billetter med Disney Cruise, så kun et par dager før avreise booket vi et 3-dagers cruise til Bahamas med Disney Wonder!


^^ Lugaren våres.

^^ Meg og Mamma før den obligatoriske sikkerhetsopplæringen
(eller hva det nå enn var).

 

Vi hadde et helt fantastisk rom, hvem har vel ikke alltid drømt om å ha lugar med balkong på et cruiseskip?! Og Disney magien man finner på land får man også til sjøs. Det er virkelig ikke noe å si på servicen til Disney, som er verdenskjent for sin utrolig service. Noe jeg selvfølgelig har måtte følge nøye selv, og da kan man tenke seg det var digg å faktisk kunne slippe å være magisk selv for en gangs skyld!

Dagen etter våknet vi opp til det turkise havet i Karibien og Bahamas! En helt herlig følelse, spesielt for meg som elsker å være på sjøen, og endelig få se et hav så grønt som man bare ser på TV, et helt utrolig vakkert syn!

 

^^ Jeg og Pappa nyter utsikten fra lugaren våres.

^^ Med dette rett utenfor skipet!

Dagen i Bahamas valgte vi å bruke på det utrolige Atlantis Resort på Paradise Island. Et hotell jeg alltid har drømt om å besøke, så nå er målet en gang å faktisk bo der. Men uansett, vi fikk oppleve hvor sinnsykt stort det er, det svære akvariumet, og alt annet hotellet hadde å by på for dagsgjester.  Vi gikk og gikk i timesvis rundt på det vakre, verdenskjente hotellet og bare nøt Bahamas.


^^ Og i en av innsjøene på hotellområdet var det også en del hammerhaier! Har aldri
vært så nærme en hai før,
uten glass i mellom. Helt utrolig for en som elsker
haier som meg å være så nær en hammerhai!!

To måneder senere var jeg tilbake igjen! I mars 2010, i løpet av mine tre uker etter Disney og før jeg dro til Norge, ble det igjen cruise på meg, denne gangen med mine gode venninner Sina og Kjersti. Siden jeg var over 21 år kunne vi faktisk reise på hvilket som helst annet cruise, så valget endte på et 3-dagers cruise med Royal Caribbean, et norsk-amerikansk selskap. Tilogmed kapteinen var norsk, og vi fikk hilse på han pluss en shout-out fra scenen under et show/møte med kapteinen!

Lugaren var ikke akkurat noe å skryte av i forhold til den på Disney cruiset, men Bahamas var akkurat det samme. Dagen på land brukte vi  kun til å vandre rundt i byen, shoppe, nyte stranda, og en obligatorisk tur innom Hard Rock Cafè for vi to som samler på t-skjorter!




Bortsett fra det, så nøt selvfølgelig de to som var underage sin første lovlig drink på en stund. Og en av de vi drakk var vi alle tre enige i var den beste drinken vi noen gang har smakt! Vi fikk for oss at når vi først var i Karibien så måtte vi drikke en drink i en kokosnøtt, og det var ikke så vanskelig å finne. Med våre Piña Coladas i kokosnøtt satt vi i den hvite stranda på Bahamas og så utover et turkis hav. Det er livet det! Bedre enn det blir det vel ikke!

 

^^ Sina, meg og Kjersti nyter livet!

 ^^ Og til slutt, meg i mitt rette element 😀

Bahamas er et fantastisk sted. Synes jeg er så utrolig heldig som har fått reise dit ikke bare èn, men to ganger! Og flere vil jeg gjerne at det skal bli. Vil gjerne besøke mange andre herlige øyer i Karbien, det er utrolig hvor mange fantastiske øyer det er der. Karibien er jo et sted de fleste bare kan drømme om, og trodde jeg var en av de. Og nå som jeg har vært der kan jeg jo si at det var akkurat sånn som jeg så det for meg!


Har du vært på Bahamas?
Eller andre steder i Karibien?

Legg igjen en kommentar

