Topp ti drømmereisemål: #6!

 

#6 – Roma!

Har vært i Italia tre ganger, men aldri vært i Roma! Har alltid drømt om denne herlige byen full av kultur, pittoreske steder, fantastisk arkitektur og verdenskjente severdigheter.

Roma er vel en av de historisk viktigste byene i verden, om ikke den absolutt viktigste! Det er en av de eldste byene i verden, og var kjernen til det historiske Romerriket. Byen har i over tusen år vært verdens sentrum når det gjelder kultur og religion, og et besøk til Roma vil være en ypperlig mulighet til å utforske dette.

Jeg har alltid vært misunnelig på foreldrene mine som har vært så heldig å få reise en del rundt i Europa i jobb sammenheng, og noe som jeg alltid har vært misunnelig over er deres besøk til Peterkirken i Vatikanet. Og det pga hvordan de forklarte opplevelsen å være der inne. Jeg er en sucker for ting som kan være/er overnaturlig :p

Men jeg har allerede en favoritt severdighet i Roma. Ikke Trevi-fontenen, Colosseum eller Roman Forum. Men det er de vakre Spanske Trappene, eller Scalinata della Trinità dei Monti, med utsikt over Piazza di Spagna.

 

Drømmer om å kunne ta til meg alt Roma har å tilby! Både mat, shopping, kultur, og historie. Elsker Italia, så skal nok ikke se bort i fra hvis jeg en gang besøker denne vakre byen at jeg kommer til å bli forelsket i den også!

 

Har du vært i Roma?

 

 

Legg igjen en kommentar

