Topp ti drømmereisemål: #9!

Da er det tide for den neste plassen på min liste over mine drømmereisemål!

 

#9 – Bora Bora!

Bora Bora er nok et sted jeg har hørt om gjennom kjendiser og rike folk som er så heldig å få reise til denne Stillehavsøya i Fransk Polynesia. Drømmer om en gang å reise til en vakker Stillehavsøy, og ut i fra bilder jeg har sett er Bora Bora det som frister aller mest!

Det som jeg har sett fra øya, og er fullstendig fascinert av, er de herlige hyttene som står på stylter på havbunnen, med glassbunn midt inne i hyttene, slik at man kan se rokker og alt annet som befinner seg ute i havet, rett under hotellrommet sitt!



Bora Bora er lagd av en utdødd vulkan, og er nå en øy som er omringet av en lagune og et korall rev. Øya er en del av Fransk Polynesia som ligger så godt som midt i Stillehavet, på den sørlige halvkule, som det er mulig. Tahiti er vel en av de andre mest kjente øya, som ligger ca 240 km sør-øst for Bora Bora.

 

Jeg har vel som mange andre jenter tenkt på en del rundt mitt drømmebryllup (langt, langt inn i fremtiden), og Bora Bora er absolutt mitt drømmereisemål for en fremtidig bryllupsreise. Får bare håpe det ikke er mangel på penger når den tiden kommer!

Har du vært på Bora Bora?

Legg igjen en kommentar

